Peterka Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Witam, może jestem przewrażliwiony, ale zaobserwowałem, że silnik wytwarza u mnie duże ilości ciepła tzn. np jak przyjadę po jakieś przejażdżce i kolega tez(oboje mamy v6) i spod mojej maski wręcz bucha gorące, a maska oraz sam silnik są baaardzo gorące. Silnik oczywiście cały czas trzyma 90 stopni... A u kolegi tego nie ma i motor szybko wytraca ciepło... Czy tak ma być? Pozdrawiam
wojtekce Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 normalne że silnik się grzeje nie ma się co przejmować
Peterka Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Ale tak jak napisałem to jest wręcz gorące... Pisze to dlatego, że u kolegi jest tak jakby normalnie. Po jeździe jak przejdę koło przodu auta to jakbym przechodził przez falę gorącego powietrza... Pozdrawiam [br]Dopisany: 07 Kwiecień 2009, 20:01_________________________________________________Aha i dodam, że w kabinie, jak wyłączę nawiewy to pod nogami kierowcy tez jest ciepło...
Bogumił Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Podwyższona temperatura w kabinie może być związana z pozawieszanymi zaworami trójdrogowymi, które są w układzie grzewczym samochodu (zaworki, które kierują płyn chłodniczy na nagrzewnice do kabiny).
Peterka Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 A kolego jak to można sprawdzić albo jak się do nich dostać?? Pozdrawiam
Bogumił Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Niestety nie wiem jak dokładnie wygląda instalacja grzewcza. Mogę się tylko domyślać: wymiennik ciepła jest umiejscowiony w kabinie, gdzie przez przegrodę silnika muszą wychodzić króćce powrotu i zasilania. Układ grzewczy łączy się z układem chłodniczym w komorze silnika, więc tam trzeba po wężach szukać zaworów. Tak mniemam bo mój ojciec w Mercedesie 124 miał podobna sytuację i on właśnie majstrował pod maską ("naprawę" dokonywał metodami "domowymi" i na jakiś czas to pomagało). Ale równie dobrze możesz mieć problem z cięgnami, które powiedzmy pozacinały się.
Peterka Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Jeżeli chodzi o sterowanie ciepło zimno, mam manualne i słychać ze te dźwignie pracują... Zaznaczę, że problemu nie ma zimą... Tylko teraz jak ten silnik jest tak mocno gorący....
Bogumił Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Za bardzo nie jestem pewien, jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi, ale czy przypadkiem jak za gwałtownie wzrasta temp. silnika to czy mały układ grzewczy (grzanie w kabinie) automatycznie się nie włącza? A czy sprawdzałeś ilość płynu chłodniczego, a może siadło sprzęgło wiskotyczne na wentylatorze chłodnicy? I dlatego silnik nie jest wystarczająco schładzany.
Peterka Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Jeżeli chodzi o ilość płynu jest ok... Jak zdiagnozować sprzęgło wiskotyczne?? Dodam, że podczas jazdy w mieście nawet w korkach przy dużej temperaturze silnik trzyma 90 stopni...
Bogumił Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Sprzęgło wiskotyczne to coś takiego co jak złapie temperatury to puchnie i dzięki temu zaczyna szybciej obracać się wiatrak chłodnicy, gdyby się wiskoza "skończyła" to śmigło by się nie obracało. Ale jeżeli masz utrzymywaną stałą temp. na poziomie 90*C to wszystko jest OK. Czy temp. skacze powyżej 90*C kiedy stoisz w korkach? A kiedy jest zauważalne nagrzewanie się powietrza w kabinie, cały czas czy kiedy przez dłuższy czas masz temp 90*C?
Peterka Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Więc w korkach; dziś stałem ponad godzinę i temperatura równo 90... Ciepło odczuwalne w kabinie jest wyczuwalne jak auto nagrzeje się do 90 i pojeżdżę nim tak z 20km... Muszę się przejechać z kimś kto ma podobny silnik, wtedy porównam... POzdrawiam
Bogumił Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Przeczulony chyba jesteś, a i jeszcze jedno silnik V6 jest zaopatrzony w dodatkowy (elektryczny) wentylator chłodnicy, kiedy robi się "za ciepło" to on załącza się.
Peterka Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Dzięki za rady, przejadę się z kimś i dam znać co i jak... Pozdrowionka
M3I Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Właśnie ja pytam chłopaków na priw o sprzęgło wiskotyczne. jeszcze niemam odpowiedzi. Ostatnio jak nastały cieplejsze dni,zauważyłem ,że dość szybko załącza się wentylator elektryczny. Niewiem jak powinno być z tym visco , na rozgrzanym i chodzacym silniku nie próbowałem go zatrzymać .Ale zaraz po zgaszeniu silnika wydaje mi się że powinno nadal być "sklejone". Natomiast mogę obracać je lekko. W sumie chyba podobnie jak na zimnym silniku. Wentylator na visco kręci się kiedy silnik chodzi. Kolego PETERKA , sprawdź u siebie , jak jest u ciebie kiedy silnik jest zagrzany ,zgasisz i czy Wiatrak wykazuje opór. [br]Dopisany: 08 Kwiecień 2009, 22:42_________________________________________________zaznaczam że autko zawsze trzyma 90 st. nigdy nie weszło wyżej. Ale mysle że pomaga w tym ten elektrycny wentylator , który chyba jest zbyt częstowykorzystywan (pomijając moment kiedy włączona jest klima).
Peterka Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Ja znów test przeprowadzałem na silniku zapalonym, jak jest zimny zatrzymam je bez problemu, nie stawia dużego oporu, natomiast jak jest gorący, ciężko je zatrzymać... Jutro przeprowadzę test na silniku rozgrzanym, ale zgaszonym. A tak poza tematem kolego możesz powiedzieć jak jest u Ciebie z ciepłem w kabinie...Chodzi o to czy pod nogami jak wyłączysz nawiewy to czujesz lekkie ciepło bijące od komory silnika?? Pozdrawiam
M3I Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Wiesz, oglnie jest ostatnio ciepło ,trudno mi powiedzieć. Jakoś nie zauwazyłem tego. Kiedyś oglądałem i słuchałem 2,8 12v (podobny silnik do twojego) , to po dodaniu gazu słychać było nadmuch powierza , z wentylatora na viscu. Niewim u mnie nie słychać tego szumu . czy tak powinno być niewiem. Ale zaczynam sie martwić ,bo coraz cieplej . Mysl eże wymienie visco.[br]Dopisany: 08 Kwiecień 2009, 23:06_________________________________________________Skoro na ciepłym niemożesz zatrzymać wentylatora to wydaje się być OK.
Peterka Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Powiem tak słuchałem 2.6 słuchałem 2.8 30V i ten charakterystyczny huk powietrza przy wkręcaniu na obroty tu i tu. Najlepiej kolego będzie jak popytasz użytkowników 2.8 30V Pozdrawiam
M3I Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Powiem tak słuchałem 2.6 słuchałem 2.8 30V i ten charakterystyczny huk powietrza przy wkręcaniu na obroty tu i tu. Najlepiej kolego będzie jak popytasz użytkowników 2.8 30V Pozdrawiam no to u mnie tego huku powietrza niema. a silnik nie wchodzi powyżej 90 st. Nikt mi nie odpisuje z kolegów z forum , których pytam przez GG. Proszę o wypowiedź na forum kolegów z 2,8 30v.
czaki22 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 zawsze po odpaleniu silnika slychac wisco, po czym ustaje taki z dwa obroty, jak zgasisz silnik cieply i poczekasz chwile visco ma stwiac opory, pozatym podepnij vaga i sprawdz temp u mnie jest goraco maska ciepla ale bez przesady
Adam.S Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 Witam chciałem podłączyć się do tematu a mianowicie moje autko w normalnym ruchu trzyma temperaturę trochę przed 90 st ale ostatnio w korkach temperatura cieczy wzrosła mi do 115 a oleju do ponad 120. Dodam że przy tej temperaturze wyłączyła się klimatyzacja i dopiero gdy temperatura spadła do 100 st znów się załączyła .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się