Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawartość popiołu w oleju VCDS - check


swampfirE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wyskoczył mi check engine po diagnostyce vcds wyszło ze to klapki kolektora, natomiast działa prawidłowo. Uczepiłem się bardziej DPF i vcds wskazał takie wartości wytłumaczy mi ktoś czy są prawidłowe? 

3B32654F-24E6-4EFF-AC83-B7E233E8363E.jpeg

663F1D59-4095-4DE0-8E1C-A421B5C5908F.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche dużo masz tego popiołu olejowego jak na przebieg 231kkm. Zgodnie z zaleceniami producenta, dpf osiąga całkowite zapełnienie (dla silników 2.0 cr) przy 175ml (Ty masz już 250ml). Dla przykładu Golf 6 2.0 TDI (którego miałem w rodzinie), przy 137kkm miał 78 ml. co po dokładnym obliczeniu daje 0,0005662432 ml na przebyty km. Gdy pomnożę tą wartość przez Twój przebieg wychodzi ok 131 ml. Ty masz 250 ml. Więc albo przebieg nie jesz rzeczywisty ( dużo większy) albo silnik nadmiernie wytwarza sadzę i przedwcześnie zapchał dpf. Wartość popiołu olejowego jest oczywiście wartością wyliczaną przez sterownik silnika na podstawie przebiegu i prędkości z jaką auto się poruszało. Możliwe, że silnik produkuje nadmiernie sadzę, co prowadzi też do zasyfienia kolektora i klapek (dlatego błąd). 

Trochę dziwne też, że pomimo takiego zapełnienia silnik regenerował dpf przed ponad 512 km. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Muskel1 napisał:

Troche dużo masz tego popiołu olejowego jak na przebieg 231kkm. Zgodnie z zaleceniami producenta, dpf osiąga całkowite zapełnienie (dla silników 2.0 cr) przy 175ml (Ty masz już 250ml). Dla przykładu Golf 6 2.0 TDI (którego miałem w rodzinie), przy 137kkm miał 78 ml. co po dokładnym obliczeniu daje 0,0005662432 ml na przebyty km. Gdy pomnożę tą wartość przez Twój przebieg wychodzi ok 131 ml. Ty masz 250 ml. Więc albo przebieg nie jesz rzeczywisty ( dużo większy) albo silnik nadmiernie wytwarza sadzę i przedwcześnie zapchał dpf. Wartość popiołu olejowego jest oczywiście wartością wyliczaną przez sterownik silnika na podstawie przebiegu i prędkości z jaką auto się poruszało. Możliwe, że silnik produkuje nadmiernie sadzę, co prowadzi też do zasyfienia kolektora i klapek (dlatego błąd). 

Trochę dziwne też, że pomimo takiego zapełnienia silnik regenerował dpf przed ponad 512 km. 

Czyli nie pozostaje nic innego jak wyczyszczenie DPF, tak ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy miałeś problemy z regeneracją? Zapalała się kontrolka dpf?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Muskel1 napisał:

Czy miałeś problemy z regeneracją? Zapalała się kontrolka dpf?

Nie, nie zapala się kontrolka DPF, wyskoczył tylko check i po sprawdzeniu, kolektor niby pracuje Ok, wiec skupiliśmy się na DPF bardziej ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że po odpaleniu auta za każdym razem obroty się podwyższają do 980 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...