Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana radia w b7 z chorus na niefabryczne, problem


Dah320

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Posiadam A4 b7 2005 rok 2.0 ALT i zainstalowane radio z serii chorus. Ze względu na ograniczoną funkcjonalność tego radia oraz jego dość nieciekawy wygląd (wejście na kasetki ) staram się już jakiś czas przygotować to auto pod montaż lepszego radioodtwarzacza, sęk w tym, że mimo godzin spędzonych na forach i rozmowach z kolegami posiadającymi audi nie umiem znaleźć sposobu na to by to radio zamontować. Od razu zaznaczę tu, że nie jestem specjalistą i dopiero się uczę, fabryczny chorus oprócz standardowych wtyków wyglądających jak te do 1DINowego radia posiada jeszcze 3 wtyki z czego 2 o ile dobrze się domyślam służą za sygnał radia, zasilanie i 3 nie wiem do czego. Próby zwyczajnego podpięcia pod wtyki typu 1DIN jak nie trudno się domyślić nie sprawiły, że radio się ząłącza. Znalazłem na allegro aukcje ze specjalnymi przejściówkami na owe kable, zestawy do montażu były 2 jeden pod BOSE i drugi pod zwyczajne audio i HALF-BOSE? Pierwsze słysze o takim czymś jednak tak było to nazwane, w aukcji sprecyzowane było to jako nagłośnienie od NOKIA I BLAUPUNKT. W moim b7 nie ma BOSE jednak zaoopatrzyłem się w oba zestawy przejściówek z ramkami z których żadne nie działa  . Bardzo prosze was Panowie o pomoc, w załącznikach wrzucę zdjęcia kabli radia a także posiadanych przejściówek. Powiedzcie mi jak podpiąć niefabryczne 1DINowe radio albo ewentualnie gdzie się z tym pokierować. Jeśli to cokolwiek zmieni to jestem w stanie się poogodzić z brakiem odbioru fal radiowych, nie zależy mi na tym kompletnie bo i tak słucham tylko swojej muzyki. Piszę o tym ze względu na fakt ze do zestawów z przejściówkami załączone były separatory antenowe. Uprzedzając wasze pytania, radio na którym sprawdzałem czy przejsciówki działają jest w pełni sprawne :) 

152072873_826652548250783_4844118444384082351_n.jpg

153056808_774043396546148_2352254846595191816_n.jpg

152823657_254383352960364_4445625772114877695_n.jpg

153352291_185929686203355_1740629050065430272_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierw napisz jakie radio chcesz podłączyć. Wtyczki 8 pin czarna (zasilanie) i brązowa (głośniki przód) powinny być podłączone do nowego radia,wtyczka czarna 20 pin to m.in. sygnały dla fabrycznego woofera i tylnych głośników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasowo wleci Blaupunkt Tokyo 110, a później planuje Sony DSX-A410BT 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupione przez ciebie przejściówki służą jedynie do obsługi wzmacniacza suba i tylnych głośników. Potrzebujesz jeszcze dekoder CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem specjalnie takie, które obejmują też tylne głośniki bo czytałem ze kiedyś ktoś robił coś podobnego u siebie i niestety chodziły tylko te z przodu, a wiadomo, że zależy mi na tym żeby grało wszystko. Mógłbyś podesłać link do takiego dekodera ? Jeżeli o te przejściówki chodzi to wcale mnie nie dziwi,  że nie działają bo w wtyki w kostkach na tych przejściówkach nie wchodzą tak, żeby miały idealnie połączenie z kablami. Do częsci z tych kabli nie dostaje się kompletnie żaden sygnał ale nie widziałem już innych rodzajów przejściówek :/ Wiem, że na pewno da się to zrobić bo widzę dużo b7ek z niefabrycznymi radiami, ale ich właściciele zazwyczaj takie przerobione już kupili i nie mają pojęcia jak to jest zrobione :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WWW.CAR-TRONIC.PL

Adapter CAN 2 do Audi, Seata, VW i Skody x Fakra ISO już teraz dostępny w asortymencie car-tronic.pl. Wybierz go, aby zamontować niefabryczne radio.

 Czy takie coś rozwiąże mój problem i nada się do się do podłączenia obu wyżej wymienionych radioodtwarzaczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo bo i wiele aut opuściło fabrykę z instalacją pod nieoryginalne radia. Kiedyś widziałem wiele takich adapterów, a teraz coś nie mogę znaleźć. Najprościej i najtaniej będzie podpiąć plus po zapłonie z klimatronika. W kostce C, pin 13 klimatronika powinien być plus po zapłonie. Sprawdzisz miernikiem czy jest faktycznie. Musisz się pod niego podpiąć i połączyć do kostki iso np. w adapterze od głośników żeby nie ingerować w instalację oryginalną radia. Zobaczysz na schemacie ISO gdzie dokładnie wpiąć, ale będzie to żółty przewód prawdopodobnie. Od strony wiązki radia przetniesz przewód i wlutujesz nowym przewodem idącym od klimatronika. Czerwony stały plus i czarny masa powinien już być prawidłowo wpięty w tym adapterze. Po tym zabiegu powinno radio działać i włączać się wraz z zapłonem. 

To co wysłałeś to jest fakra, więc inna złącze oryginalnego radia i nie będzie pasować bez modyfikacji większych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc i tak myślałem, że to będzie prostsze ale jeśli to jedyna opcja no to trzeba działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...