MicDviga Opublikowano 25 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Witam. Dziś zauważyłem że mam płyn chłodniczy poniżej minimum i musiałem udać się w trasę więc dolalem troszkę wody. Tak do lekko powyżej minimum. Zrobiłem około 20km i po powrocie zobaczyłem widok jak na zdjęciu. Po ostatniej wymianie płynu chłodniczego i wymienia podstawy filtra oleju oraz uszczelki pokrywy zaworów płyn delikatnie znika. Nie widać nigdzie wycieków oraz nie widać żadnego masła pod wlewem oleju i płynu. Objawów innych brak, delikatnie unosi się dymek z wlewu oleju po trasie i czuć zapach spalin. Dodatkowo od tyłu silnika pod odma jest "jakiś" Wyciek oleju. Ostatnimi czasy było bardzo duże ciśnienie oleju ale po wymianie tej podstawy filtra oleju silnik pracuje równo tylko ten wyciek oleju oraz ubywajacy płyn chłodniczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Tomek Opublikowano 25 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Jeśli nie ma nigdzie wycieków a płyn chłodniczy znika to nie oznacza nic dobrego.Według mnie jeśli przyjmiemy że układ jest szczelny to jedyną pozostałą drogą ubycia płynu jest silnik.W skrajnym przypadku może dojść do tego że silnik przepala płyn, lub płyn miesza się z olejem a nadmiar też jest przepalany i na bagnecie nie zobaczysz różnicy. Pamiętaj że nie jestem mechanikiem i mogę pisać głupoty.W pierwszej kolejności warto pomyśleć czy wszystko dobrze złożyłeś i wina nie leży po stronie ostatnio montowanych rzeczy. Znalazłem na szybko film co prawda z innego silnika ale może coś Tobie pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=Pa5mh4cOA-M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicDviga Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Może warto ten separator wymienić. Orientujesz się pod jakimi numerami szukać tego elementu? Co do wycieku zauważyłem że wilgotne jest to coś co znajduje się pod skrzynia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Tomek Opublikowano 25 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Również uważam że warto zastanowić się nad wymianą tego Separatora/Odmy skoro sam napisałeś ze coś z nim jest nie tak, a poza tym nie jest to droga inwestycja.Powinieneś zwrócić uwagę również na fakt że aktualnie twój silnik nie pracuje prawidłowo i jazda w "trasy" na pewno mu nie służy, tak samo jak dolanie doraźnie wody do układu chłodzenia.Co do numeru części niestety nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicDviga Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Wycieki oleju w tym miejscu. Pod odma i tym metalowym czymś co na zdjęciu widac. Wycieki spore nie są ale są. Świeży olej jest widać nawet po 10km VID_20210225_173823.mp4 VID_20210225_173925.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Tomek Opublikowano 25 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Moja wiedza i kompetencje w tym miejscu się kończą, nie chcę udawać znawcy którym nie jestem.Może ktoś bardziej ogarnięty będzie w stanie pomóc. Jeśli masz problem z nazwaniem "tego metalowego czegoś" spróbuj opisać do czego to idzie lub poszukać czy nie ma na tym wybitych jakichś numerów, a jeśli są to wpisz je w przeglądarke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicDviga Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Na dole tego elementu zbiera się olej. Ale z tego co widzę jest to zawór systemu pompy powietrza wtórny więc leci gdzieś indziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack0 Opublikowano 25 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 (edytowane) Oring w króćcu wody? U mnie też bryzgało w tych okolicach. Jeśli tak, to tu masz mój poradnik https://a4-klub.pl/topic/466231-wymiana-króćca-wody/ Edytowane 25 Lutego 2021 przez Jack0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicDviga Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 U mnie wali tam olejem a nie płynem :/ po za tym był ten krociec wymieniany w serwisie bosha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grubcio1980 Opublikowano 25 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Dokładnie to zawór SAI. Pod nim idą węże. Sprawdź tam. Olej pewnie spod napinacza, a płyn z trójnika albo jak było u mnie z węża co idzie do nagrzewnicy. Myślałem że to z trójnika, a pękł plastik co siedzi w wężu i wchodzi do trójnika. Zasyfione tam teraz że chuu. Czekam aż się zrobi ciepło to umyję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicDviga Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 O jaki napinacz dokładniej chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Napinacz łańcuszka rozrządu z tyłu głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicDviga Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Godzinę temu, przem8 napisał: Napinacz łańcuszka rozrządu z tyłu głowicy. Ogólnie jaki to może być koszt naprawy? Trzeba ściągać cały łańcuch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Do uszczelnienia nie. Koszt zalezy od regionu i mechnika ale nie jest to jakas droga operacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teoleo Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 W innym aucie miałem taką historię i była uszczelka pod głowicą, ale dużo mądrych głów już Ci podpowiedziało i oczywiście nie jestem kompetentny, tylko dziele się doświadczeniem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicDviga Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Sęk w tym że żadnych objawów UPG oprócz uciekającego płynu nie ma. Żadnego masła pod korkami, nie kopci nic też. Jutro będę robił test co2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack0 Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Znalazłem jeszcze taki filmik, może coś pomoże https://www.youtube.com/watch?v=5ZhEm8mpspE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicDviga Opublikowano 27 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Tam jest sucho. Bardziej z lewej strony jest ten olej i niżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mano4 Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Zobacz po postoju czy nie leci na skrzynie biegów płyn, to standard,króciec z tyłu +uszczelka napinacza ci puszcza miodzio dostęp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MicDviga Opublikowano 27 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Skrzynia jest mokra faktycznie jednak dziś po zrobieniu testu co2 dostałem wynik jak na zdjęciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się