Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z pracą silnika, cała historia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, mam bardzo duży problem. Mianowicie, zakupiłem Audi A4 B5 1.9 AJM 2001 rok, samochód chodził ładnie, do momentu kiedy pierwszy raz mi nie zapalił. Za drugim razem udało się zapalić jednak z oporem. Po przejechaniu do mechanika (sprzedający mówił, że przydałoby się wymienić rozrząd, co chciałem zrobić od razu na następny dzień po zakupie) i zgaszeniu u niego samochodu, ten nie zapalił. Nie chciał palić ani z plaka, ani z popychu. Po scholowaniu samochodu na warsztat czekałem na samochód aż 1,5 msc. Mechanik głowił się i głowił, jednak w końcu udało mu się go odpalić, stwierdził, że posypał się sterownik. Po wymianie sterownika, czujnika położenia wału i wałka rozrządu, samochód zaczął pracować nierówno. Zaprowadziłem do drugiego mechanika, z myślą, że ten coś wymyśli (ten pierwszy jakoś za bardzo nie śpieszył się z diagnozą, stwierdzał, że są rzeczy ważne i ważniejsze). Po podpięciu VAG'A komputer pokazał nieprawidłową pracę PD na 2 cylindrze, BIPy za wysokie, zakres pracy +4 w górę. Diagnoza wymiana pompo wtrysków, bądź regeneracja. Udało mi się wyrwać dość tanio w miarę nowe pompo wtryski, po zamontowaniu pompek samochód wraz nierówno chodził, została przeprowadzona próba olejowa wraz z wcześniejszym pomiarem ciśnienia w cylindrach. Wyniki... brak kompresji na 2 cylindrze (11barów). Mechanik stwierdził, pobite zawory. Teza okazała się prawidłowa, gdyż po wymianie rozrządu nie wiem jakim cudem, jedno koło na dole rozrządu nie trzymała się kupy i obracała się o 4 ząbki w lewo i 4 ząbki w prawo. Wymieniłem silnik, na ten z którego brałem pompo wtryski (silnik chodził równiutko aż miło, przed przekładką). Po wymianie silnika, samochód po pierwsze zaczął mieć dziwne drgania podczas ruszania z 1, po drugie na zimnym chodzi w miarę równo, po nagrzaniu się, zaczynają się falowania obrotów, nierówna praca silnika oraz drganie silnika i całej budy. VAG nie pokazuję żadnych błędów, korekta wtrysków 0/0/0/0 (+- 0,5). Bipy są w porządku. Mój mechanik rozkłada już ręce, męczy ten samochód już dosyć długo, nie wie co to może być. Pompa vacum wymieniona, czujnik temperatury wymieniony, pompa paliwa wymieniona, PD wymienione, silnik wymieniony, a chodzi jak chce. Problem występuje tylko i wyłącznie na biegu jałowym tylko i wyłacznie na postoju. Jeśli staczam się z górki bądź jadę na tak zwanym "luzie" to silnik pracuje jak igła, problem występuje tylko gdy stanę. Wystarczy dodać mu dosłownie deczko gazu (10 obr.) i praca silnika się normuje. Samochód nie kopci, nie ma problemu z przyspieszaniem przyspiesza aż miło, silnik wymieniony na ten sam AJM, co może być problemem. Prosiłbym o pomoc, z góry dziękuję i pozdrawiam! 

 
Opublikowano (edytowane)

Spróbuj podnieść obroty biegu jałowego:

Jesli nie pomoże to obstawiam na sterownik silnika. Możesz jeszcze przywrocic ustawienia fabryczne sterownika silnika, jak nie bedzie poprawy to podmień na inny sprawny.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano
W dniu 1.03.2021 o 22:18, Hezen napisał:

Spróbuj podnieść obroty biegu jałowego:

Jesli nie pomoże to obstawiam na sterownik silnika. Możesz jeszcze przywrocic ustawienia fabryczne sterownika silnika, jak nie bedzie poprawy to podmień na inny sprawny.

Tutaj właśnie sterownik byl zmieniany, co prawda podniesiona ma trochę moc, jednak byl sprawdzany przez "specjalistę", który po sprawdzeniu itp, stwierdził iż ze sterownikiem jest jeszystko ok. Co do podniesienia obrotow, była już taka próba, bez skutecznie, działa tylko i wyłącznie podniesienie obrotów poprzez dodanie gazu.

Opublikowano

Zrób logi i wrzuć je do odpowiedniego działu, może w nich cos bedzie mozna wyłapać.

Silnik u dawcy pracował równo a po przekładce jest problem, moze problem z elektryką czegoś co nie łapie sterownik silnika? Skrzynia manual czy automat? 

Opublikowano
14 godzin temu, Hezen napisał:

Zrób logi i wrzuć je do odpowiedniego działu, może w nich cos bedzie mozna wyłapać.

Silnik u dawcy pracował równo a po przekładce jest problem, moze problem z elektryką czegoś co nie łapie sterownik silnika? Skrzynia manual czy automat? 

Skrzynia manualna, tak silnik wraz z PD od tego samego dawcy, który chodził bardzo równo. Postaram się zrobić logi i wrzucić je jeszcze dzisiaj. Wrazie czego wkleję tutaj po edytacji link.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...