Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Geometria


VanSol

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem. Założyłem jakieś stare zimówki tylko na przód w Audi A4 B6 i okazało się, że chyba jedna jest wybita albo coś bo ściągało na prawo. Zrobiłem jakieś 200km i założyłem z powrotem letnie. Dobre, wyważone itd. No i ku mojemu zdziwieniu jest identyczne ściąganie jak poprzednio, dalej trzeba jechać w lekkiej kontrze a dawniej było prosto. Zrobiłem geometrie i bez zmian. Jedyne co wyszło u mechanika to mały luz w lewym wahaczu górnym. Mimo to ustawił geometrie i niby miało już przynajmniej prosto jechać a tu takie coś. Co robić? Czy to bicie opony mogło coś uszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, VanSol napisał:

Jedyne co wyszło u mechanika to mały luz w lewym wahaczu górnym. Mimo to ustawił geometrie i niby miało już przynajmniej prosto jechać a tu takie coś. Co robić?

:facepalm:

Wymienić zużyty element i zrobić geometrię.

I zmień mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fido napisał:

:facepalm:

Wymienić zużyty element i zrobić geometrię.

I zmień mechanika.

Ale zastanowiłeś się całościowo nad tym co napisałem? Objawu nie było, pojawia się po wymianie opon. Taki zbieg okoliczności, że w tej samej minucie wyszedł luz na wahaczu? Wiadomo, wahacz trzeba będzie zrobić ale co z innymi możliwymi przyczynami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wydruk z geometrii? Też mi raz ustawiali, no i tak ustawili, że przy ustawianiu kierownica była krzywo, to drążki kierownicze minimalnie przestawili i się zgadzało :) Zleć jeszcze raz, w innym warsztacie ustawienie geometrii kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Langista napisał:

A masz wydruk z geometrii? Też mi raz ustawiali, no i tak ustawili, że przy ustawianiu kierownica była krzywo, to drążki kierownicze minimalnie przestawili i się zgadzało :) Zleć jeszcze raz, w innym warsztacie ustawienie geometrii kół.

Mam wydruk ale nie bede zamieszczac. Wyraznie zaznaczalem zeby ustawic kierownice prosto, powiedzial ze tak zrobil. Tu chodzi o to, ze jak puszczam to sciaga w prawo, wiec trzeba delikatnie kontrowac. I stad kierownica jest w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak chcesz, ja tylko podaję swój przykład, było identycznie jak u Ciebie - zmiana kół na zimowe + geometria i krzywo kierownica aby jechać prosto,. Przeturlałem się tak przez zimę, zmieniłem koła na letnie i to samo, dopiero w innym warsztacie ustawienie geometrii pomogło.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, VanSol napisał:

Jedyne co wyszło u mechanika to mały luz w lewym wahaczu górnym. Mimo to ustawił geometrie i niby miało już przynajmniej prosto jechać a tu takie coś.

Kto ustawia geometrię przy luzach w zawieszeniu - nikt poważny.

 

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, VanSol napisał:

Ale zastanowiłeś się całościowo nad tym co napisałem?

Przeczytałem kilka razy zanim odpisałem.

Napisałeś że pomimo luzu na wahaczu mechanik zrobił ci geometrię.

Więc nadal twierdzę,że najpierw usuwa się usterkę a potem ustawia zbieżność.

Czego tu nie rozumiesz ???

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Langista napisał:

Zrobisz jak chcesz, ja tylko podaję swój przykład, było identycznie jak u Ciebie - zmiana kół na zimowe + geometria i krzywo kierownica aby jechać prosto,. Przeturlałem się tak przez zimę, zmieniłem koła na letnie i to samo, dopiero w innym warsztacie ustawienie geometrii pomogło.

Faktycznie ta sama sytuacja. Nie dochodziles dlaczego tak sie stalo?

 

43 minuty temu, pelonek1 napisał:

Kto ustawia geometrię przy luzach w zawieszeniu - nikt poważny.

 

Ja go poprosilem bo juz i tak placilem za sprawdzenie tylu wiec i przod byl w cenie. Zrobil co mogl w takiej sytuacji mimo tego luzu. Byl swiadomy, ze tak sie nie powinno robic.

 

44 minuty temu, Fido napisał:

Przeczytałem kilka razy zanim odpisałem.

Napisałeś że pomimo luzu na wahaczu mechanik zrobił ci geometrię.

Więc nadal twierdzę,że najpierw usuwa się usterkę a potem ustawia zbieżność.

Czego tu nie rozumiesz ???

Dobrze juz rozumiem.

 

Wpadlem jeszcze na pomysl. A moze luz na lozysku w prawym kole? Czy to na szarpakach wyjdzie? Bo ta metoda wyszedl tylko luz na wahaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na łożysku możesz sobie sprawdzić sam podnosząc auto na podnośniku i szarpiąc koło.

Już szybciej będzie wyło niż dostanie luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dochodziłem bo zawias był komplet świeżo po wymienie a 'usterka' była poprawiona po ponownym ustawieniu, gdzie panowie ewidentnie powiedzieli mi, że ktoś drążki źle skręcił i przez to kierownica była krzywo. Notabene ustawiali mi to praktykanci, którzy zapytali mnie o to, jaki mam kod zawieszenia, bo to też ma znaczenie przy ustawianiu geometrii (PRAKTYKANCI).

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Langista napisał:

Nie dochodziłem bo zawias był komplet świeżo po wymienie a 'usterka' była poprawiona po ponownym ustawieniu, gdzie panowie ewidentnie powiedzieli mi, że ktoś drążki źle skręcił i przez to kierownica była krzywo. Notabene ustawiali mi to praktykanci, którzy zapytali mnie o to, jaki mam kod zawieszenia, bo to też ma znaczenie przy ustawianiu geometrii (PRAKTYKANCI).

No sytuacja ciekawa ale czy Ty aby napewno miales taka sytuacje jak ja? Czy przy puszczaniu kierownicy uciekal Ci do kraweznika? Bo mi sie wydaje, ze miales co innego, tylko samo zle ustawienie kierownicy.

Co do lozyska to chyba go nie slychac. Tak wiec musze raczej wymienic caly komplet wahaczy i wtedy robic geometrie bo sie nie dojdzie.

Edytowane przez VanSol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mechanik jakis czas temu wspominal, ze maglownice slychac. To tez moze byc przyczyna?

Edytowane przez VanSol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć papierek z tej geometrii, bo krążysz wokół tematu a sprawa jest banalnie prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Langista napisał:

Notabene ustawiali mi to praktykanci, którzy zapytali mnie o to, jaki mam kod zawieszenia, bo to też ma znaczenie przy ustawianiu geometrii (PRAKTYKANCI).

To dobrze trafiłeś. Ja kiedyś odbieram C6 po geometrii i mechanik mówi - lepiej się nie dało ustawić (już nie pamiętam ale coś tam było poza zakresem). Ja się pytam jakie zawieszenie Pan wybrał - odpowiedział standardowe 1BA. Niestety mam 1BE i w innym warsztacie udało się ustawić poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to wszystko co mozecie pomoc, to dziekuje za rady i wskazowki. Teraz bede musial z tym powalczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...