Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nie działa klimatyzacja


ColdWojtek

Rekomendowane odpowiedzi

Albo bezpiecznik, albo okablowanie do zaworu sterującego sprężarką (N280). Sprawdź czy zawór dostaje napięcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Muskel1 napisał:

Albo bezpiecznik, albo okablowanie do zaworu sterującego sprężarką (N280). Sprawdź czy zawór dostaje napięcie. 

Sprawdzę to vcds?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wrclaguna napisał:

w BCM pewnie problem jest w kodowaniu

 

A  wiesz może w którym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ColdWojtek napisał:

Sprawdzę to vcds?

Szukaj w rozszerzonych blokach pomiarowych w sterowniku 08. Można wpisać w okienku wyszukiwania N280 i wtedy pokażą się wszystkie wartości zaworku N280, które są monitorowane. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez opisów okienek ciężko będzie zdiagnozować poprawność działania zaworka. Jego wartość prądowa powinna się wahać, w zależności od obciążenia kompresora między 0- 800mA. Powinno się przy tym obserwować wartości wzrastania i spadania ciśnienia na obu obiegach (niski i wysoki). Na wyłączonej klimie sprawdzić wartość natężenia prądu i ciśnienia w układzie. Po załączeniu klimy wartość prądu powinna się zwiększać a ciśnienie w układzie powinno rosnąć. Oprócz tego ciśnienie w uładzie uzależnione jest także od temp. zewn. więc aby stwierdzić, czy zaworek i układ działają prawidłowo, trzeba znać wartości jakie ciśnienie przy jakiej temp.powinno występować. To nie takie proste to wszystko. Będziesz musiał chyba z tym do dobrego setwisu klimy podjechać aby to prawidłowo zdiagnozować. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ColdWojtek napisał:

 

IMG_20210402_194519.jpg

Czy te pomiary były na pracującym silniku i klimie uchwycone?

W grupie 001 w drugim okienku od lewej masz usterka. Tam powinna być podana wartość wysterowania tego elektrozaworka w procentach. Albo zaworek jest padnięty albo okablowanie do niego.

Sam zaworek można omomierzem zmierzyć czy nie jest spalony. Odpinasz wtyczkę zaworka i mierzysz na jego dwóch pinach opór. Powinien wynosić 10-12 Ohm.

Screenshot_20210402-225049_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjadę na kanał i tak zrobię.

Tak, na włączonym silniku i klimie. Na 8 biegu wentylatora. Akurat ja jestem serwisantem i monterem klimatyzacji. Ale nie samochodowej. Ale sprzęt mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, ColdWojtek napisał:

Podjadę na kanał i tak zrobię.

Tak, na włączonym silniku i klimie. Na 8 biegu wentylatora. Akurat ja jestem serwisantem i monterem klimatyzacji. Ale nie samochodowej. Ale sprzęt mam

No to znasz temat lepiej niż ja:decayed:

Elsa podaje jako instrukcję sprawdzania zaworka, pomiar   sygnału do jego sterowania za pomocą oscyloskopu, który wpina się w przejściówkę pomiędzy kostką instalacji a kosttką na zaworku. Przejściówka ma wypuszczone po środku złącze bana nowe do podpięcia oscyloskopu. Zakres ustawiony na 5V, sygnał powinien być podawany  co 2ms czyli częstotliwość 500 Hz. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa,tyle sie znam co zrzuciłem czynnik, zrobiłem próżnię i wrzuciłem nowy czynnik na gramy.  według manometrów sprężarka nie pracuje. Możliwe że przy wymianie imbusa nie wpieli kostki od sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...