Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 Avanturnik by PatrycjuszR


PatrycjuszR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Temat miał być założony rok temu ale z braku chęci robię to dopiero teraz.

Małyszówka była wystawiona lecz żaden z kupujących nie był w stanie wyłożyć odpowiedniej gotówki i tak jak mówiłem jeśli jej nie sprzedam to zacznę w nią inwestować.

Audi służy mi jako pojazd Daily.

Jest to diesel o pojemności 1.9 z oznaczeniem AWX, który w serii wypluł 140ps.

Na zdjęciach przedstawiam samochód zaraz po korekcie lakieru, jakieś pół roku po zakupie.

Zawias 1bv + sprężyny obniżające H&R (niebieskie), które jak na moje warunki drogowe musiałem zmienić "smuteczek"

Wszystko co zostało zrobione przy samochodzie postaram się opisać w następnych postach i w miarę możliwości dodam fotki.

IMG_3184.JPG

IMG_3204.JPG

 

IMG_3210.JPG

Edytowane przez PatrycjuszR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekna bryczka...Mialem podobna jezdze teraz a6 c7 ale jakos a4 b6 wzbudzala wiecej emocji:wink: ja sprzedalem swoja za 14 tys miala nalatane prawie 500 tys do dzis zaluje ze sprzedalem:wink: mega wdzieczne autko.Pozdrowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówiłem na początku zawias był za niski i za sztywny. Choć prowadzenie jak i prezentacja była na wysokim poziomie (jak dla mnie).

Dziury w drodze, łapanie garbów przez poduszkę na skrzyni oraz w późniejszym czasie wybite tuleje  zmusiły do ingerencji w zawias.

Zamiast sprężyn H&R wleciały dobrze znane obniżające Eibachy, amortyzatory przód wybrałem Sachs na tył natomiast wpadł Bilstein b4.

Zestaw wahaczy na jaki się zdecydowałem to Meyle HD.

Do dziś polecam ten zestaw zawieszenia ponieważ od 3 lat znosi wyboje i niski profil bez zająknięcia..

Zapomniałem dodać, że przy zakupie sprzedający nie wspomniał o pękniętej szybie czołowej. Kiedy to zauważyłem było już za późno żeby cokolwiek działać. Pęknięcie było nawiercone i zalane jakąś gumką niestety sztywność zawieszenia i droga do domu w super stanie spowodowała że pęknięcie postępowało, aż w końcu szybę trzeba było wymienić.

1 zmiana sprężyn.PNG

amor przód.jpg

szyba.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wnętrze wymieniłem dekory na aluminium. Wcześniej siedziały plastiki soul oklejone w czarny carbon.

Zmieniłem głośniki w przednich drzwiach ponieważ już charczały , zmodyfikowałem ori wstawiając w ich miejsce alpinki. 

Zwykłe fotele skórzane zmieniłem na elektryczne z lędźwiami i grzaniem. Dodałem wiązke oraz przerobiłem tunel 1din pod kosz 2din.

Klimatronik wrzuciłem z b7 z regulacją grzania i temp. 16* ogarnąłem grzanie tylnej szyby przez przekaźnik oraz adaptowałem vin .

Wleciała też ścięta kiera ze starej s3 oraz kolorowy fis 3DColorMFD.

Zmieniłem plastikowe listwy na progach na aluminium z napisem s4

Pierwsze fotki przedstawiają jak to wyglądało przed modyfikacją 

IMG_3497.JPG

IMG_3500.JPG

stary fis.JPG

Fotele 3.jpg

głośnik.jpg

głośnik 3.jpg

kable grzane dupy.jpg

zmiana foteli i klimatronik.jpg

klima b7.jpg

kiera s3.jpg

fis 3dcolor.jpg

kiera i fis razem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz coś o dłubaniu przy silniku..

Pod koniec roku 2018 zdecydowałem się na chip-tuning. Zaprowadziłem auto do firmy Vtech, która zmodyfikowała sterownik i małyszówka generowała coś ponad 160ps fajnie to już jeździło ale później zaczęło brakować mocy. Długo zastanawiałem się nad turbo i w końcu wybór padł na słynne BRD, które fajnie trzyma górny zakres obrotów jednak drugi raz nie zdecydował bym się na użycie tej suszarki gdyż ma kiepski dół... ale od początku.

Poczekałem ze swapem turbo do wymiany rozrządu. Kiedy wybiło licznikowe 280k km (nie wiem który raz) zabrałem się do roboty. 

Przy okazji sprawdziłem wałek, który nie trzymał wymiaru na pierwszym cylindrze więc wleciał kolbenschmidt + nowe panewki

Szklanki wleciały czarne z firmy INA ponieważ dwie były prawie dziurawe.

Wtryski co prawda wymieniłem później, chciałem zobaczyć na co stać serie. W silniku siedziały pompki z oznaczeniem AR, które zostały zastąpione AL. Przy wymianie zauważyłem, że jedno z gniazd wtryskiwacza jest bardziej podjechane od reszty i będę myślał o wstawieniu mosiężnych tulei jeśli będzie to konieczne narazie jednak przeleciałem gniazdo papierem złożyłem wszystko na nowych uszczelniaczach i śrubach.

Stary icek poszedł na regał z gratami a zamiast niego wleciał centralny.

Układ wydechowy zostawiłem seryjny zrobiłem "adapter" pod turbo czyli tzn pakiet lux..choć plecionka błaga już o litość zostawiłem ją.. w przyszłości będzie nowy dp oraz turbo które już czeka.

Musiałem zastosować dystans między turbo a kolektorem wydechowym ponieważ gruszka turbiny wadziła o kolektor dolotowy.. Prawdopodobnie katalizator i ten właśnie dystans psuje wstawanie turbo ale myśle, że jak na pierwszy raz to i tak nieźle sobie poradziłem. EGR oczywiście szanuje więc zaślepiłem skur****** i został wprogramowany.

Zapomniał bym o heblach.. Zrobiony został swap na 320 przód oraz 288 tył. Tarcze Rotinger klocki Ferodo. Wleciały też nowe fele JR21 choć avusy dobrze leżały ;) 

Na fotkach:

Pierwszy wykres to SERIA+PROGRAM. Drugi to BRD+AR a na trzecim BRD+AL

Dorzucam też parę fotek z prac wykonanych przy silniku oraz fotki kolektora z LT oraz turbo GTD1752vkrl, które mam zamiar wrzucić wkrótce.. na razie zbieram na sprzęgło :P

Po drodze wpadły nowe reflektory, atrapa na grill w plaster miodu oraz zegarek EGT

Mam nadzieje że fajnie się to czytało. Dzięki i Pozdrawiam.

CDN....

 

wykres vtech.JPG

wykres brd ar.jpg

wykres brd al.png

hebel przód.JPG

Hebel tył.JPG

adapter dp.JPG

adapter pod kolektor.jpg

brd 2.jpg

brd 4.jpg

gumki pompki.jpg

IMG_2428.JPG

IMG_2448.JPG

Szklanki INA Czarne.JPG

kompresja.JPG

turbo brdaa.jpg

a4front.jpg

nowe lampy.jpg

TurboGTDkolektorLT.jpg

a1.jpg

a2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marfiol napisał:

Fajna furka,z mocą coś działasz ? :thumbup1:

Nie był bym sobą gdybym nie zostawił trochę "krwi i nerwów" pod maską haha :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym turbo możesz jeszcze spróbować dać inny wirnik od strony gorącej, czasami fabryka daje beznadziejne te wirniki i nie wykorzystują całego pędu spalin, przez co bardzo długo wstają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Langista napisał:

Z tym turbo możesz jeszcze spróbować dać inny wirnik od strony gorącej, czasami fabryka daje beznadziejne te wirniki i nie wykorzystują całego pędu spalin, przez co bardzo długo wstają.

Tak wiem po pierwszej korekcie planowałem rozwiercić BRD pod wirniki CAHA ale mam teraz na regale turbo z bmw na kulce więc nie ma co się bawić w toczenie ;) 

Dziękuje za sugestie. Miłego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po ponad rocznej przerwie :D. W końcu mam większość gratów i trochę czasu więc zaczynam po godzinach rzeźbić.

Przypominam temat jest taki żeby do AWX wrzucić GTD1752vkrl oraz Dwumas custom 3.0tdi, tarcze kevlar i wzmocniony docisk spróbować zamknąć w skrzyni 5B

Autko mam wstępnie rozkręcone i na dniach wyjmuje silnik ze skrzynią. Kolejny update pojawi się na przestrzeni najbliższych 2tyg. w zależności od czasu i komplikacji :P 

Standardowo kilka fotek dla urozmaicenia ;) 

 

DownpipeGTD.jpg

Dwumas,TarczaKev,Docisk.jpg

SprzęgłoSET.jpg

Rozbiórka .jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...