Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z kalibracją kąta skrętu i wyuczeniem położenia krańcowego Audi A4 B8 LIFT


0000pawel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z kalibracją kąta skrętu w audi a4 b8 2014, posiadam złącze OBD11 po sprawdzeniu w parametrach jak czujnik reaguje na ruch kierownicą, to przekręca się do 150stopni później wariuje skaka do 300 aż 800 i już wcale nie działa. Zakupiłem drugi czujnik kąta i nie rozwiązał mojego problemu, ale za to w parametrach czujnik podczas kręcenia w lewo przesuwa sie do 180stopni i pozniej jedzie od -180 do 0, nie wiem czy to dobrze czy też jest uwalony. Dodam, że świeci mi się trakcja i kierownica. Czekam na wasze pomysły :)

173963147_798000984162573_7727188593453187969_n.jpg

173151929_504688903885872_2902013065415082021_n.jpg

173613839_803400123883463_3955646882696570626_n.jpg

173138877_367916031137728_5740362462745253666_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kąta skrętu jest w sumie systemem samouczącym się. To oznacza, że powinien się sam wykalibrować w czasie jazdy. W tym celu musisz powoli jechać (nie szybciej niż 15 km/h)  i zmienić kierunek jazdy, kręcąc kierownicą np. najpierw w lewo a później w prawo. Kręcisz z normalną prędkością te 1,5 obrota poczym na prosto i w drugą stronę to samo i na prosto. Czujnik powinien się sam przyuczyć a kontrolki ABS i ESP powinny same zgasnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz na stadionie jeździć. Parking pod sklepem wystarczy. Powolutku jedź (5 km/h, chodzi tylko o to aby koła się kręciły  i sterownik dostawał sygnały z czujników ABS przy kołach) i kręć kierownicą. To powinno wystarczyć. Nie rezygnuj za pierwszym razem jeżeli się nie uda. Niekiedy działa to od razu, niekiedy trochę dłużej na to potrzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, zrobiłem tak jak mówisz co najmniej 20razy I nie udało się. Pytanie jeszcze czy czujnik kąta powinien wychylac się od ~(-600°)-0-~(+600)?

Snapchat-750605434.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób VCDSem  pełny autoscan i go tu wstaw jako plik .txt

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 0000pawel napisał:

 Pytanie jeszcze czy czujnik kąta powinien wychylac się od ~(-600°)-0-~(+600)?

Snapchat-750605434.jpg

Tak, koła na prosto, kierownica na prosto musi być 0, koła i kerownica na max w jedną stronę +600, w drugą steonę -600. To są niecałe 2 obroty, jeden pełny i 240°. Przekręć kierownicą na max od zera i licz obroty, będą niecałe dwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a mógłbyś opisać mi w krokach co zrobić po kolei? Niemieckiego wcale nie rozumiem, a może mówi coś istotnego zeby zrobić, byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dasz radę to wykonać za pomocą obd11, ponieważ nie wiem, czy obd11 pokazuje podpowiedzi i kody dostępu.

Jak widziałeś na filmie, przyuczenie wykonuje się zależnie od modelu auta i (generacji 2 czy generacji 3), lub w sterowniku 44 lub w sterowniku ABS 03. VCDS informował na filmie. Ja myślę, że u Ciebie będziesz musiał w 44, musisz sprawdzić w którym w nastawach podstawowych można wybrać kalibrację czujnika G85.

Zaczynasz od wybrania odpowiedniego sterownika, następnie w dostęp upoważniony (i tu VCDS podpowiada kod dostępu), wpisujesz go, potwierdzasz następnie wchodzisz w nastawy podstawowe, wybierasz kalibracje czujnika G85, naciskasz na start,  kierownica na prosto, ruszasz i jedziesz powoli (5 km/h max 10 km/h)  do przodu kilka metrów, zatrzymujesz się, kierownica na max w jedną stronę i przytrzymujesz tak przez chwilkę (2-3 sek), następnie  na max w drugą stronę i znów przytrzymujesz chwilkę. Następnie na wprost i ruszasz kawałek do przodu. Po tych czynnościach powinien zostać przyuczony. Kończysz procedurę, zamykasz program i to wszystko. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym bloku jest ten czujnik g85 w nastawach podstawowych w 60? U mnie nie ma tak jak w vcds, że wybiore sobie tą kalibracje I automatycznie mi wybierze blok, ale jak się nie mylę to jest to blok 60 w nastawach podstawowych w sterowniku hamulców. W sterowniku 44 nie mam takiej opcji, żeby wejść w nastawy podstawowe jak wybiorę to mam coś takiego 

Screenshot_20210414-232316_OBDeleven.jpg

Edytowane przez 0000pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro jak będę miał podpięte złącze, czyli próbować wejść w 03 ABS czy w sterownik 16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik 16 

Login 40168

Nastawy podstawowe blok 1 

I wykonać tamtą procedurę co opisałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...