Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z kalibracją kąta skrętu i wyuczeniem położenia krańcowego Audi A4 B8 LIFT


0000pawel

Rekomendowane odpowiedzi

Sądzę że problem u Ciebie jest taki że kiedy masz ustawić kierownice na wprost to czujnik pokazuje Ci odchylenie w kącie skrętu. 

Miałem tak kilka razy. Ja używam akurat Odisa a tam jest trochę prościej, ale zawsze jak kończyło się niepowodzeniem to własnie z tego powodu. Ja zawsze przestawiałem kierownice delikatnie żeby było 0 i wtedy weszło. 

 

O, Muskel też o tym pisał 

8 godzin temu, Muskel1 napisał:

Tak, koła na prosto, kierownica na prosto musi być 0

 

 

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tam się świeci ABS,  więc żadne adaptacje nie pomogą, najpierw trzeba sprawdzić co nie halo a potem reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS się pali, bo włączyłem przypadkiem test drogowy, a nie można skończyć tego testu póki nie będzie działać mi kierownica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DarekS4 napisał:

Sądzę że problem u Ciebie jest taki że kiedy masz ustawić kierownice na wprost to czujnik pokazuje Ci odchylenie w kącie skrętu. 

Miałem tak kilka razy. Ja używam akurat Odisa a tam jest trochę prościej, ale zawsze jak kończyło się niepowodzeniem to własnie z tego powodu. Ja zawsze przestawiałem kierownice delikatnie żeby było 0 i wtedy weszło. 

 

O, Muskel też o tym pisał 

 

 

Tak, kierownica musi być na prosto i czujnik musi pokazywać wartość 0, max. dopuszczalne odchylenie to +1,5° -1,5°

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka. Mi po zrobionej zbieżności w leonie 2013r. gdzie wymieniałem pompę ABS i adaptowałem kąt skrętu na prostych kołach czujnik pokazywał ok 4% odchylenia. musiałem tak ustawić kierownice żeby mieć 0% 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, na prostych kołach mam trochę więcej niż 0° koło 0.5-1, mam tą kalibracje czujnika g85 w nastawach podstawowych, ale nie mogę uruchomić jej pisze mi, że warunki brzegowe nie zostały spełnione być może muszę zrobić coś istotnego żeby to poszło. Kalibracje zaczynam włączać jak mam kąt 0° I nie idzie wyskakuje mi ten błąd 

Screenshot_20210415-141753_OBDeleven.jpg

Screenshot_20210415-142044_OBDeleven.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak automatycznie jak wchodzę w nastawy pokazuje się 40168, albo dostęp upoważniony I ten kod też się wklepuje. Wsyztsko się zatwierdza tylko nie mogę włączyć tej kalibracji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jest tak, jak kolega @Dev napisał. Dopuki ABS wali tym błędem, nie przyuczysz bo warunki nie są spełnione. Może odłącz sterownik ABS od napięcia na chwilkę. Nie wiem czy to zakończy ten test drogowy automatycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test drogowy zakończy się jak kierownica czyta kąt skrętu, trzeba pojezdzic i samo gaśnie, ale jak nie mam skalibrowanego czujnika kątu to się pali przez to i w abs mam też błąd czujnika kąta skrętu-brak nastaw podstawowych, póki nie włączyłem tego testu przypadkiem to ABS mi się nie palił.Być może najpierw trzeba to położenie krańcowe wyuczyć, ale z tego co wiem to też musi być skalibrowany czujnik kąta skrętu... Jakiś warunek nie jest spełniony próbowałem włączyć na zgaszonym silniku, na odpalonym na P, N, D i nie idzie. Może jakaś głupota. Jak odłączę sterownik ABS to nie wiem czy czytać będzie prędkość kół i wtedy kalibracja nie pójdzie :/

Edytowane przez 0000pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik ABS odłączyć tylko na chwilę nie do kalibracji. Chodzi o to, żeby się zresetował. Następnie podłączyć go ponownie i dopiero próbować jeszcze raz przyuczyć kąty w 16. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Sterownik ABS odłączyć tylko na chwilę nie do kalibracji. Chodzi o to, żeby się zresetował. Następnie podłączyć go ponownie i dopiero próbować jeszcze raz przyuczyć kąty w 16. 

Dobra spróbuje w ten sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Dev napisał:

jakie błędy są w ABSie ?

03 Brakes

    Opis sytemu: ESP8 front
    Numer oprogramowania: 8K0907379CN
    Wersja oprogramowania: 0020
    Numer sterownika: 8K0907379CN
    Wersja sterownika: H09
    Numer seryjny: --------------
    Długie kodowanie: 179DC401

    Kody błędów:
        01486 - System function test activated
            static
        00778 - Steering angle sensor Please read DTC
            static

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Muskel1 napisał:

Sterownik ABS odłączyć tylko na chwilę nie do kalibracji. Chodzi o to, żeby się zresetował. Następnie podłączyć go ponownie i dopiero próbować jeszcze raz przyuczyć kąty w 16. 

Niestety nie podziałało, ABS nie zgasł te same błędy, przy probie kalibracji ten sam błąd "warunki brzegowe nie zostały spełnione"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia bo z tym nie pracowałem. Mogę na temat vcds się wypowiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...