Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Jaki jest dopuszczalny luz na popychaczach ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wczoraj zdjąłem dekiel z lewej głowicy, aby usunąć pocenie się przy wtryskiwaczach. Przy okazji sprawdziłem dokładnie wałki i nie ma na nich żadnych wżerów, na całej powierzchni są idealnie równe. Jednak właśnie z tej strony słychać podczas pracy rozgrzanego silnika dziwny dźwięk (na zimnym jest ok), jakby takie ciapanie. Obracając wałek (4 bieg i pchanie samochodu) ustawiałem krzywki w górnej pozycji kiedy zawór jest całkowicie zamknięty i naciskając na dźwigienkę przy popychaczu. Na kilku zaobserwowałem jak dla mnie spory luz około 3 mm. Czy tak ma być, czy nie powinno tam być żadnego luzu i niektóre popychacze są uszkodzone i czeka mnie ich wymiana?? Silnik nie ma problemu z brakiem mocy, przyspiesza bardzo dobrze, nie kopci, dobrze odpala. Przebieg to 317 tyś. km, a przy ok. 210 tyś. w Niemczech w serwisie Audi wymieniano całą hydraulikę.

Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

tylko tyle znalazłem ...

v6tdi.JPG

Opublikowano

Jeśli wałki nie są zużyte i oczywiście dzwigienki też to napewno czeka cię wymiana popychaczy! Luzu nie powinno być żadnego! Ja niedawno wymieniałem całą hydraulikę u kumpla w A6 2.5 tam też wałki jak nowe dzwigienki również ,ale jedna z nich już była wypadnięta! Nie radzę tego lekcewarzyć! Szkoda twoich dobrych wałków! 3 mm to już bardzo duży luz i napewno w najbliższym czasie zaczną wypadać :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...