Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 luz na prawej półosi


Żywy3021

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję pomocy odnośnie luzu prawej półosi od strony pasażera jak złapię za flanszę jest spory luz góra- dół i teraz co robić czy wymiana łożysk pomoże, czy jak było jeżdzone na takim luzie to już mechanizm został uszkodzony i nie warto inwestować w tą skrzynie tylko kupić drugą, auto jest świeżo kupione i nie wiadomo kiedy się to stało co i jak tak że prosił bym o jakąś podpowiedź bo mam mętlik w głowie co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień łożyska i po kłopocie. 

Co prawda nie jest to łatwe zadanie ale do ogarniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem w skrzyni manualnej ,luz na flanszy od strony pasażera, dodatkowo czasami dochodzą drgania w różnych prędkościach, pytanie moje ,czy ktoś zna numery łożysk ? Ogólnie co jest potrzebne z części aby to wymienić? Części ori z aso czy zamienniki ? Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska są dostępne w serwisie niestety do najtańszych nie należą koszt jednego łożyska to około 300zł potrzebne są dwa jedno jest mniejsze drugie większe, potrzebujemy również oring dekla i uszczelniacz półosi. A tu podaje nr łożysk 0B4409123E i drugie 0B4409218C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Żywy3021 napisał:

Łożyska są dostępne w serwisie niestety do najtańszych nie należą koszt jednego łożyska to około 300zł potrzebne są dwa jedno jest mniejsze drugie większe, potrzebujemy również oring dekla i uszczelniacz półosi. A tu podaje nr łożysk 0B4409123E i drugie 0B4409218C

Potrzebne są trzy łożyska i dwa uszczelniacze

Poza jednym łożyskiem wszystko można kupić w zanienniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Dev napisał:

Potrzebne są trzy łożyska i dwa uszczelniacze

Poza jednym łożyskiem wszystko można kupić w zanienniku

Mówisz że trzy łożyska a to trzecie to które masz na myśli i ten drugi uszczelniacz ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Żywy3021 napisał:

Mówisz że trzy łożyska a to trzecie to które masz na myśli i ten drugi uszczelniacz ???

Nie wiem które masz na.mysli te dwa lozyska i ten pierwszy uszczelniacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o te dwa łożyska jak na tym filmiku wklejam link 

A Gdzie jest to trzecie o którym pisałeś ???

Edytowane przez Żywy3021
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Żywy3021 napisał:

Chodzi mi o te dwa łożyska jak na tym filmiku wklejam link 

A Gdzie jest to trzecie o którym pisałeś ???

Trzeba przyznać że filmik jest doskonałym przykładem garażowego druciarstwa, poza tym nie jest pełnym opisem wymiany łożysk mechanizmu różnicowego.  Wymiana jednego łożyska mija się z celem. Największym problemem jest wyrwanie zewnętrznej bieżni wewnętrznego łożyska.  Odpal sobie ETKE online, tam masz wszystko co potrzeba.

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tobą że wymiana łożysk bez bieżni to bezsens totalny ale tam w komentarzach koleś pisze że wymieniał dwa łożyska i bieżnie tak że spoko tylko pytanie czy taka wymiana pomoże i nie będzie wyła skrzynia podczas przyspieszania i po rozpędzeniu przy odpuszczania gazu czy taka wymiana tylko tych łożysk pomoże czy jednak lepiej oddać skrzynie fachowcowi ??? Brak mi pomysłów co robić bo jak mam wydać kilka stówek na nic to lepiej dołożyć do drugiej skrzyni albo na regenerację tej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Żywy3021 napisał:

Zgadzam się z tobą że wymiana łożysk bez bieżni to bezsens totalny ale tam w komentarzach koleś pisze że wymieniał dwa łożyska i bieżnie tak że spoko tylko pytanie czy taka wymiana pomoże i nie będzie wyła skrzynia podczas przyspieszania i po rozpędzeniu przy odpuszczania gazu czy taka wymiana tylko tych łożysk pomoże czy jednak lepiej oddać skrzynie fachowcowi ??? Brak mi pomysłów co robić bo jak mam wydać kilka stówek na nic to lepiej dołożyć do drugiej skrzyni albo na regenerację tej 

Nie ma sensu regenerować całej skrzyni bo padają tylko te dwa od mechanizmu różnicowego,  dodatkowo wymienia się też łożysko na wewnętrznej półosi

20210212-153319.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to łożysko miałeś na myśli no tak bo jeśli ono złapię luzu to trzeba rozwiercać obudowę wbić pierścień i dopiero łożysko, no w sumię tak analizując to wszystko to faktycznie zaryzykuję i wymienię te łożyska dam znać czy pomogło jak nie zapomnę to zrobię parę fotek. Dzięki za odzew w temacie i podpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Żywy3021 napisał:

A to łożysko miałeś na myśli no tak bo jeśli ono złapię luzu to trzeba rozwiercać obudowę wbić pierścień i dopiero łożysko, no w sumię tak analizując to wszystko to faktycznie zaryzykuję i wymienię te łożyska dam znać czy pomogło jak nie zapomnę to zrobię parę fotek. Dzięki za odzew w temacie i podpowiedź 

Nic nie trzeba rozwiercac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które łożyska muszą być ori a które mogą być w zamiennik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, \baker35 napisał:

Które łożyska muszą być ori a które mogą być w zamiennik ?

które  chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska wymienione lecz kasa i robota na marne bo jak wyła tak wyje łożyska kupiłem w ASO uszczelniacz i oring pokrywy koszt to 580zł za te części wklejam jeszcze link jak by ktoś chciał sobie wymieniać takie łożyska to niech dobrze zobaczy tą instrukcje bo oprócz łożysk trzeba jeszcze dobrać odpowiednie podkładki 

 

Audi Workshop Manuals > A4 Mk3 > Power transmission > 6-speed manual gearbox 0B3, front-wheel drive > Final drive, differential, differential lock > Exploded view - oil seals on gearbox > Renewing cover for final drive

Edytowane przez Żywy3021
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które wymieniłeś łożyska ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po wymianie łożysk dyferencjału i kasowaniu luzu +  wymiana uszczelniaczy i oleju - nic to nie dało. Co u mnie jest problemem? Nie hałas, a drgania podczas przyspieszania, zwłaszcza na wysokich biegach. Na jeździe próbnej "fachowiec" zapytał czy czuć różnicę, na co odpowiedziałem, że nadal czuć te drgania. Gość stwierdził, że przyczyny należy szukać już gdzie indziej - np. w kołach, bo luzu na dyfrze już nie ma. Ale przecież bicie kół czułbym cały czas, a tak nie jest. Zapytałem, czy to może być dwumasa, ale gość stwierdził, że dwumasę byłoby czuć nawet na postoju.

Wczoraj wszedłem z ciekawości pod auto, poszarpałem za półoś i dalej jest właściwie identycznie jak było. Co ciekawe, szwagier, który jest mechanikiem mówił, że do jego warsztatu przyjeżdżają audice z jeszcze większym luzem na tej półosi, ale drgania w nich nie występują. Nie wiem już, co dalej robić, wcześniej zmieniłem prawy przegub wewnętrzny, bo był delikatny luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poduchy pod silnikiem jak obciążone jest auto i dajesz gazu to wszystko zaczyna drżeć, a poduchy w tych autach to newralgiczny punkt 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...