tomek_j Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam, pojawił się następujący problem: przy rozgrzanym silniku przy obrotach w okolicach 2 tys (i mniej) samochód szarpie przy puszczeniu pedału gazu. Przy zimnym silniku ten problem nie występuje. Jaki ew. logi przygotować do analizy by można było spróbować zdiagnozować problem.
Lishoo Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Na sto dwieście procent to będzie zasyfiony nastawnik
przemik Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Zrob wszystkie statyczne i Basic Settings.
tomek_j Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udało się w końcu skompletować. Statyczne: 000 <br> 001 <br> 003 <br> 004 <br> 007 <br> 013 <br> 023 <br> Basic settings 000 <br> 003 <br> 004 <br> 011 <br> i jeden dynamiczny 011 Prosze przy okazji o ocene turbiny. I jeszcze jedno pytanie. Dlaczego na statycznym 013 brak danych dot 4 cylindra. Juz kilka razy bylo to pytanie i nie moglem znaleźć odpowiedzi.
spanky Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 statyczny kat wtrysku do poprawy termostat do wymiany egr do czyszczenia napiecie na nastawniku troszke skacze jest kat ?
tomek_j Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Dopiero zaczynam zabawe z VAGiem. Czy pisząc te diagnozy możecie podawać przy okazji na podstawie których logów to widać? Czyli termostat jest uszkodzony i wymiana usunie to dziwne zachowanie auta? Rozumiem że regulacja kąta wtrysku też musi być wykonana? Oraz co oznacza pytanie czy jest kat?
Lishoo Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Temperatura płynu chłodniczego wynosi 81.9 stopnie Celcjusza, jeżeli na liczniku miałeś równo 90, oznacza to że termostat trzeba wymienić, bo masz niedogrzany silnik tak na prawdę wtedy niektóre logi ulegną zmianie. Pytanie czy posiadasz kata, znaczy czy posiadasz jeszcze katalizator. Katalizator wytrzymuje do 80.000 km, a później traci już swoje właściwości o około 1/4. Więc jak masz już przejechane jakieś 160.000 km to obowiązkowo trzeba go wymienić, a lepiej wywalić ;D Wymiana termostatu pewnie nie usunie dziwnego zachowania, ale silnik będzie zdrowszy i być może spalanie się minimalnie zmniejszy. Na 013 nie ma 4 wartości, gdyż w starszych silnikach, komputer liczy dawkę odnoście wtrysku sterującego, czyli pozostałych 3 wtrysków. Trubo jak dla mnie to bardzo ładnie dmucha.
tomek_j Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 dzieki za tą informację. Mówiąc szczerze to on ma z pewnoscią duzo więcej niż 160tys. nie wiem dokładnie bo na bank ma przekręcony licznik. Ale co z tym dziwnym zachowaniem? czy widac w tych logach cos o nastawniku? I czy regulacja kąta wtrysku w końcu zlikwiduje to szarpanie. Jak na mój prosty umysł jeśli na zimno nie szarpie, czyli jak dostaje więcej paliwa, tzn że faktycznie coś jest z ilością paliwa nie tak. A czy te wartości w bloku 013 w 2 cylindrze nie sa niepokojace?
Lishoo Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Drugi wtrysk może troszkę za dużo paliwa lać, jeżeli są wstawione mocniejsze wtryski to pewnie jest ok, jeżeli są oryginalne to pewnie wypadało by ustawić na nich ciśnienie. Ale ogólnie to chyba jest ok, gorzej jakby lały za mało. Myślę że kąt wtrysku poprawiłby tylko rozruch silnika. Na logach nie widzę nic co mogło by być przyczyną szarpania, chociaż przydało by się pewnie jeszcze parę logów dynamicznych. Więc obstawiam że to wina nastawnika. Ale niech wypowie się ktoś inny i wyrazi swoją diagnozę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się