Muskel1 Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 (edytowane) Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. Witam, niniejszy temat zawiera informację w jaki sposób można dołożyć i aktywować funkcję Auto Hold. Potrzebne części i narzędzia: 4M1 927 143 B lub 8W1 927 143 A - Przycisk Auto Hold 8W0 971 636 B - kostka przycisku Auto Hold 000979009 A - przewody naprawcze 5 sztuk, 20 cm każdy z zarobionymy pinami po obu stronach do kostki przycisku Auto Hold Dwa przewody na wiązkę o długości ok. 2m każdy. Narzędzie Torx 20 Narzędzie Torx 30 Plastikowe kliny do demontażu tapicerki Lutownica VCDS Poszczególne kroki demontażu przedstawione są na poniższych zdjęciach. Podłączenie wiązki: Dwoma przewodami wpinamy się lub wlutowujemy w dwa przewody przy kostce przycisku hamulca ręcznego. Drugie końce przewodów wpinamy w kostkę przycisku Auto Hołd, i tak wlutowujemy się w przewód masowy brązowy (pin nr 6 kostki hamulca ręcznego), drugi koniec wpinamy w pin nr 2 kostki Auto Hold. Wlutowunemy się w przewód zasilania (szaro-niebieski pin nr 5 kostki hamulca ręcznego), drugi koniec wpinamy na pin nr 4 przycisku Auto Hold. Jeden z dwóch długich przewodów wpinamy w pin nr 1 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 31 kostki 73b w BCM1(prawa duża kostka w BCM1). Drugi długi przewód wiązki wpinamy w pin nr 3 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 17 kostki 73a w BCM1 (prawa środkowa w BCM1). Kodowanie: BCM 09 Byte 15 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 czyli x1xxxxxx - lub jeżeli mamy opisane poszczególne Bits, zaznaczamy Bit 6 ( auto hold_switch,installed) Sterownik ABS 03 Wpisujemy kod dostępu 40168 Byte 18 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 czyli x1xxxxxx Byte 30 zmieniamy Bit 1 z 0 na 1 czyli xxxxxx1x Potwierdzamy, zamykamy. Kasujemy wszystkie błędy, sprawdzamy czy powracają, jeżeli nie to kończymy sesję i zamykamy program. Dodatkowo w niektórych sterownikach ABS można także w adaptacjach aktywować automatyczne zaciąganie ręcznego. Oryginalnie jest tak, że po wrzuceniu skrzyni na P oraz zgaszeniu silnika, ręczny nie zostaje zaciągnięty. Po zmianie w adaptacjach ręczny zostaje po wrzuceniu na P i zgaszeniu silnika automatycznie zaciągnięty (także po jeździe wstecz). Wchodzimy w sterownik 03 - ABS Klikamy na kod dostępu - 16 Wpisujemy kod 40168 Następnie adaptacje - 10 wyszukujemy kanał "IDE08134-automatyczny hamulec ręczny" i zmieniamy wartość na aktywny. Ja mam sterownik z literką H i adaptacja została przyjęta. Przy zgaszeniu auta ręczny zaciągany jest automatycznie. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności. Powodzenia w modzeniu! Edytowane 17 Listopada 2023 przez Muskel1 8 1
Greg_Gregovic Opublikowano 28 Lipca 2021 Opublikowano 28 Lipca 2021 Witam, Czy to można dołożyć w każdym B9 niezależnie od rodzaju pompy ABS ? Wiem, że w B8 stanowiło to różnicę ... Pzdr Greg
Muskel1 Opublikowano 28 Lipca 2021 Autor Opublikowano 28 Lipca 2021 (edytowane) W każdym razie ESP9 Premium taką mam u siebie. Możesz zanim kupisz i zamontujesz, na próbę zakodować czy sterownik przyjmie kodowanie (zapisując uprzednio kodowanie przed zmianą). Jeżeli przyjmie to obsługuje. Edytowane 29 Lipca 2021 przez Muskel1 1
olinek2 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Ja mam ESP9 Plus i jest fabryczny Auto Hold, więc powinno przyjąć
Muskel1 Opublikowano 6 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2021 (edytowane) Co w takim razie chcesz dołożyć skoro już masz fabrycznie Auto Hold? Ok, teraz zaskoczyłem, Ty odpowiedziałeś tylko na pytanie kolegi i nie masz zamiaru nic dokładać Edytowane 6 Sierpnia 2021 przez Muskel1
olinek2 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) W dniu 6.08.2021 o 21:19, Muskel1 napisał: Co w takim razie chcesz dołożyć skoro już masz fabrycznie Auto Hold? Ok, teraz zaskoczyłem, Ty odpowiedziałeś tylko na pytanie kolegi i nie masz zamiaru nic dokładać Muskel, to tak dla potomności odnośnie ESP9, z ciekawostek teoretycznie Plus powinien ogarnąć ACC, ale z tego co wiem nie do końca tak jest, choć mogę się mylić. No i przy Plus w B9 jest Pre-Sense więc nie wiem na ile wycinek artykułu jest trafny i rzetelny: Cytat Wersja podstawowa ESP 9 oferuje kompleksową ochronę w sytuacjach krytycznych. Wersja ESP 9 plus umożliwia dodatkowo realizację szeregu popularnych funkcji wspomagających: od układu wspomagania jazdy na wzniesieniach Hill Hold Control aż do układu adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości ACC (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop&Go. Wersja ESP 9 premium oferuje w zasadzie wszystkie możliwe układy wspomagania: asystent pasa ruchu, asystent hamowania awaryjnego, inteligentny tempomat, ale także funkcje poprawiające bezpieczeństwo i komfort jazdy, jak np. indywidualny dla każdego z kół rozkład momentu obrotowego, tzw. Torque Vectoring i wiele innych. O rodzaju funkcji i zakresie ingerencji lub wspomagania decydują producenci samochodów, nadając określonym markom i modelom indywidualny charakter. Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez olinek2
Muskel1 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) Nie mam pojęcia. Wszyscy znani mi, którzy dołożyli AH mieli Premium. Najprostsza metoda aby to sprawdzić to po prostu przed zamontowaniem zakodować AH i sprawdzić, czy sterownik przyjmie kodowanie. Jeżeli nie to sterownik tego nie obsługuje. Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez Muskel1 1
Greg_Gregovic Opublikowano 1 Października 2021 Opublikowano 1 Października 2021 W dniu 27.07.2021 o 10:15, Muskel1 napisał: Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. Witam, niniejszy temat zawiera informację w jaki sposób można dołożyć i aktywować funkcję Auto Hold / Hill Hold. Potrzebne części i narzędzia: 4M1 927 143 B lub 8W1 927 143 A - Przycisk Auto Hold / Hill Hold 8W0 971 636 B - kostka przycisku Auto Hold / Hill Hold 000979009 A - przewody naprawcze 5 sztuk, 20 cm każdy z zarobionymy pinami po obu stronach do kostki przycisku Auto Hold Dwa przewody na wiązkę o długości ok. 2m każdy. Narzędzie Torx 20 Narzędzie Torx 30 Plastikowe kliny do demontażu tapicerki Lutownica VCDS Poszczególne kroki demontażu przedstawione są na poniższych zdjęciach. Podłączenie wiązki: Dwoma przewodami wpinamy się lub wlutowujemy w dwa przewody przy kostce przycisku hamulca ręcznego. Drugie końce przewodów wpinamy w kostkę przycisku Auto Hołd, i tak wlutowujemy się w przewód masowy brązowy (pin nr 6 kostki hamulca ręcznego), drugi koniec wpinamy w pin nr 2 kostki Auto Hold. Wlutowunemy się w przewód zasilania (szaro-niebieski pin nr 5 kostki hamulca ręcznego), drugi koniec wpinamy na pin nr 4 przycisku Auto Hold. Jeden z dwóch długich przewodów wpinamy w pin nr 1 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 31 kostki 73b w BCM1(środkowa duża kostka w BCM1). Drugi długi przewód wiązki wpinamy w pin nr 3 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 17 kostki 73a w BCM1 ( prawa skrajną w BCM1). Kodowanie: BCM 09 Byte 15 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 czyli x1xxxxxx - lub jeżeli mamy opisane poszczególne Bits, zaznaczamy Bit 6 ( auto hold_switch,installed) Potwierdzamy, zamykamy . Sterownik ABS 03 Wpisujemy kod dostępu 40168 Byte 18 zmieniamy Bit 6 z 0 na 1 czyli x1xxxxxx Byte 30 zmieniamy Bit 1 z 0 na 1 czyli xxxxxx1x Potwierdzamy, zamykamy. Kasujemy wszystkie błędy, sprawdzamy czy powracają, jeżeli nie to kończymy sesję i zamykamy program. Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności. Ads by optAd360 ad Hej, możesz zerknąć u siebie w post ? Nie pojawiają się teraz żadne obrazki :-( czyli nie ma instrukcji krok po kroku … da się coś z tym zrobić ?
Muskel1 Opublikowano 1 Października 2021 Autor Opublikowano 1 Października 2021 Najwidoczniej serwer hostingowy jest down. Wrzucę później na serwer z forum. Jak dodawałem ten temat musiałem skorzystać z innych serwerów, bo była jakaś usterka na serwerze forum i nie dało się zdjęć załadować.
Greg_Gregovic Opublikowano 1 Października 2021 Opublikowano 1 Października 2021 36 minut temu, Muskel1 napisał: Najwidoczniej serwer hostingowy jest down. Wrzucę później na serwer z forum. Jak dodawałem ten temat musiałem skorzystać z innych serwerów, bo była jakaś usterka na serwerze forum i nie dało się zdjęć załadować. Będe bardzo wdzięczny, bo zabrałem się za robotę a tu zonk :-(
Muskel1 Opublikowano 1 Października 2021 Autor Opublikowano 1 Października 2021 14 minut temu, Greg_Gregovic napisał: Będe bardzo wdzięczny, bo zabrałem się za robotę a tu zonk :-( Gotowe Powodzenia!
Greg_Gregovic Opublikowano 1 Października 2021 Opublikowano 1 Października 2021 6 minut temu, Muskel1 napisał: Gotowe Powodzenia! Podziękował !!!!!
Greg_Gregovic Opublikowano 1 Października 2021 Opublikowano 1 Października 2021 W dniu 28.07.2021 o 23:26, Muskel1 napisał: W każdym razie ESP9 Premium taką mam u siebie. Możesz zanim kupisz i zamontujesz, na próbę zakodować czy sterownik przyjmie kodowanie (zapisując uprzednio kodowanie przed zmianą). Jeżeli przyjmie to obsługuje. No niestety jest mały problem, nie mogę zakodować drugiej części :-( BCM koduje ale ABS 03 nie chce ... zdjęcia poniżej ... Albo nie wiem jak to zmienić ... ?
Muskel1 Opublikowano 1 Października 2021 Autor Opublikowano 1 Października 2021 W Byte 15 zmieniasz bit 6, w sterowniku 09 BCM a nie tak jak Ty na zdjęciu, które wrzuciłeś w sterowniku ABS 03. Na zdjęciu z widocznym z byte 15 jesteś w sterowniku ABS 8W0 907 379 E
Greg_Gregovic Opublikowano 1 Października 2021 Opublikowano 1 Października 2021 7 minut temu, Muskel1 napisał: W Byte 15 zmieniasz bit 6, w sterowniku 09 BCM a nie tak jak Ty na zdjęciu, które wrzuciłeś w sterowniku ABS 03. Na zdjęciu z widocznym z byte 15 jesteś w sterowniku ABS 8W0 907 379 E Tak, wiem. to obrazowo tylko. A możesz podać mi wartości binarne ... jak to powinno wyglądać po zmianie w byte 18 i byte 30 ? ew zdjęcia ... ? Bo może coś mieszam, rozumiem że u Ciebie "XXX..." to wartości które pozostają bez zmian a tylko "1" sie zmienia np XXX1XXX czyli było 0100010 a ma być 0101010 ? Dobrze rozumuje ?
Muskel1 Opublikowano 1 Października 2021 Autor Opublikowano 1 Października 2021 Skopiuj to kodowanie ktore teraz masz w sterowniku ABS i tu wklej (ten ciag cyfr i liter)
Muskel1 Opublikowano 1 Października 2021 Autor Opublikowano 1 Października 2021 4 minuty temu, Greg_Gregovic napisał: rozumiem że u Ciebie "XXX..." to wartości które pozostają bez zmian a tylko "1" sie zmienia np XXX1XXX czyli było 0100010 a ma być 0101010 ? Dobrze rozumuje ? Dokładnie, miejsca z x-ami pozostają niezmienione. Jedynkę wstawiasz w miejscu zera i tylko to się zmienia.
Greg_Gregovic Opublikowano 1 Października 2021 Opublikowano 1 Października 2021 32 minuty temu, Muskel1 napisał: Dokładnie, miejsca z x-ami pozostają niezmienione. Jedynkę wstawiasz w miejscu zera i tylko to się zmienia. Dobra, jakoś poszło i działa ;-) dzięki ;-)
Muskel1 Opublikowano 1 Października 2021 Autor Opublikowano 1 Października 2021 1 minutę temu, Greg_Gregovic napisał: Dobra, jakoś poszło i działa ;-) dzięki ;-)
dazwid Opublikowano 22 Października 2021 Opublikowano 22 Października 2021 Hej @Muskel1 dzięki za manual, posiłkowałem się nim dziś przy montażu auto hold Przy okazji zauważyłem pewien błąd w opisie który mnie trochę zmylił przy montażu: W dniu 27.07.2021 o 09:15, Muskel1 napisał: pin nr 1 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 31 kostki 73b w BCM1(środkowa duża kostka w BCM1). Drugi długi przewód wiązki wpinamy w pin nr 3 kostki Auto Hold, drugi koniec w pin nr 17 kostki 73a w BCM1 ( prawa skrajną w BCM1) pin nr1 z auto hold biegnie do 31 na prawej skrajnej kostce, a pin nr3 do 17 na środkowej. Na zdjęciach masz już dobrze podpisane
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się