Mateusz-B6 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 (edytowane) Cześć, po wypłukaniu układu klimatyzacji i wymianie kompletu części (kompresor, skraplacz, osuszacz, dysza rozprężna, wszystkie oringi) okazało się, że jest jeszcze problem z wentylatorem (był już przed zatarciem kompresora), mianowicie na wolnych obrotach wentylator nie startuje, dopiero po dodaniu gazu do 1100 obr/min załączają się oba wentylatory - nawet na zimnym silniku. Domyślam się, że tak być nie powinno, że powinien się włączyć tylko ten mniejszy wentylator. Rozumiem to tak, że jest zbyt mały impuls do startu obu wentylatorów i z tego powodu nie wstają one na obrotach jałowych, czy mam rację? Jest szansa powalczyć z tymi wentylatorami, czy pozostaje jedynie wymienić moduł sterujący wentylatorami? Numer modułu, który mam zamontowany na aucie, to 8E0 959 501 D, a sprzedawca w sklepie powiedział, że wg VINu pokazuje mu 8E0 959 501 AG, czy może być tak, że ktoś włożył niepasujący moduł? Edytowane 3 Sierpnia 2021 przez Mateusz-B6
bobikos Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Zrób test wentylatorów Vagiem. To że działają obydwa naraz jest jak najbardziej normalne. Jak klima jest załączona to wentylatory będą startowały po osiągnięciu ciśnienia ponad 9 bar. Sprawdź jakie masz ciśnienie w układzie po załączeniu klimy i kiedy wentylatory startują. Niemniej wydaje się że pracują poprawnie.
Mateusz-B6 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2021 (edytowane) 8 minut temu, bobikos napisał: Zrób test wentylatorów Vagiem. To że działają obydwa naraz jest jak najbardziej normalne. Jak klima jest załączona to wentylatory będą startowały po osiągnięciu ciśnienia ponad 9 bar. Sprawdź jakie masz ciśnienie w układzie po załączeniu klimy i kiedy wentylatory startują. Niemniej wydaje się że pracują poprawnie. Wentylatory podczas testu VAGiem się uruchamiają. Ciśnienie czynnika wynosi 6 bar ma wolnych obrotach, dopiero po dodaniu gazu do 1100 wzrasta do 13-15 bar i uruchamiają się wentylatory. Naprawdę powinny się oba wentylatory włączać na zimnym silniku? Edytowane 2 Sierpnia 2021 przez Mateusz-B6
bobikos Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 (edytowane) A działa Ci klima na wolnych obrotach? Jeśli nie to raczej wina sprężarki że nie osiąga od razu ciśnienia. Wnetylatory działają poprawnie. Edytowane 2 Sierpnia 2021 przez bobikos
Mateusz-B6 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2021 3 minuty temu, bobikos napisał: A działa Ci klima na wolnych obrotach? Jeśli nie to raczej wina sprężarki że nie osiąga od razu ciśnienia. Wnetylatory działają poprawnie. Nie działa na wolnych obrotach, sprężarka jest nowa.
bobikos Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Sprawdź w kanale 001 klimatronika czy zawór wysterowuje sprężarkę do pracy. Wstaw tutaj zrzuty w przypadku wątpliwości
Mateusz-B6 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2021 (edytowane) 32 minuty temu, bobikos napisał: Sprawdź w kanale 001 klimatronika czy zawór wysterowuje sprężarkę do pracy. Wstaw tutaj zrzuty w przypadku wątpliwości Grupa 001 wolne obroty: - 0.46A - 74% - 21.50% - 5.00 bar Grupa 001 1100 obr/min: - 0.45A - 72% - 40.00% - 13.00 bar Tutaj wyszło, że zamieniona jest wtyczka poduszki silnika i kompresora (są identyczne) i to było powodowem tego, że klima startowała przy 1100 rpm. Patrzyłem u siebie i ta idąca do poduszki silnika jest krótsza niż ta idąca do kompresora, co uniemożliwia odwrotne ich podłączenie. W aucie była przekładka z automatu na manual, czy to może mieć znaczenie, że ktoś dał złą wiązkę do kompresora i poduszki silnika? Edytowane 2 Sierpnia 2021 przez Mateusz-B6
bobikos Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Odepnij wtyczkę od kompresora i sprawdź czy vag wyrzuci błąd zaworu w sprężarce, czy błąd poduszki w silniku.
Mateusz-B6 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2021 10 godzin temu, bobikos napisał: Odepnij wtyczkę od kompresora i sprawdź czy vag wyrzuci błąd zaworu w sprężarce, czy błąd poduszki w silniku. Po odłączeniu wtyczki pojawił się błąd w silniku: 17996 P1588 Elektromagnesy dla zawieszenia silnika - N144/N145 Przerwa DB Wygląda na to, że wtyczki są zamienione, potwierdź mi proszę.
bobikos Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Jeżeli odpiąłeś wtyczkę od kompresora a wyskoczył błąd czujnika poduszki silnika to ewidentnie masz zamienione wtyczki. Zamień je między sobą to będziesz miał załatwione dwa tematy: klima zacznie działać a buda na postoju będzie mniej wibrowała (o ile poduszka silnika jest w pełni sprawna).
Mateusz-B6 Opublikowano 3 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, bobikos napisał: Jeżeli odpiąłeś wtyczkę od kompresora a wyskoczył błąd czujnika poduszki silnika to ewidentnie masz zamienione wtyczki. Zamień je między sobą to będziesz miał załatwione dwa tematy: klima zacznie działać a buda na postoju będzie mniej wibrowała (o ile poduszka silnika jest w pełni sprawna). Zamieniłem wtyczki. Efekt taki jak napisałeś - klima działa na postoju i buda nie wibruje po odpaleniu. Dzięki wielkie za pomoc!
bobikos Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 (edytowane) Piękna sprawa, temat naprawiony bez dodatkowych kosztów. Podejrzewam że wentylatory też zaczęły pracować na postoju przy załączonej klimie Edytowane 4 Sierpnia 2021 przez bobikos
Mateusz-B6 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Godzinę temu, bobikos napisał: Piękna sprawa, temat naprawiony bez dodatkowych kosztów. Podejrzewam że wentylatory też zaczęły pracować na postoju przy załączonej klimie Dokładnie tak, wentylatory pracują na postoju przy załączonej klimie! Raz jeszcze dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się