Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T quattro o co chodzi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

Słuchajcie spotkała mnie wczoraj dziwna sytuacja a mianowicie wracając do domu autostradą prędkość powyżej 140km/h coś zaczęło mi gruchotać, ocierać, skrzypieć nie wiem jak to opisać by najmniej hałas wydobywał się z okolicy silnik - skrzynia. Momentami nawet były odczuwalne jakieś lekkie drgania stuki pod podłągą w okolicy skrzyni. Oczywiście zjechałem na MOP i pierwsze co sprawdziłem olej w silniku?, sprawdziłem dokręcenie kół, oczywiście wszystko było w porządku a więc ruszyłem dalej w drogę niestety z prędkością już 80km/h że względu na wzrastające hałasy wraz z prędkością. Nie jestem wstanie powiedzieć skąd te hałasy się wydobywały ponieważ były nieregulrne nasilały się wraz ze wzrostem prędkości, nieraz podczas skrętu w lewo milkły natomiast w trakcie skrętu w prawo nasilały się. Po paru kilometrach znow zjazd na MOP ipare razy gasiłem auto i zapałem podczas zapalania nieraz coś jak by podczas rozruchu uderzało w podłogę. Jakoś w nerwach dojechałem do bramek w trakcie ruszania dalej wydawało mi się że coś ociera jednakże powyżej 40km/h ocieranie milkło oczywiście przy 90km/h zaczynały się inne dźwięki. Dziś odpaliłem auto i ruszając ponownie dziwne dźwięki, podniosłem auto na lewarku i w zasadzie nic nie zauważyłem niepokojącego ze względu na słaby dostęp jedynie co w miejscu poduszki skrzyni i lapy był kamień wielkości połowy orzecha włoskiego wyjelem kamień i nic więcej nie przykulo mojej uwagi. Odpaliłem auto i ruszlym w drogę i o dziwo auto znow sprawne nic się nie dziej zero hałasu.

Raczej kamień nie był przyczyną tych dziwnych zjawisk, ale na co zwrócić uwagę sprzęgło? Skrzynia? Wał?

Niewiem czy może coś pod wpływem temperatury bądź obrotów silnika około 7 tys wpłynęło na niewiem na jakiś defekt którego kolwiek z mechanizmów będę wdzięczny za każdą pomoc

Pozdrawiam

Audi a4 b6 1.8T quattro AVJ 2002   270 000km

Opublikowano

Słyszałem kiedyś taka historie że linki od ręcznego nie trzymały się w mocowaniach i pancerz tarł o felgę więc warto na to zobaczyć. 

Opublikowano
40 minut temu, influencer napisał:

Słyszałem kiedyś taka historie że linki od ręcznego nie trzymały się w mocowaniach i pancerz tarł o felgę więc warto na to zobaczyć. 

Sprawdzałem to nie to. Zastanawiam się czy może w związku z dużymi obrotami wału i oczywiście wysoką temperaturą podpora wału może dostała luzów?z drugiej strony jak auto stało nie jechało to podczas zapalania też dziwnie brzęczalo

Opublikowano

Najdziwniejsze to jest to że jadąc dźwięki były jak by z elementów obrotowych natomiast jak auto stało na biegu jałowym podczas rozruchu też dziwnie hałasowało. A dzis wszystko ok?

Dzis przy prędkości 140 wszystko ok natomiast wczoraj zaczęło to hałasować przy prędkości około 200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...