Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie podczas dodawania i puszczania gazu Skrzynia GVD swap


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema, zmieniałem Sprzęgło z AWX i dwumas i przy okazji robiłem swap skrzyni na 6 biegów o kodzie GVD. Problem polega na tym, że podczas wysprzęglania jest ok, ale jak jadę np. na dwójce i wchodzi boost, to napęd szarpie nagle, najgorzej jest jak odpuszczam gaz i wtedy głowa leci do przodu, jakby auto miało 1000hp. Poniżej wrzucam zdjęcie poduszki skrzyni, i czy tak powinna pracować? Olej w skrzyni jest. Dodam, że nie jest jeszcze podłączony sygnał prędkości z licznika do ECU, pytanie, czy to to może mieć jakiś związek? Skrzynia jakaś lipna?

Opublikowano

Zadam jeszcze jedno pytanko, czy komplet z AWX by robił takie szarpnięcia? Czy powinno być normalnie? Jak wkładałem nowy dwumas, to luzów praktycznie nie miał.

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, szpakuziom napisał:

czy komplet z AWX by robił takie szarpnięcia?

Nie, mam u siebie taki zestaw tylko tarczę z bfb z tłumikiem drgań, bo są wibracje przy przyspieszaniu po sofcie w quattro ale w ośce to nie ma znaczenia. Ta poducha to jakaś miękka. Co prawda u siebie nie sprawdzałem brechą ale ręcznie szarpałem z całych sił i było sztywno.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Poduszka sprawdzana breszką przyłożoną w taki sposób może się tak zachowywać, jeśli nie popękana to zostaw. Ja kiedyś też myślałem że już zużyta (nie była popękana tylko podobnie jak u Ciebie się zachowywała), po wymianie na lema sztywność podobna.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, pelonek1 napisał:

Poduszka sprawdzana breszką przyłożoną w taki sposób może się tak zachowywać, jeśli nie popękana to zostaw. Ja kiedyś też myślałem że już zużyta (nie była popękana tylko podobnie jak u Ciebie się zachowywała), po wymianie na lema sztywność podobna.

 

2 godziny temu, przem8 napisał:

Nie, mam u siebie taki zestaw tylko tarczę z bfb z tłumikiem drgań, bo są wibracje przy przyspieszaniu po sofcie w quattro ale w ośce to nie ma znaczenia. Ta poducha to jakaś miękka. Co prawda u siebie nie sprawdzałem brechą ale ręcznie szarpałem z całych sił i było sztywno.

Mechanik mowił, ze to dwumasa z Awx tak pracuje, ze skrzynia jest ok.... w weekend wroce do starej skrzyni i sie zobaczy. Chociaz jak odpuszczam gaz, to slychac ze z napedu jakies dziwne hałasy, jakbym słyszał ten luz w skrzyni.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano
1 minutę temu, szpakuziom napisał:

Mechanik mowił, ze to dwumasa z Awx tak pracuje

Głupoty. Masz albo coś uszkodzone albo źle złożone. Jedyna różnica między dwumasą z awx, a avj jest taka, że przy bardzo niskich obrotach bardziej przenoszą się drgania na karoserię ale to absolutnie nie przypomina twoich objawów.

Opublikowano

Wszystko składałem sam, dokręcone odpowiednim niutem itd. Zobaczymy w weekend, jak zaloze swoja stara skrzynie.

Opublikowano

Panowie, a więc tak, udało mi się troszkę polepszyć sytuacje z tymi szarpnięciami podłączając sygnał z ABS nr.33 do licznika nr.5 i autko już tak nie szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. Są jeszcze szarpnięcia, ale nie takie jak były. Dodam, że wczoraj sprawdzając czujnik pedału sprzęgła niechcący go uszkodziłem i lata luźno w gnieździe i przy zmianie biegów jest takie nieprzyjemne szarpnięcie, pewnie przez to. Zamówiłem nowy czujnik i nową poduszkę, przed weekendem zanim będę wrzucał starą skrzynie, wymienię to wszystko i dam znać.

Opublikowano (edytowane)

Problem rozwiązany. Czujnik pedału sprzęgła (tymczasowo zwatowałem), bo musiał oczywiście się zepsuć zaraz po wymianie skrzyni i sprzęgła. ( W VAG'u wartości w grupie 66 nie zmieniały się po wciśnięciu sprzęgła.) Do tego wymieniłem jeszcze poduszkę skrzyni. Delikatne drgania budy są, ale to poduszki silnika też już domagają się wymiany, bo nawet na jałowym biegu czuć wibracje. Zauważyłem również, że są delikatne luzy na przegubach wewnętrznych, ale na razie tego nie będę ruszał.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano
2 godziny temu, szpakuziom napisał:

Delikatne drgania budy są, ale to poduszki silnika też już domagają się wymiany, bo nawet na jałowym biegu czuć wibracje.

Po wymianie może być tak samo, taki urok 1.8T. Jak nie są wylane i uszkodzone mechaniczne to szkoda wywalać 1000 zł na ORI poduszki. U mnie jedna była wylana, druga ok, po wymianie obu na nowe ORI silnik na jałowym tak samo pracuje po, jak przed wymianą.

Opublikowano
6 godzin temu, pelonek1 napisał:

Po wymianie może być tak samo, taki urok 1.8T. Jak nie są wylane i uszkodzone mechaniczne to szkoda wywalać 1000 zł na ORI poduszki. U mnie jedna była wylana, druga ok, po wymianie obu na nowe ORI silnik na jałowym tak samo pracuje po, jak przed wymianą.

No właśnie lewa jest wylana, ale mam używkę i słychać w niej jeszcze olej, spróbuje na nią wymienić, może się uda :)

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, szpakuziom napisał:

No właśnie lewa jest wylana, ale mam używkę i słychać w niej jeszcze olej, spróbuje na nią wymienić, może się uda :)

Jak słychać że chlupie w niej olej tzn. że też już nie jest pełna.

Sprawną bez nakrętek powinna ważyć 740-750g.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano
2 godziny temu, pelonek1 napisał:

Jak słychać że chlupie w niej olej tzn. że też już nie jest pełna.

Sprawną bez nakrętek powinna ważyć 740-750g.

No chlupie właśnie w niej. Dzięki za podpowiedź, trzeba pójść do sklepu zważyć :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...