Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t Luz tłoka w cylindrze.


osski2000

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, Langista napisał:

Nie, to nie jest normalne. Jak wygląda gładź cylindra? 

Delikatnie wyczuwalny próg pod opuszkiem palca. 

 

IMG_20210829_133315.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to nie ten cylinder.. chyba że każdy tłok ma taki luz?

 

Tak czy inaczej, trzeba zmierzyć czy z cylindrów nie zrobiło się jajo, ewidentnie pierścienie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Langista napisał:

Przecież to nie ten cylinder.. chyba że każdy tłok ma taki luz?

 

Tak czy inaczej, trzeba zmierzyć czy z cylindrów nie zrobiło się jajo, ewidentnie pierścienie do wymiany.

Problem właśnie w tym że tłok na każdym cylindrze ma taki sam luz. 

Pierścienie? A oleju nie ubywało nic a nic. Nawet przy ostrym pałowaniu. Dziwna sprawa. Miała być tylko głowica zmieniona a tu wraz z rozbieraniem coraz więcej rzeczy nadaje się do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tolerancji jakie powinny występować ale najpierw trzeba dokładnie zmierzyć każdy cylinder czy nie zrobił się owal, potem tłoki obejrzeć. Możliwe, że pierścienie są zapieczone w nagarze.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasowanie 004. Pomiar tłoka mikromierzem, a później pomiar cylindrów oraz jaka jest owalizacja. Kompresja jaka była?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, morelo napisał:

Pasowanie 004. Pomiar tłoka mikromierzem, a później pomiar cylindrów oraz jaka jest owalizacja. Kompresja jaka była?

Kompresji niestety nie badałem. Bo naprawa miała zakończyć się tylko na wymianie głowicy. Kolega mówi że taki luz tłoka jest normie. Bo jak nowy tłok się wkłada to też ma podobny luz. Już zgłupiałem co robić. Wymienię już przy okazji panewki i pierścienie i chyba tak zostawię. Aczkolwiek spróbuję jutro to pomierzyć średnicę cylindra w każdą stronę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takich prac wymagane są odpowiednie narzędzia pomiarowe, pytanie czy je masz? Na tłoku powinien być wybity wymiar nominalny, jak wyczyścisz z nagaru, powinien się pokazać nabity gdzieś na górze tłoka.

 

Nie wiem, nie widziałem wielu silników od środka ale te co widziałem, nie miały tak luźno pasowanych tłoków, nawet te, które były kute..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

Do takich prac wymagane są odpowiednie narzędzia pomiarowe, pytanie czy je masz? Na tłoku powinien być wybity wymiar nominalny, jak wyczyścisz z nagaru, powinien się pokazać nabity gdzieś na górze tłoka.

 

Nie wiem, nie widziałem wielu silników od środka ale te co widziałem, nie miały tak luźno pasowanych tłoków, nawet te, które były kute..

Narzędzia mam a jeśli nie mam to kupuje. W końcu i tak się przydadzą pewnie prędzej czy później. Czyli dzisiaj będzie czyszczenie i mierzenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...