osski2000 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Czy to jest normalne i tak ma być? VID_20210829_130745.mp4
Langista Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Nie, to nie jest normalne. Jak wygląda gładź cylindra?
osski2000 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2021 17 minut temu, Langista napisał: Nie, to nie jest normalne. Jak wygląda gładź cylindra? Delikatnie wyczuwalny próg pod opuszkiem palca.
Langista Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Przecież to nie ten cylinder.. chyba że każdy tłok ma taki luz? Tak czy inaczej, trzeba zmierzyć czy z cylindrów nie zrobiło się jajo, ewidentnie pierścienie do wymiany.
osski2000 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2021 32 minuty temu, Langista napisał: Przecież to nie ten cylinder.. chyba że każdy tłok ma taki luz? Tak czy inaczej, trzeba zmierzyć czy z cylindrów nie zrobiło się jajo, ewidentnie pierścienie do wymiany. Problem właśnie w tym że tłok na każdym cylindrze ma taki sam luz. Pierścienie? A oleju nie ubywało nic a nic. Nawet przy ostrym pałowaniu. Dziwna sprawa. Miała być tylko głowica zmieniona a tu wraz z rozbieraniem coraz więcej rzeczy nadaje się do wymiany?
Langista Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 (edytowane) Nie znam tolerancji jakie powinny występować ale najpierw trzeba dokładnie zmierzyć każdy cylinder czy nie zrobił się owal, potem tłoki obejrzeć. Możliwe, że pierścienie są zapieczone w nagarze. Edytowane 29 Sierpnia 2021 przez Langista
morelo Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Pasowanie 004. Pomiar tłoka mikromierzem, a później pomiar cylindrów oraz jaka jest owalizacja. Kompresja jaka była?
osski2000 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2021 5 godzin temu, morelo napisał: Pasowanie 004. Pomiar tłoka mikromierzem, a później pomiar cylindrów oraz jaka jest owalizacja. Kompresja jaka była? Kompresji niestety nie badałem. Bo naprawa miała zakończyć się tylko na wymianie głowicy. Kolega mówi że taki luz tłoka jest normie. Bo jak nowy tłok się wkłada to też ma podobny luz. Już zgłupiałem co robić. Wymienię już przy okazji panewki i pierścienie i chyba tak zostawię. Aczkolwiek spróbuję jutro to pomierzyć średnicę cylindra w każdą stronę.
Langista Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Do takich prac wymagane są odpowiednie narzędzia pomiarowe, pytanie czy je masz? Na tłoku powinien być wybity wymiar nominalny, jak wyczyścisz z nagaru, powinien się pokazać nabity gdzieś na górze tłoka. Nie wiem, nie widziałem wielu silników od środka ale te co widziałem, nie miały tak luźno pasowanych tłoków, nawet te, które były kute..
osski2000 Opublikowano 30 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2021 2 godziny temu, Langista napisał: Do takich prac wymagane są odpowiednie narzędzia pomiarowe, pytanie czy je masz? Na tłoku powinien być wybity wymiar nominalny, jak wyczyścisz z nagaru, powinien się pokazać nabity gdzieś na górze tłoka. Nie wiem, nie widziałem wielu silników od środka ale te co widziałem, nie miały tak luźno pasowanych tłoków, nawet te, które były kute.. Narzędzia mam a jeśli nie mam to kupuje. W końcu i tak się przydadzą pewnie prędzej czy później. Czyli dzisiaj będzie czyszczenie i mierzenie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się