Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brązowy płyn chłodniczy


chchudy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj zauważyłem, że płyn chłodniczy w zbiorniczku przybrał dziwny, ciemniejszy kolor. Gdy go otworzyłem, w środku okazało się, że płyn zamiast różowego jest rdzawobrązowy. A po powierzchni pływają malutkie czarne "okruszki". Bulgotania nie było, rosołowych oczek w płynie nie ma. Silnik trzyma swoje 90°. Tylko kolor jest inny i te okruszki.

Dmucham na zimne, ale czy powinienem obawiać się najgorszego, czyli uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chchudy napisał:

Witam,

dzisiaj zauważyłem, że płyn chłodniczy w zbiorniczku przybrał dziwny, ciemniejszy kolor. Gdy go otworzyłem, w środku okazało się, że płyn zamiast różowego jest rdzawobrązowy. A po powierzchni pływają malutkie czarne "okruszki". Bulgotania nie było, rosołowych oczek w płynie nie ma. Silnik trzyma swoje 90°. Tylko kolor jest inny i te okruszki.

Dmucham na zimne, ale czy powinienem obawiać się najgorszego, czyli uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

Robiłeś dolewkę płynu? Bo ten kolor i drobiny to korozja,dzieje się tak jak doleje się niewłaściwy płyn do układu chłodzenia. Pozbądź się tego płynu z auta,przepłukaj układ i zalej nowy płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem po zakupie jakiś brudny ten płyn ale zlanie starego, plukanie i zalanie nowego rozwiązało problem. Od dwóch lat trzyma kolor jak w butelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, chchudy napisał:

Witam,

dzisiaj zauważyłem, że płyn chłodniczy w zbiorniczku przybrał dziwny, ciemniejszy kolor. 

Korozja postępuje miesiącami a nie z dnia na dzień.

Aby płyn zmienił barwę to tej rudej musi być sporo w układzie.

Jaki dokładnie masz ten silnik ALT/ 1,2 TFSI ? i kiedy wymieniałeś płyn ?.

Edytowane przez KINIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pila24 napisał:

Robiłeś dolewkę płynu? Bo ten kolor i drobiny to korozja,dzieje się tak jak doleje się niewłaściwy płyn do układu chłodzenia. Pozbądź się tego płynu z auta,przepłukaj układ i zalej nowy płyn.

Nic nie dolewałem. Właśnie mam zamiar przepłukać układ i zalać nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KINIAM napisał:

Korozja postępuje miesiącami a nie z dnia na dzień.

Mi kiedyś mechanior dolał g11,po tygodniu już było cappuccino w zbiorniczku wyrównawczym. Jak zachodzi reakcja płynów to korozja pojawia się migiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...