Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP 3.0 ASN --->2.8 AQD


BartezMBL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. A4B6

Zmagam się że swapem 3.0 asn na 2.8 AQD .

Silnik 2.8 wrzucony do budy . Problem elektryczny ponieważ 2.8 w a4b6 nigdy nie występowało ,wiec zakupiłem wiązkę że sterownikiem od 2.4 BDV .

Pytanie czy w b6 immo z licznika idzie po can ? Ponieważ blokuje wszystko nawet pompa się nie uruchamia . Jakieś pomysły ?

 

2.4 BDV ma sterowniki Bosch me7.1

A 2.8 chyba me7.5

Edytowane przez BartezMBL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, BartezMBL napisał:

Pytanie czy w b6 immo z licznika idzie po can ? Ponieważ blokuje wszystko nawet pompa się nie uruchamia . Jakieś pomysły ?

Podłącz się vcds z ecu i zrób test elementów wykonawczych,jeżeli pompa paliwa się nie załączy to jest problem elektryczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pila24 napisał:

Podłącz się vcds z ecu i zrób test elementów wykonawczych,jeżeli pompa paliwa się nie załączy to jest problem elektryczny 

Jest problem bo w ogóle nie chce się komp połączyć ze sterownikiem . Może ma ktoś opis pinów sterownika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, BartezMBL napisał:

Jest problem bo w ogóle nie chce się komp połączyć ze sterownikiem . Może ma ktoś opis pinów sterownika ?

Pin 43 ECU me7.5 musisz połączyć z linią K z OBD. 

Z tego co widzę BDV też na pinie 43 ma linie K.

W b5 wygląda to tak, że K-line idzie do zegarów i za ich pośrednictwem (W-Line) masz diagnostykę ECU. Z tego co widzę to w b6 zegary nie pośredniczą w komunikacji przez obd z ECU więc teoretycznie powinna być możliwość połączenia z sterownikiem.

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba Immo off zrobić bo komunikacja Immo zegary-> ECU tylko po CAN w b6 idzie ( w starszych służyła do tego linia W ) 

 

a te sterownik BDV z czego wrzucony? możesz ECU z 2.8 wpiąć bo ma kompatybilną wiązkę , to te same silniki , ten 2.8 na ECU z 2.4 nie będzie do końca dobrze pracował ( kwestia mieszanki ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2021 o 23:37, Banan napisał:

trzeba Immo off zrobić bo komunikacja Immo zegary-> ECU tylko po CAN w b6 idzie ( w starszych służyła do tego linia W ) 

 

a te sterownik BDV z czego wrzucony? możesz ECU z 2.8 wpiąć bo ma kompatybilną wiązkę , to te same silniki , ten 2.8 na ECU z 2.4 nie będzie do końca dobrze pracował ( kwestia mieszanki ) 

Sterownik 2.4 z a4b6 . Mam też sterownik 2.8 z A6 C5 z podobno wyciętym immo , lecz dalej sterownik nie chce się komunikować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak @Fazii napisał pinout w większości jest zgodny w sterownikach me7 ( na pewno lini K , wiem bo podpinam różne motronici na stole ) - skoro nie masz komunikacji diagnostycznej sprawdź czy jest linka K ma pinie 43 ECU i czy jest przejście na pin 7 wtyczki obd 

 

co do pompy paliwa musisz porównać schematy które @Fazii wrzucił i znaleść różnice jak jest ona zasilana i jak jest sterowany jej przekaźnik

 

 

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...