Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z rozrządem? 2.4V6 BDV A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Witam, zmagam się z takim problemem mianowicie pomiary ustawienia rozrządu, po prawie roku już. Kolega mechanik, jeden i drugi jeździli autem, i twierdzą, że jak na 170 koni, to niema tego czegoś, jest mułem. Zatem shamowałem go. Wyszło 20Nm mniej i 10 koni mniej, na obu paliwach. Wymieniłem przepływkę, bo jak się okazało potem, zaniżała, podawała 3,6 g/s na wolnych, obecnie 4.39 g/s, auto niby idzie lepiej, zaczęło mniej palić (17 litrów lpg przy miejskiej jeździe). Wcześniej było 20 litrów, to bardzo dużo. 

Ciągle słychać po nocy napinacz z jednej ze stron. Tylko po odpaleniu przez sekundę, ale jednak. Pomiary 93 grupy statycznie wykazały Bank 1 -9 stopnia, Bank 2 -4 stopni. Grupa 91 obie wartości -1/0 stopni. Czy taki rozjazd w 93 oznacza:

a) źle zlożony rozrząd (raczej nie, składany na blokady, zgadzało się wszystko)

b) rozsypany napinacz (raczej też nie, grupa 91 o tym mówi)

c) przeskoczony jeden z wałków o ząbek i stąd jest na -9 bank? 

Prosiłbym o podpowiedź. Nie daje mi to spokoju, chciałbym przywrócić oryginał. Zwłaszcza, że tej mocy jednak nie czuć, i chciałbym to naprawić. Na VCDS błędów brak zupełnie. 

Słyszałem jeszcze, że jest dopuszczalny rozjazd miedzy bank1 a 2 do -4 stopni, czyli jak mam na jednym -9, to mogę mieć -5 na drugim, i będzie ok, ale prosiłbym o potwierdzenie. Pozdrawiam!

Opublikowano

na blokadach składany ?

Opublikowano

Tak, pisalem o tym. Na blokadach. Dodaje film, w sumie audio, z odpalania po calym dniu postoju. 

Ewidentnie napinacz slychać.  

Opublikowano

to zdejmij wszystko, tam jest jeden feler, gwint w bloku który jest przeciągany w momencie dokrecania napinacza

Opublikowano

O Którym napinaczu mówisz? od paska rozrządu? jeżeli tak, to wiem o tym. Zostało to naprawione, bo przy wykręcaniu śruba wyszła z gwintem. Obecnie jest zestaw naprawczy M8/10 i nagwintowane. Nie tu jest problem.

 

Opublikowano
6 minut temu, lukashb napisał:

Ewidentnie napinacz slychać.  

Taki dźwięk jest w 90% tych silników po odpaleniu jak postoi przez noc.

Opublikowano
3 minuty temu, pila24 napisał:

Taki dźwięk jest w 90% tych silników po odpaleniu jak postoi przez noc.

To, to ja wiem. Kumpel mial ALF w A6, i tak samo bylo, co niezmienia faktu, ze jest to problem raczej, może nie jakiś poważny, ale jednak pierwsze sekundy zawsze się boję, że się coś urwie tam.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, lukashb napisał:

To, to ja wiem. Kumpel mial ALF w A6, i tak samo bylo, co niezmienia faktu, ze jest to problem raczej, może nie jakiś poważny, ale jednak pierwsze sekundy zawsze się boję, że się coś urwie tam.

Według oficjalnego  stanowiska audi,jeżeli na zimnym terkotanie łańcucha nie trwa dłużej niż 2-3 sekundy to nie ma się czym martwić bo to normalne. Kiedyś miałem a3 8L 1.8 AGN i tam był taki odgłos przy odpaleniu na zimnym,przez kilka lat i jakieś 100 tys km... po czasie zrobiłem sekcje zwłok silnika (przekręciło panewkę),w głowicy absolutnie nie było żadnych śladów od łańcucha,również na pokrywie klawiatury żadnych śladów.

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Dodam dla potomnych, były ujemne temperatury, nawet -10, we wrześniu zaaplikowałem Cerateca od LM, przejechałem sporą ilość km, napinacz ucichł, ostatnio odpalałem po tygodniu (przerwa święta etc) nic nie zagrzechotało. Temat rozwiązany bez wymiany, obecnie jeździmy i obserwujemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...