Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie, brak mocy, przepływomierz


WuuHacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z moją A4B6 1.9TDI AWX.

Mianowicie auto z podpiętym przepływomierzem w ogóle nie przyspiesza od wolnych obrotów do 2000 auto szarpie, przerywa, kopci. Powyżej 2 tysięcy turbina łapie i auto jedzie jak trzeba, zmiana biegów obroty spadają poniżej 2000 znów brak mocy, odpinam przepływomierz auto odzyskuje moc od zera do 2000 jedzie jak trzeba jednak pojawia się drugi problem bo powyżej 2000 obrotów nie ma mocy takiej jak powinno (turbina nie pompuje). Błędów nie pokazuje żadnych dopiero jak odepnę przepływomierz pokazuje się błąd, że nie ma przepływomierza.

Zmieniałem już dwa przepływomierze na obu ten sam problem zaopatrzyłem się nawet w uszkodzony aby sprawdzić czy w ogóle na uszkodzonym błąd jakiś będzie i na uszkodzonym przepływomierzu błąd pojawia się taki jak wyżej gdy odepnę sprawny?

Ktoś mógłby mi jeszcze powiedzieć gdzie szukać przyczyny tych cyrków, bo żeby w ogóle jakkolwiek poruszać się autem muszę jeździć z odpiętą cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybsza opcja była przepływomierz, szczerze nie mam zbytnio czym logów chyba wykonać ponieważ do sprawdzania błędów posiadam najtańszy ELM na bluetooth oraz VSCAN VAG MINI a nim chyba logów nie wykonam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może EGR psoci ? Próbowałeś może go na próbę zaślepić ? Ale i tak najlepiej by było kogoś znaleźć i zrobić podstawowe logi dynamiczne i statyczne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpewniejszą jest blaszka od spodu... Ale możesz najpierw zdając wężyk i go zaślepić...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wężyk chyba nic nie da skoro egr będzie uchylony? 

Jutro będę grzebał bo też udało mi się kompa ogarnąć na logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja preferuję blaszkę od spodu...może być taka na chwilę nawet z puszki po piwie do testów, żeby tylko wsunąć i skręcić...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, poszedłem teraz pogrzebać. 

Dalej przerywa, kopci jak wściekła, odłączyłem wężyk od EGR (patrz zdjęcie), szarpanie ustało, kopcenie także. Nie wiem jak w trasie bo po piwku jestem. Ale po samym ''gazowaniu'' pod domem jest efekt. Skoro chyba wiadomo, że to EGR to co najprościej i najtaniej aby ''naprawić'' ?

PXL_20211124_200937193.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2001.

Ale zaślepka jaka? Bo widzę jest jakiś przelot, że się zawór wywala za 90zl na allegro no i są blaszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze mogę teraz tak jeździć ze śrubą w przewodzie czy raczej odpuścić i poruszać się dalej z odpiętym przepływomierzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, WuuHacz napisał:

Powiedz mi jeszcze mogę teraz tak jeździć ze śrubą w przewodzie czy raczej odpuścić i poruszać się dalej z odpiętym przepływomierzem?

ja tak ze śrubą jeżdżę już z 2 lata a jak wyjmę śrubę i wsadzę w egr to gaśne silnik że nie możńa go zapalić :grin:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

EGR "wywalony" w sensie zaślepiony, wywaliłem rurkę łączącą blok z egr em bo kupiłem jakieś grubsze blaszki i nie mogłem jej zostawić. Ogólnie problem opisywany wyżej ustal, ale mam dwa pytania odnośnie tego czy wejście na wężyk w zaworze też zaslepic? (Nie od klapy) i czy to normalne że jakoś głośniej chodzi czy tylko mi się wydaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zaworze nie musisz, ma być zaślepiony od strony wężyka gumowego. No zaślepiony EGR to głośniejsza i twardsza praca silnika + nieco dłuższe nagrzewanie motoru. Na razie możesz jeździć, jak nie będziesz miał co z pieniędzmi robić to kupisz nowy :lol:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...