Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t ANB kopci na biało, woda w oleju, masło pod korkiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem ze swoją audi, otóż kupiłem auto ok. miesiąc temu z padniętym turbo ( już wtedy lekko kopcił na biało). Zrobiłem turbo, autko odżyło a na kopcenie nie zwracałem takiej uwagi, uznałem ze to para z wydechu. Wczoraj wyjechałem autkiem do sklepu ok 10km, wszystko bylo w porzadku, miało moc itd. Odstawiłem auto na noc (-15 st było) dziś rano odpaliłem i wielki szok, kłęby białego dymu z wydechu, zapach spalin, lekko słodki, cukierkowy. Audi ma muła, nie chce jechać za bardzo,dochodzi do 1.5k rpm łapie totalnego muła na chwilę, a gdy przejdzie granicę 1.5k rpm to jedzie dalej słabo ale płynnie, słychać turbo ze się coś odzywa, ale mimo to nie idzie jak wczesniej. Po rozgrzaniu auta dymu zdecydowanie mniej, jednak dalej on jest a auto nadal nie idzie. Stan płynu w porządku, nie ma oczek z oleju, za to na bagnecie są białe plamki jakby z wody, lub płynu. Pod korkiem jest masło, sam korek na odpalonym silniku podskakuje, przy odkręcaniu słychać upuszczane ciśnienie. Obawiam się ze to uszczelka pod głowicą, ale okropnie dziwny jest fakt, że stało się to przez jedną noc, gdzie gasiłem sprawne auto, a odpaliłem już z usterką. Sam nie wiem czemu się przyglądnąć, uszczelniacze zaworowe to na pewno nie są bo kopciłby tylko przez chwilę, jakby turbo puszczalo olej w wydech to spaliny nie miałyby cukierkowego zapachu, prawda? Wierzę ze są tuta dobre duszyczki, które znają ten problem i pomogą swoją cenną radą. 

Opublikowano

Siema,

Miałem podobnie jak nie tak samo w dwóch autach. To nic, że jeździłeś autem, przyszedłeś na drugi dzień i nagle kłęby dymu i jest inaczej. Nie ma reguły. Na 100% z tego opisu o którym mówisz masz wydmuchaną uszczelke pod głowicą. Dlatego Ci kopci i czujesz słodkawy zapach. Uważaj na płyn, bo w tej chwili nie widzisz różnicy, a po jednej jeździe może się to diametralnie zmienić. Przed zrobieniem uszczelki pamiętaj sprawdzić głowicę czy nie jest pęknięta. Jedna robota.

Opublikowano

witam ponownie, otóż auto o dziwo przestało dymić totalnie. Jedynie para z wydechu i to w takie ilości, że prawie jej nie widać. Nie ważne czy zimny, czy ciepły. Wyczytałem, że zamrożnona odma/peknieta może sprawiać takie problemy, oleju ubyło sporo, nie mam pojęcia gdzie się podział, pod autem żadnej plamy. Autko odżyło,, chociaż wydaje mi się ze nie ma taiej mocy jak wczesniej. Czy faktycznie odma może sprawiać takie problemy? 

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie, nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę w tym. Z moim autkiem dzieje się coś niedobrego, turbo niby dmucha ale tego nie czuć, pozno wstaje, czasy wtryskow wydają mi się długie, zrobiłem cały komplet logów, wraz z kanałem 032

Bardzo proszę o ocenę logów. Osobiscie juz wyczytalem ze przepływka jest mocno zaniżona, jednak moim zdaniem nie ona sprawia problem ( posiadam logi gdzie auto latało po prostu a przyplawka wskazywala identycznie) 

Oto moje logi : 
Dynamiczny:
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_6SZ9Xc5.html

 Grupy 003 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_2kRnz.html

 

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_8G224.html

Statyczne:

Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_48A1p.html

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_Z0gcG9.html

Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_GYwfdu.html

Wiem, ze takie pytanie ciąglę są wałkowane na forum i jest ich aż przesyt, jednak wierzę, że jest ktoś kto pomoże. Na pewno podzielę się wiedzą dla potomnych z rozwiązania problemu. 
 

PS. Dolot szczelny, dv sprawne, n75 jest sprawne ( jednak ostatni raz sprawdzalem je tydzien moze dwa temu - było wzorowo) 

 

 
ad

 

 

 

 

Edytowane przez Moveri
Poprawa logów
Opublikowano

Popraw linki, wszędzie masz ten sam log, i dynamiczne robi się do odcinki.

Opublikowano

Logi poprawione, tak wiem o tym, jednak to jest pałowanie tego auta, które ledwo zipie niż logowanie :/ Nie mam takej drogi zeby to auto tak rozpedzić 

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Moveri napisał:

pozno wstaje, czasy wtryskow wydają mi się długie

Tylko Ci się wydaje.

Powtórz dynamiczne do odcinki, bo z tych logów nic nie wynika.

 

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Powtórzę logi, jednak już nie dzisiaj. Zatem nic totanie z nich nie wynika? 

Opublikowano
W dniu 26.12.2021 o 14:15, Moveri napisał:

sam korek na odpalonym silniku podskakuje, przy odkręcaniu słychać upuszczane ciśnienie.

O jakim korku mowa z tym upuszczaniem ciśnienia?

Opublikowano (edytowane)

Mowa o korku do wlewu oleju, jednak tamten problem można pominąć. Wszystko wrocilo do normy gdy samochód się dogrzał, korek podskakuje jak powinien, nie slychać upuszczanego cisnienia ( pewnie odma przymarzła po prostu). Pozostał tylko brak mocy, mam uczucie ze przy pedale wcisnietym do polowy lepiej się zbiera niż, na max wcisnietym. Turbo zdecydowanie mniej chętnie chce się wkręcać, jednak wkręca się. 

Edytowane przez Moveri
Opublikowano
1 minutę temu, Moveri napisał:

Mowa o korku do wlewu oleju 

To  wymień zaworek jednokierunkowy odmy na ori.  Przy odkręcaniu nić ma nie upuszczać, a korek ma jednostajnie podskakiwać jak poj...ny. POza tym sprawdź separator odmy i generalnie cała odma do przejrzenia.

Opublikowano

Dzięki za rady, odmę mam zamiar zrobić, jednak to chyba nie rozwiązuje mojego problemu z brakiem mocy :/ 

Opublikowano

Turbo dobrze pracuje, jesli dolot szczelny to przepływka do wymiany bo zaniża.

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Łukasz13 napisał:

Turbo dobrze pracuje, jesli dolot szczelny to przepływka do wymiany bo zaniża.

Gwarantuję, że to nie przepływka. Stało się to z dnia na dzien, zaczął kopcić ( bałem się ze alarm smogowy będzie), kopcenie ustało, jednak brak mocy dalej pozostał. Na tej samej przepływce, na tych samych wartościach przepływki ( czyli zaniżonych znacznie) auto miało 2x większego kopa,  tutaj logi, kiedy auto latało ( ok 2 tyg temu. ) : http://vaglogi.pl/log-115_118_002_J37Klw4.html. Przeanalizowałem logi, faktycznie turbo chodzi podobnie, jednak ma większego laga. Pomijając już to turbo i jego doładowanie bo jest w miarę ok, czy ktoś mógłby rzucić okiem na logi z innych grup niż 115+118 ? mam wrażenie ze obecne jest spalanie stukowe które jest słyszalne ( klekot), po skasowaniu bledow ustaje. Błędy które mi sypnęło: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
        P1118 - 35-00 - -
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
        P0411 - 35-00 - -
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
        P1114 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 35-10 - - - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
        P0441 - 35-00 - -

 

Edytowane przez Moveri

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...