Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana akumulatorka w Gateway (SOS) A4 B9


Muskel1

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądałem dzisiaj w aplikacji myAudi zakres prac serwisowych zależnych od przebiegu lub wieku pojazdu.

Natknąłem się na adnotację mówiącą o wymianie akumulatora awaryjnego dla pojazdów wyposażonych w system przywoływania pomocy eCall & bCall, należącą do pakietu Connect 4, o kodzie wyposażenia IW3.

Informacja mówi o konieczności wymiany akumulatorka po 7 latach. Ze względu na to, że pierwsze egzemplarze B9  pojawiły się już w 2015r. nastał dla nich siódmy rok i być może ktoś z Was posiada auto, w którym wymiana stała się konieczna.

Akumulatorek o numerze części 4M0907486 znajduje się w sterowniku Gateway pod tylną kanapą/siedziskiem.

W celu jego wymiany należy wymontować tylną kanapę (wyszarpując ją najpierw w górę), następnie otworzyć dekielek sterownika Gateway i odpiąć kostkę akumulatorka. Zapłon powinien być w tym celu wyłączony i nie ma konieczności demontażu sterownika Gateway czy odpinania klem od akumulatora.

Czyność wymiany jest więc bardzo prosta. Mniej satysfakcjonująca jest cena akumulatorka, koszt to 105€ i brak zamienników na rynku. Mnie czeka wymiana za 2 lata i mam nadzieję, że do tamtej pory pojawią się jakieś zamienniki.

 

Screenshot_20220123-142216_myAudi.jpg

Screenshot_20220123-124117_Opera.jpg

Screenshot_20220123-141438_Opera.jpg

Screenshot_20220123-141513_Opera.jpg

Screenshot_20220123-141545_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, tez mnie to pewnie czeka za 2 lata.

Teoretycznie przy koszcie 105euro można się pokusić o próbę wymiany samych ogniw LiIon. Po zdjęciu ciężko się odnieść do rozmiaru, ale nie wyglądają na klasyczne 18650, może 14500(gabaryt zwykłej AA). Koszt orientacyjny, na nowych ogniwach max 20euro i trochę zabawy z mocną lutownicą.

Z ciekawostek mojego auta: Ostatnio przy montażu kamery cofania okazało się, że antena SOS jest już odłączona. Modyfikacja dokonana jeszcze w Holandii. :D 

EDIT: Na etykiecie dojrzałem kod 
US18650FTC1 - ogniwo SONY  LiFePo4

Edytowane przez M4R1O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wg wlepki wyposażenia IW3 za to w aplikacji pokazuje mi pozycję Connected Gateway: wymienić akumulator trybu zasilania awaryjnego. Auto nic nie krzyczy, w ASO byłem w 2 tyg. temu na wymianie oleju i nic nie wspominali o akumulatorku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rok produkcji?

Auto nie informuje o konieczności wymiany po upływie 7 lat, chyba że jest kompletnie wyczerpany, wtedy z tego co wyczytałem pojawia się komunikat na FISie i błąd w Gateway. Jest to informacja dotycząca serwisowania.

Masz w lampce podsufitki przyciski alarmowe SOS i ten z kluczem?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nie masz Telematik.  Nie mam pojęcia dlaczego wyświetla Ci tę informację w myAudi. Zajrzyj do Gateway i będziesz miał odp. czy masz akumulatorek, ale raczej nie będziesz go miał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt takiej baterii na Alixpres pewnie gdzieś z 20-30 , sprawdzić wymiary,pojemność,napięcie i po sprawie.Jeśli wtyczka będzie inna to pozostaje przeciąć przewody i polutować.Ten oryginalny to chyba ze złota;),to typowy akumulatorek litowo-jonowy z dwóch ogniw.

Edytowane przez indyczes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykłe dwa aku paluszki AA,cyna+kalafonia i lutownica o dużym watażu ponieważ słabsze nagrzeją aku i go zniszczą ,akumulatorki przecieramy plus i minus papierkiem ściernym obmywamy benzynką extracyjną i lutujemy,potem kable plus i minus,i jeszcze jedno aby było estetyczniej ściągamy ze starych folię oryginalna termo i nakładamy na nowe ogniwa i delikatnie zapalniczka podgrzewamy aż ściśnie folia dwa akumulatorki,aha ogniwa sklejamy ze sobą klejem.Po zabiegu oryginał koszt max 15zł,robiłem to nieraz,a nawet śmieszniej takie same w golarce która miała isc na złom a teraz żyje i to ile bez ładowania!,że aż miło.

Ps.Plus i minus mostkujemy kabelkiem grubszym aby był przepływ swobodny jak bedą sie ładowały aku z auta...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, WOLFENSTEIN napisał:

zwykłe dwa aku paluszki AA,cyna+kalafonia i lutownica o dużym watażu ponieważ słabsze nagrzeją aku i go zniszczą ,akumulatorki przecieramy plus i minus papierkiem ściernym obmywamy benzynką extracyjną i lutujemy,potem kable plus i minus,i jeszcze jedno aby było estetyczniej ściągamy ze starych folię oryginalna termo i nakładamy na nowe ogniwa i delikatnie zapalniczka podgrzewamy aż ściśnie folia dwa akumulatorki,aha ogniwa sklejamy ze sobą klejem.Po zabiegu oryginał koszt max 15zł,robiłem to nieraz,a nawet śmieszniej takie same w golarce która miała isc na złom a teraz żyje i to ile bez ładowania!,że aż miło.

Ps.Plus i minus mostkujemy kabelkiem grubszym aby był przepływ swobodny jak bedą sie ładowały aku z auta...

 

Robiłeś to w tym konkretnym przypadku czy tylko teoretyzujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że można sobie samemu coś sklecić. Należy tylko pamiętać, aby zakupić sprawdzone certyfikowane  akumulatorki, żeby nam auto w płomieniach nie stanęło :wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa kabelki są od zasilania ten trzeci to czujnik naładowania i temperatury,tegoż modelu nie robiłem ale wiele urządzeń jak alarmy czy syreny co mają dodatkowe zasilanie i podtrzymywanie zasilania mają ten sam układ,nie ma tu nic magicznego ,po ściągnięciu termo osłony ujrzycie to co mówię ,a powyżej podałem jak to zrobić bo po setkach takich regeneracji mam doświadczenie,i jeszcze jedno dobierzcie takie same wartości pojemności aku aby bylo jak w oryginale ,i chłopaki nie dramatyzujcie bo to proste jak drut,dziś wszędzie pakują aku paluszki zespolone abyśmy płacili duża kasę za prostotę wymiany.

Ps.jeśli nie mam racji to nie było sprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, WOLFENSTEIN napisał:

zwykłe dwa aku paluszki AA,cyna+kalafonia i lutownica o dużym watażu ponieważ słabsze nagrzeją aku i go zniszczą ,akumulatorki przecieramy plus i minus papierkiem ściernym obmywamy benzynką extracyjną i lutujemy,potem kable plus i minus,i jeszcze jedno aby było estetyczniej ściągamy ze starych folię oryginalna termo i nakładamy na nowe ogniwa i delikatnie zapalniczka podgrzewamy aż ściśnie folia dwa akumulatorki,aha ogniwa sklejamy ze sobą klejem.Po zabiegu oryginał koszt max 15zł,robiłem to nieraz,a nawet śmieszniej takie same w golarce która miała isc na złom a teraz żyje i to ile bez ładowania!,że aż miło.

Ps.Plus i minus mostkujemy kabelkiem grubszym aby był przepływ swobodny jak bedą sie ładowały aku z auta...

 

Z tymi zwykłymi aku AA to bym się tak nie rozpędzał. Wg etykiety są tam 18650, zwykle są to Li-Iony posiadające bazowe napięcie 3,7V, natomiast w tym przypadku to LiFePo4 które bazowo mają 3,2V. To zupełnie inne ogniwa niż popularne AA(NiMH / NiCD), które mają 1,5V. 
Reszta ok :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie od którego akumulatora wyskakuje taki błąd? 
 

 chodzi o ten z tylu w kole czy z przodu pod maska? 

IMG_4211.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z tyłu we wnęce koła zapasowego.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ten z tyłu we wnęce koła zapasowego.

Auto stało na mrozie. Długo nie jeździłem (3 auto w rodzinkę) , wsiadłem i stałem około 3 minut na zapłonie. Wyskoczył komunikat. Czy Twoim zdaniem trzeba go naładować? Czy sam się podładuje jak będę robił dłuższe trasy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wyskoczył ten komunikat, oznacza to, że aku jest już w znacznym stopniu rozładowane. W takim przypadku naładuj go. Podłączając na wyznaczonych do tego celu miejscach pod maską, a nie bezpośrednio na klemach akumulatora. Dodatkowo musisz mieć odpowiedni do tego prostownik. Masz z pewnością aku AGM więc musisz mieć także prostownik mający funkcję ładowania akumulatorów AGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy takim da rade to naładować? 
znajde gdzieś gdzie to podłączyć? W instrukcji nic nie wsadziłem 😒

Tak mam AGM - 

GRO 915 105 A

12V 58Ah 340A DIN

640A EN/SAE/GS.

IMG_4255.jpeg

IMG_4254.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak da radę. 

Jak otworzysz maskę, to po lewej stronie w komorze silnika, pod czerwoną zaślepką, masz miejsce na biegun plusowy i po prawej stronie od niego, biegun minusowy (karoserii).

Na prostowniku musisz także ustawić tryb ładowania na AGM.

 

 

Screenshot_20231127_131212_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel1 - bardzo Ci dziękuje za pomoc. Podziwiam Twoje wiedzę i śledzę dużo wątków ✌️ 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...