Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja raz chodzi raz nie


Krisooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od paru dni mam dziwną przypadłość odnośnie klimatyzacji raz mi chodzi raz nie chodzi po podpięciu taki błąd  czy ktoś może pomóc co to może być 

Screenshot_20220110-092815_OBDeleven.jpg

 

*Pierwsze to należy się przywitać w odpowiednim dziale, a potem szukać pomocy.->Nowicjusz
Zapraszam również tu ->Regulamin
Trzeba czytać do czego dany dział jest: "Manuale - DIY - zrób to sam - W tym dziale znajdziesz poradniki, dzięki którym sam dokonasz napraw lub modyfikacji w swoim aucie." - temat przeniesiony

Proszę prawidłowo uzupełnić profil, bo wstawienie aby było nie ułatwia pomocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest skoro trzy dni chodzi później nie chodzi jeden  dzień  czy dwa hmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Krisooo napisał:

Chyba jest skoro trzy dni chodzi później nie chodzi jeden  dzień  czy dwa hmm

Ciśnienie w układzie może być na granicy i wtedy klima się raz załącza a raz nie.

Sprawdź to, żebyś nie zatarł sprężarki bo wtedy koszt naprawy to około 3-4 k zł.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Krisooo napisał:

Czyli najlepiej nie włączać jej aż do sprawdzenia tak  ?

Najlepiej to sprawdzić jak najszybciej bo sprężarka w Twoim aucie obraca się cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Krisooo napisał:

Szybko gazu ubyło 2018 rok auta i już trzeba dobijać 

Masz to auto od nowości?

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej, sprawdź czynnik czy jest odpowiednia ilość w układzie, jak czynnik jest to możliwe że czujnik padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przy chłodnicy? Bo zaczęło się w dzień jak śnieg miałem do wycieraczek odśnieżyłem i wtedy nie chodziła 1 raz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś kolego temat w niewłaściwym dziale. Tu jest dział DIY a nie dział techniczny klimatyzacja. Poproś moderatorów o przeniesienie do odpowiedniego działu.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pelonek1 co ty za brednie opowiadasz sprężarka chodzi cały czas od kiedy!!!????? chłopie sprężarka chodzi  wtedy jak ją włączymy i zasprzęgla ją elektro włącznik który siedzi na obracającym się kole sprężarki,a co do niechodzącej sprężarki to aby na pewno ją włączałeś przy plus 5 stopniach??? bo poniżej niezałaczysz bo zaszronisz układ!! ma ona zabezpieczenie termiczne ,widzę ze próbowałeś w styczniu wiec na bank ponizej  5stopni prubowałes!  sprawdź...

Edytowane przez WOLFENSTEIN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie brednie tylko sprężarka tłokowa o zmiennej wydajności chłodniczej, która reguluje wydajność przez zmianę pojemności skokowej sprężarki. Sprężarki o zmiennej pojemności skokowej pracują non stop nawet przy wyłączonej klimatyzacji.

Przepływ czynnika chłodniczego jest regulowany przez zmianę pojemności skokowej sprężarki i dostosowywany jest do warunków pracy układu klimatyzacji. Kąt nachylenia krzywki zamocowanej na wałku sprężarki jest regulowany przez zawór sterujący umieszczony w sprężarce. Zmiana kąta nachylenia krzywki pozwala zmieniać ilość czynnika chłodniczego wpływającego do sprężarki. Zawór sterujący, zwany też regulacyjnym, mierzy ciśnienie ssania, które zmienia się w zależności od temperatury parownika i prędkości sprężarki

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On posiada zwykła sprężarkę załączaną elektro sprzęgłem ,a jeśli chce to niech otworzy maskę i przy pracującym silniku włączy klimę tylko przy plus ponad 5 stopni i usłyszy klikniecie elektrosprzęgła i jak spojzy na sprężarkę to w środku drugie koło sprężarki zacznie się obracać ,są one tańsze niż te co opisałeś powyżej,ale najczęściej stosowane ze zwykłym elektrosprzegłem,i nie wydziwiajmy niech sprawdzi jak będzie cieplej czy się włączy albo w ogrzewanym garażu,a potem dobijajmy czynnika bo wtedy z kieszeni ubędzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B9 jest sprężarka tłokowa o zmiennej wydajności chłodniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, WOLFENSTEIN napisał:

pelonek1 co ty za brednie opowiadasz sprężarka chodzi cały czas od kiedy!!!?????

Jeśli dla Ciebie "chodzi" znaczy chłodzi to ok, nie chłodzi cały czas, natomiast ja pisałem o tym, że obraca się cały czas.

Jak kolega @Muskel1Cię jeszcze nie przekonał to proponuję wziąć taka sprawną sprężarkę do ręki i osobiście zobaczyć jak działa :P

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wy latacie spodkami a nie audi,dziś podszedłem do a4b9 2017r i włączyłem klimę bo było ponad 5 stopni koło zamachowe sprężarki zasprzegliło i zaczęło sie obracać ,oczywiście po wyłączeniu obracała sie tylko zewnętrzna część więc ja posiadam zwykła sprężarkę z elektrosprzęgłem,odemnie to było by na tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że jedno, drugiego nie wyklucza. Skoro potrafili zrobić system rekuperacji, aby zmniejszyć opory i spalanie podczas jazdy(chyba że źle rozumiem rekuperacje i odczyty zmiennego napięcia, gdy jest włączona i wyłączona :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...