Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzywiona kierownica po wymianie maglownicy A4 b6 s-line V6 3.0


Rawluszkor

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,
Poszukuję szybkiej pomocy.
Po wymianie maglownicy mam skrzywioną kierownicę o 1/4 obrotu (jakieś 90 stopni) a samochód traci moc i  włącza się ABS podczas hamowania przy skręcie.
Podczas przykręcania kolumny koła były prosto a końcówki drążka listwy kierowniczej były przykręcone idealnie jak wcześniej. Kolumnę można przykręcić tylko w jednej pozycji.
Prawdopodobnie czujnik położenia kierownicy widzi błąd i dlatego uruchamia systemy. VAG pokazuje błąd 01042.
W jaki sposób poradzić sobie z tym problemem. Zdemontować kierownicę i ustawić na wprost? Czy to pomoże?
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Edytowane przez Rawluszkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest w koncówkach i drązkach, trzeba je prawidłowo ustawic

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Dev pisze, to że końcówki są wkręcone tak samo, nie znaczy, że same drążki są wkręcone jak poprzednia. Jedź na ustawienie geometrii ale zaznacz, że maglownicę wymieniałeś i trzeba dużo pokręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dev napisał:

problem jest w koncówkach i drązkach, trzeba je prawidłowo ustawic

Dzięki za podpowiedź, spróbuje się dodzwonić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za podpowiedź pytanie tylko czy regulacja na końcówkach wystarczy do przestawienia kierownicy o 1/4 obrotu?
A czy może łatwiej byłoby odkręcić kierownicę, ustawić na wprost a potem oddać samochód na zbieżność?

Edytowane przez Rawluszkor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, maglownica ma być na środku, chyba że chcesz, aby przy maksymalnym wychyleniu koła w jedną stronę przez źle skręcone drążki, opony o coś ocierały. Po takim zabiegu geometria i tak obowiązkowo do ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Langista napisał:

Nie, maglownica ma być na środku, chyba że chcesz, aby przy maksymalnym wychyleniu koła w jedną stronę przez źle skręcone drążki, opony o coś ocierały. Po takim zabiegu geometria i tak obowiązkowo do ustawienia.

OK. Ale w jaki sposób sprawdzić czy maglownica jest na środku? Czy może nastawić te koła tak jak mam teraz założoną tą kierownicę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica jak była nie ruszana to zwyczajnie odpal vcds i odczytaj jej położenie na 0°, potem na oko ustaw drążki i jedź tak na ustawienie geometrii. Jest śrubą w maglownicy do zablokowania jej pozycji, bo ta blokada na kierownicę jest śmieszna i zawsze minimalnie się przestawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Langista napisał:

Kierownica jak była nie ruszana to zwyczajnie odpal vcds i odczytaj jej położenie na 0°, potem na oko ustaw drążki i jedź tak na ustawienie geometrii. Jest śrubą w maglownicy do zablokowania jej pozycji, bo ta blokada na kierownicę jest śmieszna i zawsze minimalnie się przestawi.

Jeszcze raz dziękuję za szybką pomoc. Pomajstruję i dam znać czy wyszło. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że krzyżak jest zamontowany inaczej niż był wcześniej,ustaw kąt skrętu na zero ,wtedy końcówki wkęć po tyle samo z obu stron ,jeśli koła będą mniej więcej prosto to na geometrię ,jeśli skręcone trzeba krzyżak kolumny obrócić w kolumnie kierowniczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2022 o 08:22, Langista napisał:

Kierownica jak była nie ruszana to zwyczajnie odpal vcds i odczytaj jej położenie na 0°, potem na oko ustaw drążki i jedź tak na ustawienie geometrii. Jest śrubą w maglownicy do zablokowania jej pozycji, bo ta blokada na kierownicę jest śmieszna i zawsze minimalnie się przestawi.

Jeszcze raz dziękuję za szybką pomoc. Pomajstruję i dam znać czy wyszło. Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wsparcie,
Sytuacja się trochę zmieniła. Ustawiłem koła na prosto i przestawiłem wysuniecie na drążkach. Od strony kierowcy jest już na maxa wkręcona, kierownica sporo wróciła ale nadal jest przesunięta w lewo o jakieś 1/5 obrotu. Kolumny kierowniczej nie można przykręcić w innej pozycji bo wałek ma wcięcie tylko w jednym miejscu więc nie ma żadnego ruchu.
Mam wrażenie, że maglownica przy regeneracji została źle złożona i ma przesunięcie ale nie mam pewności. 
Pytanie. Czy miało by sens odkręcenie kierownicy i ustawienia jej w odpowiedniej pozycji a potem wizyta na zbieżności? Oczywiście pewnie trzeba też zrobić adaptację na komputerze jak sugerował Langista. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, greg2505 napisał:

Możliwe że krzyżak jest zamontowany inaczej niż był wcześniej,ustaw kąt skrętu na zero ,wtedy końcówki wkęć po tyle samo z obu stron ,jeśli koła będą mniej więcej prosto to na geometrię ,jeśli skręcone trzeba krzyżak kolumny obrócić w kolumnie kierowniczej

Krzyżak ma tylko jedną pozycję założenia i nie można go przestawić o żaden kąt w żadną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2022 o 08:22, Langista napisał:

Kierownica jak była nie ruszana to zwyczajnie odpal vcds i odczytaj jej położenie na 0°, potem na oko ustaw drążki i jedź tak na ustawienie geometrii. Jest śrubą w maglownicy do zablokowania jej pozycji, bo ta blokada na kierownicę jest śmieszna i zawsze minimalnie się przestawi.

Dzięki za wsparcie,
Sytuacja się trochę zmieniła. Ustawiłem koła na prosto i przestawiłem wysuniecie na drążkach. Od strony kierowcy jest już na maxa wkręcona, kierownica sporo wróciła ale nadal jest przesunięta w lewo o jakieś 1/5 obrotu. Kolumny kierowniczej nie można przykręcić w innej pozycji bo wałek ma wcięcie tylko w jednym miejscu więc nie ma żadnego ruchu.
Mam wrażenie, że maglownica przy regeneracji została źle złożona i ma przesunięcie ale nie mam pewności. 
Właśnie dzwoniłem do faceta od regeneracji i przyznał, że nie wie jak to się stało ale prawdopodobnie źle założyli wałek (o jeden ząbek) na listwie.
Pytanie. Czy miało by sens odkręcenie kierownicy i ustawienie jej w odpowiedniej pozycji a potem wizyta na zbieżności? Oczywiście pewnie trzeba też zrobić adaptację na komputerze jak sugerowałeś wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica jakiś tam zapas ma na taśmie i można by tak zrobić ale miej w głowie to, że przez źle złożony magiel będziesz mieć mniejszy skręt w jedną stronę, jak w drugą. Na drogach aż tak uciążliwe to nie będzie ale na parkingach to odczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rawluszkor napisał:

Krzyżak ma tylko jedną pozycję założenia i nie można go przestawić o żaden kąt w żadną stronę.

Przy maglu tak ,ale napisałem Ci że przy kolumnie,jak go wyciągniesz z kolumny to będziesz wiedział o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Langista napisał:

Kierownica jakiś tam zapas ma na taśmie i można by tak zrobić ale miej w głowie to, że przez źle złożony magiel będziesz mieć mniejszy skręt w jedną stronę, jak w drugą. Na drogach aż tak uciążliwe to nie będzie ale na parkingach to odczujesz.

Dzięki za radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, greg2505 napisał:

Przy maglu tak ,ale napisałem Ci że przy kolumnie, jak go wyciągniesz z kolumny to będziesz wiedział o co chodzi

OK. Dziś sprawdzę, dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...