Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni,audi a5 sprtback


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mogę prosić o informacje jaki olej muszę kupić i ewentualnie procedurę wymiany oleju w skrzyni multitronic , kod skrzyni PCG,

nr Vin: WAUZZZ8T4FA061092,

z góry dziękuje,

Opublikowano

Potrzebujesz filtr I 8 litrów oliwy CVT fluid.

Cudów nie ma, trochę rozkręcania, potrzebny kanał lub podnośnik.

Opublikowano

Podnośnik mam , wymieniałem sobie sam w dsg w passacie , wiec myśle ze chyba ogarnę, dzięki za info , a jakiś konkretny dobry olej i filtr?

Opublikowano (edytowane)

Filtr ori, olej Ravenol.

Spuszczasz olej, korek na klucz TX60, w środku jest lejek, trzeba go wyjąć żeby wszystko zleciało,  wyciągasz filtr, jest w skrzyni pod zbiorniczkiem układu chłodzenia,  przykręcony na 3 śruby, klucz TX30 tylko uważaj bo są ALUMINIOWE, łatwo urwać. Musisz odkręcić przewody od filtra, klucz 13, aby to zrobić musisz je zwolnić nad skrzynią, śruba klucz 10. Wkładasz lejek i zakrecasz korek, przez dziurę od filtra wlewasz 8 litrów oliwy, zalatw sobie jakiś długi lejeki a potem wkładasz filtr. Składasz całość i odpalasz silnik, podłącz kompa I nagrzej oliwę do ok 60stopni, jak się nagrzeje to odkręcasz korek spustowy, czekasz aż przestanie lecieć i zakrecasz korek. Cała robota

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

olej - G 052 516 A2

filtr - 0AW 301 516 H

warto tez sprawdzic stan oleju w mechanizmie róznicowym

G 055 190 A2 - 1 litr wystarczy

Opublikowano

Bardzo dziękuję,?

Opublikowano

Czesc. 

jestem tu nowy szukam informacji na temat oleju do skrzyni s tronic  mojej q3  czytających widzę że masz wiedzę oraz możliwości sprawdzenia jaki olej idzie do mojego auta będę bardzo wdzięczny za odpowiedź 

20220327_112240.jpg

Opublikowano

olej skrzynia - G 052 182 A2 - 7 litrów

filtr skrzynia - 0BH 325 183 B

olej przekaznik napędu - G 052 145 S2 - 1 litr

olej tylny dyfer - G 052 145 S2 - 1 litr

olej Haldex - G 060 175 A2 - 0.85 litra

trzeba jeszcze sprawdzic czy w Haldexie jest filtr, jak jest to - 01Z 525 558

Opublikowano

Dzieki wielkie ! Dzwonilem do servisu audi z zapytaniem to nie wspominali o wymianie oleju w innych przekladkiach dyfer itd nawet filtra nie przewidują do wymiany...

Opublikowano

U mnie również zbliża się wymiana oleju w multitronicu. Audi A5 z 2015. Jest sprawa z filtrem. Kontaktowałem się z dwoma serwisami Audi. ASO w Olsztynie twierdzi, że należy wymienić filtr, natomiast ASO w Białymstoku stwierdziło że procedura serwisowa nie przewiduje wymiany filtra. Trochę to dziwne że jest taka różnica zdań. Co o tym myśleć?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Mar7p napisał:

U mnie również zbliża się wymiana oleju w multitronicu. Audi A5 z 2015. Jest sprawa z filtrem. Kontaktowałem się z dwoma serwisami Audi. ASO w Olsztynie twierdzi, że należy wymienić filtr, natomiast ASO w Białymstoku stwierdziło że procedura serwisowa nie przewiduje wymiany filtra. Trochę to dziwne że jest taka różnica zdań. Co o tym myśleć?

Że  w Białymstoku trafiłeś na dyletanta

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Poczytałem trochę różne fora i są różne opinie na ten temat.  Osoba która zajmuje się tymi skrzyniami twierdzi że nie ma potrzeby wymiany.Jak widać każdy ma swoje zdanie.

Cytat:

autor: Bart-S » 14 sty 2017, 21:51

Nie istotne o której generacji skrzyni Multitronic mówimy... 01J, 0AN i 0AW mają zawsze 2 filtry... Pierwsza i druga generacja miała filtr w środku skrzyni oraz zewnętrzny na przewodach chłodzenia oleju. W 3ciej generacji zmieniono nieco konstrukcję a wraz z nią umiejscowienie filtra zewnętrznego, który teraz mocowany jest w korpusie skrzyni.

Filtry są elementem lifetime - nie wymienia się ich w przypadku okresowej wymiany ATF. O ole wymiana filtra zewnętrznego w 01J i 0AN mija się z celem także ze względu na jego cenę (ponad 1000zł) to w 0AW na uparciucha można to zrobić (z uwagi na zmiany w konstrukcji zabudowy cena filtra spadła do pułapu 160zł).

Opublikowano

Ciężko odkręcić pięć śrubek co ?

Poza tym gdy wyciągniesz filtr to łatwo wlejesz sobie nowy olej do skrzyni unikając żmudnego wlewania od strony korka spustowego. 

Ale jak ktoś kiedyś powiedział: twój cyrk, Twoje małpy

Opublikowano
W dniu 29.03.2022 o 23:43, Dev napisał:

Ciężko odkręcić pięć śrubek co ?

Poza tym gdy wyciągniesz filtr to łatwo wlejesz sobie nowy olej do skrzyni unikając żmudnego wlewania od strony korka spustowego. 

Ale jak ktoś kiedyś powiedział: twój cyrk, Twoje małpy

Właśnie tak się zastanawiałem nad tym wlewaniem przez filtr ale nie bylem pewien czy mozna wszędzie robią to od strony korka ... wlac powiedzmy te 6l rozgrzać do 40 stopni i normalnie nadmiar upuścić gdy taki owszem będzie 

Opublikowano
51 minut temu, Rafalq3 napisał:

Właśnie tak się zastanawiałem nad tym wlewaniem przez filtr ale nie bylem pewien czy mozna wszędzie robią to od strony korka ... wlac powiedzmy te 6l rozgrzać do 40 stopni i normalnie nadmiar upuścić gdy taki owszem będzie 

mylisz skrzynie, Ty masz DSG a Kolega multi

Opublikowano
12 godzin temu, Dev napisał:

mylisz skrzynie, Ty masz DSG a Kolega multi

Oki dzięki zamówiłem potrzebne rzeczy komplet z febiego i adapter fo zalania skrzyni 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...