Bajergdynia Opublikowano 29 Marca 2022 Opublikowano 29 Marca 2022 (edytowane) Witam ekipę A4 - kowiczów. Tym razem auto z ceratą zamiast dachu Kupiony z zatartym silnikiem, nie działającym dachem, zaniedbanym lakierem, wieloma innymi usterkami czyli tradycyjna polska okazja, igiełka...........ale z potencjałem. Ze względu na utratę zdjęć w starym telefonie nie wszystko udokumentowane. Auto jest używane codziennie, bez względu na pogodę czy warunki. Służy na dojazdy do pracy, zakupy, wozi dzieci do szkoły, na wycieczki bliższe i dalsze, samemu czy z kompletem pasażerów, pełnym bagażnikiem, bagażnikiem rowerowym , nartami czy przyczepą ze skuterem lub kładem , choć zdarzała się i przyczepka ze złomem. Cabrio jest w pełni funkcjonalnym autem 4-ero osobowym, idealnym na zimę ze względu na napęd Quattro, z bezproblemową trakcją niemal w każdych warunkach. Największy mit jaki można usłyszeć to że w cabrio zimą jest ........zimno...........no tak.....pewnie dlatego doposażyłem go w grzaną kierownicę żeby ręce nie przymarzały do kierownicy. Ważna jest natomiast szczelność dachu i regularna jego impregnacja. Reszta to zwykłe Audi........przepraszam Audi nie jest zwykłe. produkcja 2006 modelowo 2007 A4 Cabrio 8H nie Sline rynek USA 2.0 TFSI BWT 200ps 6 bieg. tiptronic HYH Quattro kolor LZ7W Już fabrycznie dość ciekawie wyposażony......... xenon skrętny servotronic home link w pełni elektryczne fotele, grzane Lustra składane, przyciemniane RNSe, sirius, bluetooth, zmieniarka Czujnik zmierzchu, deszczu wiele innych detali Dołożyłem lub zmodernizowałem.... TPMS przekładnia kierownicza z S4, podgrzewana kierownica kamera cofania bluetooth audio wydech S4 przywrócenie luster zew. fotochrom USA hak holowniczy (ori, wypinany, z ori modułem kontrolującym oświetlenie przyczepy i ładujący akumulatory w kempingu) moduł sterujący dachem, szybami, centralnym zamkiem z telefonu rejestrator jazdy schowany w obudowie czujnika deszczu oświetlenie US konwersja do EU ale z możliwością wyboru przez zmianę kodowania zawieszenie gwint Stabilizatory przód i tył H&R dla RS4 Felgi 8.5x19 Rotor zamiennie z Mercedeami 8.5x19 opona 235\35 , zima jakieś orginały audi 8.5x19 235\35. A finalnie założone są ori felgi Audi 9x20et33 235/30 już czeka na dołożenie...... - PDC full (w trakcie) -podgrzewane fotele tył (w trakcie) -wnętrze z S4 -hamulce przód 390mm i zacisko Akebono 6T (kupione, leżą, czekają) -przywrócenie zderzaka przedniego USA (kupiony, leży, czeka) -podświetlenie chodnika w lustrach z A6C6 (kupione,leżą, czekają) -silnik 3.0TFSI + mody. Dawca silnika i wszystkich potrzebnych gratów już kupiony Audi A6 C6 3.0TFSI CCAA 290ps w US wersji. Oczywiście z automatem bo tylko taka konfiguracja mnie interesuje. (w trakcie) co w planach ..... -poprawa muzyki (w cabrio nie ma suba) -zmiana szyby przedniej (jest pająk) na podgrzewaną (jeśli znajdę) -webasto (zbieram graty) -lakier (zbieram na lakier) -pewnie jeszcze coś dojdzie w czasie zabawy - wnętrze RS4 Edytowane 13 Listopada przez Bajergdynia Dodanie zdjęć 1 1
dRACoNIx Opublikowano 29 Marca 2022 Opublikowano 29 Marca 2022 Gratulację samochodu plany jednak na 3.0TFSI
M@rcin Opublikowano 31 Marca 2022 Opublikowano 31 Marca 2022 Ta rejestracja z przodu , dobrze przekminione hyhy
Bajergdynia Opublikowano 3 Listopada Autor Opublikowano 3 Listopada Swap rozpoczęty. 2.0tfsi wytargany i trwa przygotowywanie budy do przyjęcia 3.0tfsi. 1
Monti Opublikowano 6 Listopada Opublikowano 6 Listopada W dniu 4.11.2024 o 00:18, Bajergdynia napisał(a): Swap rozpoczęty. 2.0tfsi wytargany i trwa przygotowywanie budy do przyjęcia 3.0tfsi. Przecieraj szlak i dawaj info co z czym się je. Chętnych na taki swap pewnie jest sporo na forum w tym może i ja? (kiedyś)
Bajergdynia Opublikowano 8 Listopada Autor Opublikowano 8 Listopada W dniu 6.11.2024 o 14:29, Monti napisał(a): Przecieraj szlak i dawaj info co z czym się je. Chętnych na taki swap pewnie jest sporo na forum w tym może i ja? (kiedyś) Niema co przecierać.......3.0tfsi już swapowali do B7 i B6 a nawet B5. Trochę tego jest na świecie. Ale w PL jeszcze nie widziałem/słyszałem. A jak zadałem pytanie czy ktoś coś to jedna osoba napisała że próbowała ale się poddała. A zaraz potem zaczęła się gówno burza że bezsensu, że lepiej 2.7TT..........
Monti Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada 18 godzin temu, Bajergdynia napisał(a): Niema co przecierać.......3.0tfsi już swapowali do B7 i B6 a nawet B5. Trochę tego jest na świecie. Ale w PL jeszcze nie widziałem/słyszałem. A jak zadałem pytanie czy ktoś coś to jedna osoba napisała że próbowała ale się poddała. A zaraz potem zaczęła się gówno burza że bezsensu, że lepiej 2.7TT.......... Wiem, ze sa takie swapy ale ciezko o info.
Bajergdynia Opublikowano 11 Listopada Autor Opublikowano 11 Listopada (edytowane) Będę na bieżąco wrzucać info co i jak. Puki co z cabrio wyjęty silnik przystosowywuję do A6C6 którą kupiłem z zatartym właśnie 2.0tfsi....tak żeby się motor nie zmarnował leżąc gdzieś w garażu. Z takich podstawowych info to silnik 3.0tfsi wkładam na wzór silnika 3.2fsi który był w B7. Wszystkie elementy montażowe jak łapy, poduszki, podstawy poduszek, przednie wzmocnienie / czołówka, węże od klimy, węże od wspomagania, wodne .......wszystko idzie na wzór 3.2fsi. Skrzynia automat 6HP19A w c6 jest zawieszona na jednej podporze z centralną poduszką, natomiast w B7 na dwóch małych poduszkach po obu stronach skrzyni. Na szczęście skrzynie maja identyczne obudowy i wszystkie łapy da się przykręcić plug&play. Manetka od biegów tak samo. Paliwo ..... pompę w zbiornik spróbuję zastosować ori 3.0tfsi z c6.......jak nie wyda to mam wybór między 3.2fsi lub z rs4b7 4.2fsi. Wydech na razie seria z ori katami a reszta wydechu.... ten co mam czyli S4. Zobaczymy jak się sprawdzi ale w przyszłości sport katy i relokacja ich do tyłu bo te silniki lubią topić katalizatory. Dźwięk ......raczej cichy, już za stary jestem na darcie ryja. Generalnie........ na razie wkładam wszystko na serii tak aby niedoróbki wyłapać i po poprawiać. Założenie jest takie że wszystko ma działać, źadnych kontrolek, żadnych 'drutów'. Ma to jeździć jak seria....tak jak włożyła by to fabryka. Jak już wszystko zadziała to robię moc. 3.0tfsi jest dość podatnym na mody.......małe kółko na kompresor, duże pasowe, wydech i przede wszystkim poprawa wodnego chłodzenia kompresora. Realne moce to ok 450ps/600nm z dużym niutem z dołu i natychmiastową reakcją na gaz , gdzie auto nadaje się na co dzień a jak jest potrzeba to "aktywuje" się opcja katapulty. Edytowane 13 Listopada przez Bajergdynia 1
Maxero Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada Co do 3.0T to można uderzać do harp_attack czy custom_werx na IG. Tam robią swapy od b5 do b8.
Gorczyk Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada Hebel wjedzie od a6? Zakładałeś już te oświetlenie chodnika?
Bajergdynia Opublikowano 13 Listopada Autor Opublikowano 13 Listopada 2 godziny temu, Gorczyk napisał(a): Hebel wjedzie od a6? Zakładałeś już te oświetlenie chodnika? Hamulec w A6 z 3.0tfsi to 347mm czyli bliźniak do eS4-kowego 345. Różnica jest w jarzmie. Uznałem że chcę więcej. Oświetlenia leżą w kartonie czekają na swój czas
Gorczyk Opublikowano 14 Listopada Opublikowano 14 Listopada 4 godziny temu, Bajergdynia napisał(a): Hamulec w A6 z 3.0tfsi to 347mm czyli bliźniak do eS4-kowego 345. Różnica jest w jarzmie. Jak jest opcja to niema co się zastanawiać, niech hamuje 💪
Bajergdynia Opublikowano Wtorek o 17:39 Autor Opublikowano Wtorek o 17:39 W dniu 14.11.2024 o 04:31, Gorczyk napisał(a): Jak jest opcja to niema co się zastanawiać, niech hamuje 💪 Hamulec na przód już jest. 390mm/6T. Nad tyłem jeszcze rozmyślam. 2
Monti Opublikowano 11 godzin temu Opublikowano 11 godzin temu (edytowane) W dniu 11.11.2024 o 22:48, Bajergdynia napisał(a): Będę na bieżąco wrzucać info co i jak. Puki co z cabrio wyjęty silnik przystosowywuję do A6C6 którą kupiłem z zatartym właśnie 2.0tfsi....tak żeby się motor nie zmarnował leżąc gdzieś w garażu. Z takich podstawowych info to silnik 3.0tfsi wkładam na wzór silnika 3.2fsi który był w B7. Wszystkie elementy montażowe jak łapy, poduszki, podstawy poduszek, przednie wzmocnienie / czołówka, węże od klimy, węże od wspomagania, wodne .......wszystko idzie na wzór 3.2fsi. Skrzynia automat 6HP19A w c6 jest zawieszona na jednej podporze z centralną poduszką, natomiast w B7 na dwóch małych poduszkach po obu stronach skrzyni. Na szczęście skrzynie maja identyczne obudowy i wszystkie łapy da się przykręcić plug&play. Manetka od biegów tak samo. Paliwo ..... pompę w zbiornik spróbuję zastosować ori 3.0tfsi z c6.......jak nie wyda to mam wybór między 3.2fsi lub z rs4b7 4.2fsi. Wydech na razie seria z ori katami a reszta wydechu.... ten co mam czyli S4. Zobaczymy jak się sprawdzi ale w przyszłości sport katy i relokacja ich do tyłu bo te silniki lubią topić katalizatory. Dźwięk ......raczej cichy, już za stary jestem na darcie ryja. Generalnie........ na razie wkładam wszystko na serii tak aby niedoróbki wyłapać i po poprawiać. Założenie jest takie że wszystko ma działać, źadnych kontrolek, żadnych 'drutów'. Ma to jeździć jak seria....tak jak włożyła by to fabryka. Jak już wszystko zadziała to robię moc. 3.0tfsi jest dość podatnym na mody.......małe kółko na kompresor, duże pasowe, wydech i przede wszystkim poprawa wodnego chłodzenia kompresora. Realne moce to ok 450ps/600nm z dużym niutem z dołu i natychmiastową reakcją na gaz , gdzie auto nadaje się na co dzień a jak jest potrzeba to "aktywuje" się opcja katapulty. A jak z elektroniką?Co z licznikiem i stacyjką jak wkładasz sterownik od 3.0 tfsi? Chyba, że Sterownik 3.2 FSI? Edytowane 7 godzin temu przez Monti
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się