Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 Cabrio 2.0 TFSI -> 3.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

received_271761695311146(1).thumb.jpeg.8dc0c4db051289e32d26191740156acc.jpeg

 

 

Witam ekipę A4 - kowiczów.

Tym razem auto z ceratą zamiast dachu 

Kupiony z zatartym silnikiem, nie działającym dachem, zaniedbanym lakierem, wieloma innymi usterkami czyli tradycyjna polska okazja, igiełka...........ale z potencjałem.

Ze względu na utratę zdjęć w starym telefonie nie wszystko udokumentowane.  Auto jest używane codziennie, bez względu na pogodę czy warunki. Służy na dojazdy do pracy, zakupy, wozi dzieci do szkoły, na wycieczki bliższe i dalsze, samemu czy z kompletem pasażerów, pełnym bagażnikiem, bagażnikiem rowerowym , nartami czy przyczepą ze skuterem lub kładem , choć zdarzała się i przyczepka ze złomem.  Cabrio jest w pełni funkcjonalnym autem 4-ero osobowym, idealnym na zimę ze względu na napęd Quattro, z bezproblemową trakcją niemal w każdych warunkach. Największy mit jaki można usłyszeć to że w cabrio zimą jest ........zimno...........no tak.....pewnie dlatego doposażyłem go w grzaną kierownicę żeby ręce nie przymarzały do kierownicy.  Ważna jest natomiast szczelność dachu i regularna jego impregnacja. Reszta to zwykłe Audi........przepraszam Audi nie jest zwykłe.

 

produkcja 2006 modelowo 2007

A4 Cabrio 8H  nie Sline

rynek USA

2.0 TFSI  BWT  200ps

6 bieg.  tiptronic      HYH

Quattro

kolor  LZ7W

Już fabrycznie dość ciekawie wyposażony.........

xenon skrętny

servotronic

home link

w pełni elektryczne fotele, grzane

Lustra składane, przyciemniane

RNSe, sirius, bluetooth, zmieniarka

Czujnik zmierzchu, deszczu

wiele innych detali

 

Dołożyłem lub zmodernizowałem....

TPMS

przekładnia kierownicza z S4,

podgrzewana kierownica

kamera cofania

bluetooth audio

wydech S4

przywrócenie luster zew. fotochrom USA

hak holowniczy (ori, wypinany, z ori modułem kontrolującym oświetlenie przyczepy i ładujący akumulatory w kempingu)

moduł sterujący dachem, szybami, centralnym zamkiem z telefonu

rejestrator jazdy schowany w obudowie czujnika deszczu

oświetlenie US konwersja do EU ale z możliwością wyboru przez zmianę kodowania

zawieszenie gwint

Stabilizatory przód  i tył H&R dla RS4

Felgi 8.5x19 Rotor zamiennie z Mercedeami 8.5x19  opona 235\35  ,  zima jakieś orginały audi  8.5x19 235\35. A finalnie założone są ori felgi Audi 9x20et33 235/30

 

już czeka na dołożenie......

- PDC full (w trakcie)

-podgrzewane fotele tył (w trakcie)

-wnętrze z S4

-hamulce przód 390mm i zacisko Akebono 6T (kupione, leżą, czekają)

-przywrócenie zderzaka przedniego USA (kupiony, leży, czeka)

-podświetlenie chodnika w lustrach z A6C6 (kupione,leżą, czekają)

-silnik 3.0TFSI + mody. Dawca silnika i wszystkich potrzebnych gratów już kupiony Audi A6 C6 3.0TFSI CCAA 290ps w US wersji. Oczywiście z automatem bo tylko taka konfiguracja mnie interesuje. (w trakcie)

 

co w planach .....

 

-poprawa muzyki (w cabrio nie ma suba)

-zmiana szyby przedniej (jest pająk) na podgrzewaną (jeśli znajdę)

-webasto (zbieram graty)

-lakier (zbieram na lakier)

 

-pewnie jeszcze coś dojdzie w czasie zabawy

- wnętrze RS4

 

 

 

 

signal-2022-02-06-234523.jpeg

signal-2022-02-06-234603.jpeg

signal-2022-02-06-234419.jpeg

signal-2022-02-06-234631.jpeg

signal-2022-02-06-234620.jpeg

signal-2022-02-06-234428.jpeg

received_792415294623293.jpeg

signal-2022-02-06-234551.jpeg

signal-2022-02-06-234534.jpeg

signal-2022-02-06-234401.jpeg

received_1354068298389097.jpeg

signal-2022-02-06-234546.jpeg

signal-2022-02-06-234623.jpeg

received_289455896552389.jpeg

signal-2022-02-06-234538.jpeg

signal-2022-02-06-234441.jpeg

signal-2022-02-06-234455.jpeg

received_672015880514392.jpeg

received_276429327889292.jpeg

FB_IMG_1644188447910.jpg

signal-2022-02-06-234355.jpeg

 

 

signal-2022-02-06-234246.jpeg

signal-2022-02-06-234518.jpeg

signal-2022-02-06-234501.jpeg

signal-2022-02-06-234423.jpeg

signal-2022-02-06-234526.jpeg

signal-2022-02-06-234640.jpeg

signal-2022-02-06-234415.jpeg

IMG_20220324_205709_MP.jpg

signal-2022-02-06-234450.jpeg

received_949093539138608.jpeg

IMG_0259.jpg

signal-2022-02-06-234628.jpeg

signal-2022-02-06-234345.jpeg

IMG_20220328_225341_MP.jpg

FB_IMG_1643480525861.jpg

received_952885375600122.jpeg

signal-2022-02-06-234637.jpeg

received_258079396709807.jpeg

received_271761695311146 (1).jpeg

received_202593759294076.jpeg

IMG_20230517_180002~2.jpg

IMG_20230508_204851.jpg

IMG_20230508_204836.jpg

IMG_20230508_190400.jpg

IMG_20230507_124507.jpg

IMG_20230507_123426.jpg

FB_IMG_1685391497718.jpg

FB_IMG_1685391480559.jpg

IMG_20230508_190400.jpg

IMG_20230508_191142.jpg

273180883_1472769429787168_1116320937692716814_n.jpg

272787681_1295574837622230_4480890155549416355_n.jpg

IMG_20220911_102421_HDR.jpg

IMG_20220911_120250_HDR.jpg

IMG_20230111_164438_HDR.jpg

IMG_20230905_141724.jpg

IMG_20230905_141715.jpg

Screenshot_20231011-193756.png

462640456_905181884587717_8061650714934847965_n.jpg

Edytowane przez Bajergdynia
Dodanie zdjęć
  • Pomoc techniczna 1
  • Lubię to 1
Opublikowano

Gratulację samochodu :)

plany jednak na 3.0TFSI 

Opublikowano

Ta rejestracja z przodu , dobrze przekminione hyhy :lol::decayed:

Opublikowano

Swap rozpoczęty.

2.0tfsi wytargany  i trwa przygotowywanie budy do przyjęcia 3.0tfsi.

462557035_902916234695442_3010252079685947889_n.jpg

462562288_2889066477940754_2173137318739029527_n.jpg

462562377_938798958300697_833489373084122604_n.jpg

462568792_1461258041216717_91438337184456241_n.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Powodzenia 🙂

Opublikowano
W dniu 4.11.2024 o 00:18, Bajergdynia napisał(a):

Swap rozpoczęty.

2.0tfsi wytargany  i trwa przygotowywanie budy do przyjęcia 3.0tfsi.

 

 

 

 

Przecieraj szlak i dawaj info co z czym się je. Chętnych na taki swap pewnie jest sporo na forum w tym może i ja? (kiedyś) 

Opublikowano
W dniu 6.11.2024 o 14:29, Monti napisał(a):

Przecieraj szlak i dawaj info co z czym się je. Chętnych na taki swap pewnie jest sporo na forum w tym może i ja? (kiedyś) 

 

Niema co przecierać.......3.0tfsi już swapowali do B7 i B6 a nawet B5. Trochę tego jest na świecie.

Ale w PL jeszcze nie widziałem/słyszałem. A jak zadałem pytanie czy ktoś coś to jedna osoba napisała że próbowała ale się poddała. A zaraz potem zaczęła się gówno burza że bezsensu, że lepiej 2.7TT..........

 

 

462564159_424871083993447_5834811093700264576_n.jpg

462545768_528735729993315_5647466248857038661_n.jpg

Opublikowano
18 godzin temu, Bajergdynia napisał(a):

 

Niema co przecierać.......3.0tfsi już swapowali do B7 i B6 a nawet B5. Trochę tego jest na świecie.

Ale w PL jeszcze nie widziałem/słyszałem. A jak zadałem pytanie czy ktoś coś to jedna osoba napisała że próbowała ale się poddała. A zaraz potem zaczęła się gówno burza że bezsensu, że lepiej 2.7TT..........

 

 

462564159_424871083993447_5834811093700264576_n.jpg

462545768_528735729993315_5647466248857038661_n.jpg

Wiem, ze sa takie swapy ale ciezko o info. 

Opublikowano (edytowane)

Będę na bieżąco wrzucać info co i jak. Puki co z cabrio wyjęty silnik przystosowywuję do A6C6 którą kupiłem z zatartym właśnie 2.0tfsi....tak żeby się motor nie zmarnował leżąc gdzieś w garażu.

 

Z takich podstawowych info to silnik 3.0tfsi wkładam na wzór silnika 3.2fsi który był w B7. Wszystkie elementy montażowe jak łapy, poduszki, podstawy poduszek, przednie wzmocnienie / czołówka,  węże od klimy, węże od wspomagania, wodne .......wszystko idzie na wzór 3.2fsi.

Skrzynia automat 6HP19A w c6 jest zawieszona na jednej podporze z centralną poduszką, natomiast w B7 na dwóch małych poduszkach po obu stronach skrzyni.  Na szczęście skrzynie maja identyczne obudowy i wszystkie łapy da się przykręcić plug&play. Manetka od biegów tak samo.

Paliwo ..... pompę w zbiornik spróbuję zastosować ori  3.0tfsi z c6.......jak nie wyda to mam wybór między 3.2fsi lub z rs4b7 4.2fsi.

Wydech na razie seria z ori katami a reszta wydechu.... ten co mam czyli S4. Zobaczymy jak się sprawdzi ale w przyszłości sport katy i relokacja ich do tyłu bo te silniki lubią topić katalizatory. Dźwięk ......raczej cichy, już za stary jestem na darcie ryja.

Generalnie........ na razie wkładam wszystko na serii tak aby niedoróbki wyłapać i po poprawiać.

Założenie jest takie że wszystko ma działać, źadnych kontrolek, żadnych 'drutów'. Ma to jeździć jak seria....tak jak włożyła by to fabryka. Jak już wszystko zadziała to robię moc. 3.0tfsi jest dość podatnym na mody.......małe kółko na kompresor, duże pasowe, wydech i przede wszystkim poprawa wodnego chłodzenia kompresora. Realne moce to ok 450ps/600nm z dużym niutem z  dołu i natychmiastową reakcją na gaz , gdzie auto nadaje się na co dzień a jak jest potrzeba to "aktywuje" się opcja katapulty.

 

Edytowane przez Bajergdynia
  • Super 1
Opublikowano

Co do 3.0T to można uderzać do harp_attack czy custom_werx na IG. Tam robią swapy od b5 do b8.

Opublikowano

Hebel wjedzie od a6?

Zakładałeś już te oświetlenie chodnika?

Opublikowano
2 godziny temu, Gorczyk napisał(a):

Hebel wjedzie od a6?

Zakładałeś już te oświetlenie chodnika?

 

Hamulec w A6 z 3.0tfsi to 347mm czyli bliźniak do eS4-kowego 345. Różnica jest w jarzmie.  Uznałem że chcę więcej.

 

Oświetlenia leżą w kartonie czekają na swój czas

Opublikowano
4 godziny temu, Bajergdynia napisał(a):

 

Hamulec w A6 z 3.0tfsi to 347mm czyli bliźniak do eS4-kowego 345. Różnica jest w jarzmie.

Jak jest opcja to niema co się zastanawiać, niech hamuje 💪

Opublikowano
W dniu 14.11.2024 o 04:31, Gorczyk napisał(a):

Jak jest opcja to niema co się zastanawiać, niech hamuje 💪

 

Hamulec na przód już jest.  390mm/6T. Nad tyłem jeszcze rozmyślam.

462575160_907771071013479_7980353201043366440_n.jpg

  • Super 2
Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.11.2024 o 22:48, Bajergdynia napisał(a):

Będę na bieżąco wrzucać info co i jak. Puki co z cabrio wyjęty silnik przystosowywuję do A6C6 którą kupiłem z zatartym właśnie 2.0tfsi....tak żeby się motor nie zmarnował leżąc gdzieś w garażu.

 

Z takich podstawowych info to silnik 3.0tfsi wkładam na wzór silnika 3.2fsi który był w B7. Wszystkie elementy montażowe jak łapy, poduszki, podstawy poduszek, przednie wzmocnienie / czołówka,  węże od klimy, węże od wspomagania, wodne .......wszystko idzie na wzór 3.2fsi.

Skrzynia automat 6HP19A w c6 jest zawieszona na jednej podporze z centralną poduszką, natomiast w B7 na dwóch małych poduszkach po obu stronach skrzyni.  Na szczęście skrzynie maja identyczne obudowy i wszystkie łapy da się przykręcić plug&play. Manetka od biegów tak samo.

Paliwo ..... pompę w zbiornik spróbuję zastosować ori  3.0tfsi z c6.......jak nie wyda to mam wybór między 3.2fsi lub z rs4b7 4.2fsi.

Wydech na razie seria z ori katami a reszta wydechu.... ten co mam czyli S4. Zobaczymy jak się sprawdzi ale w przyszłości sport katy i relokacja ich do tyłu bo te silniki lubią topić katalizatory. Dźwięk ......raczej cichy, już za stary jestem na darcie ryja.

Generalnie........ na razie wkładam wszystko na serii tak aby niedoróbki wyłapać i po poprawiać.

Założenie jest takie że wszystko ma działać, źadnych kontrolek, żadnych 'drutów'. Ma to jeździć jak seria....tak jak włożyła by to fabryka. Jak już wszystko zadziała to robię moc. 3.0tfsi jest dość podatnym na mody.......małe kółko na kompresor, duże pasowe, wydech i przede wszystkim poprawa wodnego chłodzenia kompresora. Realne moce to ok 450ps/600nm z dużym niutem z  dołu i natychmiastową reakcją na gaz , gdzie auto nadaje się na co dzień a jak jest potrzeba to "aktywuje" się opcja katapulty.

 

A jak z elektroniką?Co z licznikiem i stacyjką jak wkładasz sterownik od 3.0 tfsi? Chyba, że Sterownik 3.2 FSI?

Edytowane przez Monti
Opublikowano
16 godzin temu, Monti napisał(a):

A jak z elektroniką?Co z licznikiem i stacyjką jak wkładasz sterownik od 3.0 tfsi? Chyba, że Sterownik 3.2 FSI?

 

Sterownik orginał od 3.0tfsi. Zegar z B7 czyta info ze sterownika silnikowego 3.0tfsi . Stacyjka ori od B7. 

Opublikowano
7 godzin temu, Bajergdynia napisał(a):

 

Sterownik orginał od 3.0tfsi. Zegar z B7 czyta info ze sterownika silnikowego 3.0tfsi . Stacyjka ori od B7. 

O kurde! To jest dobra wiadomość!! Jak przeglądałem tematy ze swapa na audizone to przerabiali liczniki z b8 do b7 i stacyjkę. Czekam na dalsze postępy z prac i informacje. Czuję w kościach, że to będzie plan awaryjny 😁

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...