Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem TMPS ESP plus hamulec elektryczny


pomiarowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Od czego zacząć ?

Panowie choinka na desce rozdzielczej. Jakieś dziwne błędy na VCDS . Pompa ABS czujnik ABS ? Ktoś miał podobny problem ?

Witam Panowie. Muszę jeszcze raz ponowić swoje ogłoszenie. Na desce choinka, auto w trybie awaryjnym. Dodaje log z błędami do wglądu. Skasowac ich nie można.

Adres 01: Silnik (J623-CAHA)       Plik etykiet:| 03L-906-022-CAG.clb
   Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 MR    HW: 03L 906 022 B
   Komponent: R4 2.0l TDI   H01 9978  
   Weryfikacja: 11H01---    
   Kodowanie: 0104002C18072118
   Kod serwisu: WSC 45273 002 1048576
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI03L906022MR A01011
   ROD: EV_ECM20TDI03L906022HN.rod
   VCID: 010930039009038E05-8054

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
4698 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości 
          U1113 00 [039] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 9
                    Przebieg: 273488 km
                    Data: 2022.05.27
                    Czas: 17:32:35

                    Prędkość obrotowa silnika: 832.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 23.1 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 35 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.760 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 832.0 /min
                    Prędkość pojazdu: 0.00 km/h
                    Położenie pedału przyśpieszenia: 0.00 %
                    Tempomat (GRA): wymagana prędkość: 0.00 km/h
                    Cr Ctl st Sh Off Irv Lst-Bits 0-7: 4
                    Cr Ctl st Sh Off Rv Lst-Bits 0-7: 255
                    Tempomat (GRA): położenie przełącznika-Bits 0-7: 129

5168 - Sygnał czujnika wysokości / czujnik ciśnienia doładowania 
          P1592 00 [036] - Niewiarygodny stosunek
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 273488 km
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 00:00:00

                    Prędkość obrotowa silnika: 0.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 12 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 13 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 12.360 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 0.0 /min
                    Prędkość pojazdu: 0.00 km/h
                    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 12360 mV
                    Ciśnienie atmosferyczne: 999 hPa
                    Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista: 839 hPa
                    Temperatura zewnętrzna: 12.0 °C
                    Temperatura sterownika: 16.9 °C

4123 - Napięcie odniesienia czujnika A 
          P0641 00 [167] - przerwa
          MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 273488 km
                    Data: 2022.05.27
                    Czas: 17:32:35

                    Prędkość obrotowa silnika: 831.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 23.1 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 35 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 13.700 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 831.5 /min
                    Prędkość pojazdu: 0.00 km/h
                    Położenie pedału przyśpieszenia: 0.00 %
                    Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 13700 mV
                    Temperatura płynu chłodzącego: 79.0 °C
                    Moc alternatora: 744.557 W
                    Moment obrotowy silnika: 38.2 Nm

Kody gotowości: 0 0 0 0 1 

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce (J104)       Plik etykiet:. 8K0-907-379-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 379 AG    HW: 8K0 907 379 AG
   Komponent: ESP8 front    H04 0240  
   Weryfikacja: --------    Numer seryjny: --------------
   Kodowanie: 160D00
   Kod serwisu: WSC 06325 000 00000
   VCID: 7EF34BFFE9F77C7678-802A

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
03159 - Działanie układu kontroli ciśnienia w oponach w ESP 
            000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00100000
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 197
                    Przebieg: 273488 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2022.05.27
                    Czas: 17:39:34

             Ramka zamrożona:
                    Wartość Hex: 0x0000
                    Wartość Hex: 0x62A2
                    Wartość Hex: 0x0034
                    Wartość Hex: 0x0DAF
                    Wartość Hex: 0x00FF

01314 - Sterownik silnika 
            013 - Odczytać pamięć usterek
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01101101
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 6
                    Wew.licznik błędów: 157
                    Przebieg: 273488 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2022.05.27
                    Czas: 17:40:59

             Ramka zamrożona:
                    Wartość Hex: 0x00C0
                    Wartość Hex: 0x0782
                    Wartość Hex: 0x0026
                    Wartość Hex: 0x63A6
                    Wartość Hex: 0x00FF

00473 - Sterownik elektrycznego hamulca postojowego (J540) 
            013 - Odczytać pamięć usterek
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01101101
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 157
                    Przebieg: 273488 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2022.05.27
                    Czas: 17:40:59

             Ramka zamrożona:
                    Wartość Hex: 0x00C0
                    Wartość Hex: 0x0782
                    Wartość Hex: 0x0031
                    Wartość Hex: 0x02A6
                    Wartość Hex: 0x00FF

Adres 53: Hamulec postojowy (J540)       Plik etykiet: Brak
   Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 801 F    HW: 8K0 907 801 F
   Komponent: EPB Audi B8   H06 0070  
   Weryfikacja: 00000003    Numer seryjny: 00000000260544
   Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
   VCID: 326BAFCF6D2F6816CC-8066

Znaleziono 1 błąd:
01314 - Sterownik silnika 
            013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11101101
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 157
                    Przebieg: 273488 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2022.05.27
                    Czas: 17:31:29

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 14.00 V
                    Zliczanie: 58
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Wartość Hex: 0x0273
                    Wartość Hex: 0x0001
                    Wartość Hex: 0x1010

 

Edytowane przez pomiarowiec
Coś tam doszło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodził się czujnik ciśnienia w oponie, oddawałeś niedawno auto do serwisu? 

Zdejmij koła z tyłu i sprawdź, czy wiązki się nie uszkodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko posprawdzane. Nic nie widać żeby było przynajmniej wizualnie coś nie tak... Chyba jednak sam nic nie zdziałam. Szukać muszę jakiegoś mechanika. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje Ci napięcia odniesienia (5V) w obwodzie A (czyli na pierwszym obwodzie). Na tym obwodzie wiszą takie czujniki jak: czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik ciśnienia klimatyzacji oraz czujnik ciśnienia doładowania. Masz także zapisany błąd czujnika ciśnienia doładowania więc prawdopodobnie jest on wiinny lub okablowanie/wiązka do niego. Od tego zacznij. 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Langista napisał:

Uszkodził się czujnik ciśnienia w oponie, oddawałeś niedawno auto do serwisu? 

 

W B8 nie ma czujników tpms w kołach. Jest tam tpms pasywny obliczany ze sterownika ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc. Udało się pokasować prawie wszystkie błędy. Został tylko ten nieszczęsny błąd odniesienia czujnika A. A więc tak sprawdziłem miernikiem napięcie na czujniku ciśnienia doładowania. Wynosi równe 5 V. Z kolei na czujniku położenia wałka rozrządu już mam 4.20. Nie mogę wypiąć wtyczki bo jest ciężki dostęp ledwo co udało się zmierzyć, bo rozumiem jeżeli ten czujnik jest winowajcą jak go wypne to powinien zniknąć ten błąd odniesienia A? A pojawi się błąd czujnika wałka rozrządu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś jest przerwa i dlatego podaje niewiarygodne wartości. Czujnik doładowania G31 jest podwójnym czujnikiem. Siedzi w nim także czujnik temperatury zasysanego powietrza G42. W kostce powinieneś mieć zatem 4 przewody. 

Uzupełnij poprawnie profil bo nie wiadaomo nawet o jakim aucie i silniku mowa. Z godnie z tym co widziałem na scanie masz silnik CAHA?

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, pomiarowiec napisał:

A więc. Udało się pokasować prawie wszystkie błędy. Został tylko ten nieszczęsny błąd odniesienia czujnika A. A więc tak sprawdziłem miernikiem napięcie na czujniku ciśnienia doładowania. Wynosi równe 5 V. Z kolei na czujniku położenia wałka rozrządu już mam 4.20. Nie mogę wypiąć wtyczki bo jest ciężki dostęp ledwo co udało się zmierzyć, bo rozumiem jeżeli ten czujnik jest winowajcą jak go wypne to powinien zniknąć ten błąd odniesienia A? A pojawi się błąd czujnika wałka rozrządu ?

Napięcie odniesienia A powinno wynosić między 4,8 - 5,2 V

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamtym temacie winny był sterownik elektrycznego chamulca. Wypiąłem go i dodatkowo oprócz odniesienia A pojawił się błąd odniesienia B. Wydaje mi się że to raczej nie to. Muszę bardziej prześwietlić czujniki. Dzisiaj już nie dam rady. Jutro powrócę do szukania tegoż spadku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc, kuna dobrała się do wiązki silnika. Zrobiła to w taki sposób że ledwo było coś widać. Stwierdziliśmy że jest tak pokiereszowana że lepiej wymienić całą wiązke. Potrzebuje rady jaka to ma być wiązka. Mój silnik to 2.0 TDI Caha 170 koni manualna skrzynia biegów. Oczywiście sam też szukam ale może jest tutaj ktoś kto doradzi. Bądź ma taką na sprzedaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem dziś zaczeła mi szaleć kontrolka od swiec zarowych sinik nie ma mocy pojawił się komunikat TPMS i kontrolka niskiego cisnienia w oponach i skanowałem to vcds oniemiałem ile błędów 4698, 4699, 5170, 01314, 464384. jstem w szoku 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć pełny autoscan jako plik .txt a nie zdjęcia:wink:

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany okazało się że padł czujnik doładowania który generuje błędy innych czujników np ABS czy kontroli trakcji gdyż jest na wspólnej szynie /światłowodzie/ tak mi to wyjaśnił serwisant koszt czujnika 230 zł diagnoza plus kodowanie czujnika 150 zł robocizna 50 zł ....a trwało to dosłownie 20 min z wymiana czujnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...