Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana zespołu piasty - łożyska przód


troleslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, zaczęło mi coś stukać z prawej strony z przodu. Ale tak od 50km/h w górę, i znika jak wchodzę w łuk albo skręcam. Zawieszenie sztywno, byłem na szarpakach niedawno. Podejrzewam łożysko.

Jakieś problemy, uwagi co do wymiany, na coś trzeba zwrócić uwagę, żeby nie spieprzyć? Coś po drodze trzeba też wymienić?

No i jakiej firmy. OE- SKF ok 180zł, inne firmy ok 100. Można coś kupić innego czy lepiej skf? Pisze już o łożysku w obudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być łożysko lub przegub, Nie masz osłony uwalonej ze smaru? Luz na przegubie sprawdzisz chociażby mając auto na biegu i hamulcu ręcznym, łapiesz za półoś i próbujesz przekręcić w jedną/drugą stronę i wyczuwasz czy są luzy na samym przegubie. Jak przegub to najlepiej LÖBRO / GSP, jak łożysko to najlepiej tylko z SKF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Langista napisał:

jak łożysko to najlepiej tylko z SKF.

Mam świeży uraz do SKFa...łożysko z tyłu padło właśnie po 25 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba miałeś pecha i trafiłeś na chorobę dzisiejszej jakości :lol: jak w B5 wymieniałem 5 lat temu, tak jeździ prawdopodobnie do dzisiaj, ale ze mną zrobiło w 2 lata 60k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podjedź do mechanika na diagnoze.

Nauczyłem się, hehe, że uczenie sie na swoich błędach, jest o ironio tańsze i korzystniejsze, niż korzystanie z usług mechaników samochodowych, u 95% których stosunek jakości wykonanej pracy, do ceny usługi jest grubym nietaktem. Żeby tego sabotażem nie nazwać. A tych 5% uczciwych jest tak dojechanych przez nasze paździerzowe państwo, że na ich usługi mnie po prostu nie stać.

Dzięki za podpowiedź jak sprawdzić przegub. Tego nie znałem. Auto będzie na podnośniku w niedziele to sprawdze. Ale osłony były czyste i nic na zakrętach nie zgrzyta, więc pomyślałem że łożysko.

Po za tym, od tego jest forum, ludzie z pasją i odrobiną wolnego czasu na odpowiedzi potrzebującym, youtubowi garażowi pasjonaci z całego świata, i tanie chińskie narzędzia.:banan:

Edytowane przez troleslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, troleslaw napisał:

pomyślałem że łożysko

Możliwe że nie trafnie, ale w takim razie przekonasz się po wymianie czy usterka ustąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze posprawdzam, popatrzę, posłucham, ale już się przygotowuje do różnych rozwiązań. Zobaczymy co wyjdzie. Już się nauczyłem, że muszę znać przyczynę, chyba że koszt jest niewielki to i tak wymieniam. Przy 200 złotych do wydania muszę się upewnić, do 100 się długo nie zastanawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, podnośnik był niestety zajęty. Ale podniosłem przód lewarkiem i nakręciłem 3 filmy.

Prawy przód, wrzucony bieg - osłony całe, drążek przegubu sztywny tylko koło ma ruch jakieś 5cm - 1 filmik

2 filmik to kręcę kołem i słychać delikatne cykanie, myślałem że tylko z jednej strony, ale podniosłem też lewy przód i jest to samo. Wszystkie osłony drążków są całe. Ze skrzyni?

Trzeci filmik to lewy przód i ruch koła mimo biegu 1. Nie wiem czy jest to normalne czy nie.

W czasie jazdy ogółnie słychać delikatne śpiewanie i stukot- rytmiczny - i też nie zawsze. Na krótkich odcinkach. Dzisiaj w trasie i po trasie nic nie słychać. Wydawało mi się ze to prawy przód. Jakby to było łożysko prawe, to przy skręcie w prawo powinno się nasilać, a w lewo cichnąć tak to było?  Większe siły działają na koło bliższe skrętu - mniejszy promień tak. czy pomieszałem.

 

Edytowane przez troleslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podnośniku nic nie sprawdzisz, luz na zębatkach w skrzyni będzie zawsze. Auto ma stać na ziemi i się nie ruszać, najlepiej byłoby mieć hamulec z przodu też wciśnięty, inaczej luzu na przegubach nie sprawdzisz. A obciążana jest zawsze oś zewnętrzna skrętu, nie wewnętrzna. Skręcasz w lewo to prawa ma gorzej, w prawo to lewa więcej obciążeń dostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmach wszystko ok,podnieś auto i koło szarpnij do góry ,tak jak byś chciał podrzucić ,u mnie tak zrobiłem i luz był na sworzniu wachacza prostego,tylko cały przód musi być w górze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...