Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.2 grzałka sondy lambda


laser32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Pacjent to 3.2 fsi 2010r. Problem to "check engine"  :)  a tak na poważnie po zapaleniu się checka podłączyłem kompa i wyskoczył mi błąd P0155 - podgrzewanie sondy lambda 1 rząd 2 oraz P2254 - o2 sensor negative current control circut/open bank 2 sensor 1.

Sprawdziłem wtyczki i kabelki sondy po prawej i po lewej stronie (tak dla pewności) oraz podpiąłem multimetr do przewodów grzałki (te białe) i wynik na prawej jak i na lewej sondzie to około 8 omów czyli grzałki działają, z tego co internety mówią to powinno być 4 omy ale wartość wyższa podobno nie jest problemem. Nie działająca grzałka to 0 omów. Napięcie na sondach w trakcie pracy na biegu jałowym (700obr/min) to 0,69 V rząd 2 czujnik 2 i 0,6 V rzą1 czujnik 2 , natomiast przy 4000obr/min 0,73V rząd 2 czujnik 2 i 0,62 V rząd1 czujnik 2.

Nie wiem co robić bo niby silnik pracuje normalnie tylko ten check się pali. (po skasowaniu błędów oczywiście wracają).

Czynności, które wykonałem robiłem na sondach widocznych po otwarciu maski (od strony kierowcy widać od razu, od strony pasażera trzeba zdjąć rurę dolotową).

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy przeprowadzałeś na S1, a błąd.masz prawdopodobnie z S2 (sondy lambda za katalizatorami). Masz check ale on nie obniża osiągów silnika. Nie mniej ten błąd to zawsze zużycie sondy. Zrób test sondy lambda a się przekonasz na 100%, robi się go w nastawach podstawowych z tego co pamiętam, kanał znajdziesz w zwykłych blokach pomiarowych (pierwszy od kanału 30 w którym będzie "TEST ON/OFF")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jeszcze nie mam vcds'a  :) .  Więc tego co pisałeś nie zrobię (jeszcze, bo we środę do mnie przyjdzie). Natomiast masz rację że to co robiłem z pierwszego posta do były drugie sondy (wmontowane w końcówkę katalizatora). Teraz zrobiłem test na pierwszych (tych wmontowanych w kolektory wydechowe) i dalej to samo czyli i prawa i lewa sonda pokazuje na multimetrze około 3,5 oma. Czyli niby wychodzi że grzałki wszystkich 4 sond są ok. Nie wiem co dalej.................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisałeś, że robiłeś to na sondach dostępnych od góry, a to są pierwsze sondy, drugie sondy, które wywalają 'MIL' na liczniku są za katalizatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

z tego co wiem (ale mogę być w błędzie to mnie popraw) w 3.2 fsi są 4 sondy lambda. Patrząc od strony bloku silnika mamy: 2 szt w kolektorach wydechowych -prawym i lewym (sonda 5 żyłowa, 6 pinów) oraz 2 sztuki w katalizatorach - prawym i lewym (sonda 4 żyłowa , 5 pinów). Wtyczki do wszystkich 4 szt zlokalizowane są na tylnej ścianie silnika nad skrzynią biegów (2 z lewej , 2 z prawej). Do wszystkich 4 sond jest dostęp (lepszy lub gorszy) po otworzeniu maski.

Grzałki wszystkich 4 sond dają mi odczyt na multimetrze czyli są sprawne, a komp pokazuje błąd grzałki sondy lambda: 1 rząd, 2 obwód.

No i dalej nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz kabelki sprawdzić od wtyczki sondy do ECU , a może sonda w zależności od jej temeratury ma inna oporność dlatego ecu wywala błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie sonda gdyby była sprawna, nie wywalała by błędu. Najczęściej właśnie grzałka pada, czy to od uderzenia wydechem, czy to ze starości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak okazało się, że po kupieniu i wymianie sondy (ta pierwsza w kolektorze wydechowym po stronie kierowcy) błąd zniknął, no i znacząco poprawiła się kultura pracy silnika i spadło spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...