maniek1983 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Witam Panowie dopadła mnie zapalająca się kontrolka poziomu oleju. Kontrolka zapala się z dnia na dzień coraz częściej, i swieci coraz dluzej, w sumie nie ma reguły kiedy zapali się i jak długo będzie świecić. Oczywiście poziom oleju prawie max, patent z otwieraniem maski i zamykaniem w moim przypadku nie działa. Po za tą kontrolka z autem wszystko ok. W jaki sposób mogę sprawdzić czy to napewno padł czujnik? Czy poprostu muszę wymienic i tyle. Gdzieś wyczytałem że powodem może być też odma ale u mnie była wymieniana 2 lata temu i do tej pory wszystko ok. Olej motul 5w40 zmieniony w marcu, misa i smok czyszczony 2 lata temu. Lekko poci się wokół śruby od spuszczania oleju ale to chyba nie.ma znaczenia. Pozdrawiam
Langista Opublikowano 14 Czerwca 2022 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Poci sie przy śrubie, bo ktoś przy wymianie nie dał nowej podkładki. Błąd to oznaka padniętego czujnika poziomu oleju (i temperatury) w misce olejowej. Tylko Ori lub Hella, chyba że zamienniki nie posiadające sensora temperatury oleju Cię interesują.
maniek1983 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2022 Post wyżej czytałem ale nie prowadzi on niestety do rozwiązania problemu. Jak już to ori kupię czujnik. Przed chwilą włączyłem zapłon standardowo na fis wyskoczyło Ok odpaliłem auto i na wolnych obrotach przy otwartej masce:) zapaliła się kontrolka na 10 sekund i znikła. Zgasiłem auto sprawdziłem i od razu sprawdziłem stan oleju a tu na miarce jakieś bąbelki?co to?
Langista Opublikowano 14 Czerwca 2022 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Normalne, zaraz przy odpaleniu dużo jeszcze nie rozgrzanego i gęstego oleju wraca do miski, co powoduje pęcherzyki powietrza. Nie musisz brać z ASO, oryginalny jest z Hella.
maniek1983 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2022 6 minut temu, Langista napisał: Normalne, zaraz przy odpaleniu dużo jeszcze nie rozgrzanego i gęstego oleju wraca do miski, co powoduje pęcherzyki powietrza. Nie musisz brać z ASO, oryginalny jest z Hella. Ufffffffffff?? chociaż jedna dobra wiadomość. Nigdy wcześniej nie widziałem takiego czegoś. Ten czujnik Hella jutro gdzieś spróbuję namierzyć mam nadzieje ze pomoże.
pelonek1 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Na początek to sprawdź wiązkę ze szczególnym uwzględnieniem okolic wtyczki/gniazda przy czujniku, może tam coś nie styka albo jest przerwane.
maniek1983 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2022 1 minutę temu, pelonek1 napisał: Na początek to sprawdź wiązkę ze szczególnym uwzględnieniem okolic wtyczki/gniazda przy czujniku, może tam coś nie styka albo jest przerwane. Sprawdzałem na pierwszy rzut oka wszystko ok. Wtyczkę potraktowałem dodatkowo spray-kontakt
maniek1983 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2022 1 minutę temu, maniek1983 napisał: Sprawdzałem na pierwszy rzut oka wszystko ok. Wtyczkę potraktowałem dodatkowo spray-kontakt Jutro jeszcze raz zarzuce okiem.
pelonek1 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Teraz, maniek1983 napisał: Sprawdzałem na pierwszy rzut oka wszystko ok. Wtyczkę potraktowałem dodatkowo spray-kontakt A zalej oleju powyżej max na zimnym, tak z 5 mm, tylko powyżej zgięcia na bagnecie a nie powyżej zakropkowanego pola.
maniek1983 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2022 Spróbuję tak zalac ale wcześniej jeździłem ze stanem do końca zakropkowanego pola bądź poniżej i nic się nie dzialo
pelonek1 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Opublikowano 14 Czerwca 2022 7 minut temu, maniek1983 napisał: Spróbuję tak zalac ale wcześniej jeździłem ze stanem do końca zakropkowanego pola bądź poniżej i nic się nie dzialo Nikt nie wymieniał rurki bagnetu oleju? Czasem mechanicy wymieniają uszkadzając ją przy jakichś naprawach i kupują byle co, nie mówiąc nawet właścicielom aut o tym. Może jest ciut krótka u Ciebie i stąd problem. U mnie przy montażu LPG też została połamana, gazownik wymienił nie mówiąc mi o tym. Doszedłem do tego że wymienił bo po montażu LPG "ubyło" dużo oleju na bagnecie, okazało się że nie wcisnął do końca tej rurki. Spróbuj na początek zalać tyle co Ci pisałem, silnikowi nic się nie stanie, sam jeżdżę z takim poziomem ponad 80 k km. Jak nie pomoże to sprawdź jeszcze okablowanie a w ostateczności wymień czujnik.
maniek1983 Opublikowano 14 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2022 Rurka była wymieniona 3 lata temu jak kupiłem auto i do tej pory wszystko ok było. Większość rzeczy robię sam. Tak sobie myślę że jeśli czujnik działał by prawidłowo to co mogło by mieć wpływ na takie zachowanie kontrolki czyli to że zapali się a po chwili gaśnie (na chłopski rozum: stan oleju jest za chwilę nie ma go i po chwili znów jest). Ten czujnik podobno jest też od temp oleju a więc może coś z temp się dzieje???
nerwos Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 A czy czujnik oprócz poziomu oleju bada również jego jakość? kiedy wymieniałeś olej?
Langista Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 (edytowane) Nie bada jego jakości a temperaturę, są znane właśnie z takich awarii. Edytowane 15 Czerwca 2022 przez Langista
Rob@k Opublikowano 15 Czerwca 2022 Opublikowano 15 Czerwca 2022 (edytowane) Można to wykodowac, tylko wtedy trzeba częściej sprawdzać olej. Edytowane 15 Czerwca 2022 przez Rob@k
maniek1983 Opublikowano 16 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2022 Olej w marcu wymiany był. Może w sobotę będę miał nowy czujnik hella 220zl
maniek1983 Opublikowano 2 Lipca 2022 Autor Opublikowano 2 Lipca 2022 Dokanczam temat. Czujnik kupiłem od chłopaków ze Szczecina za 205 zł hella. Czujnik wymieniony i kontrolka się już nie zapala. Temat do zamknięcia. Dziekuje wszystkim za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się