Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka poziomu oleju


maniek1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie dopadła mnie zapalająca się kontrolka poziomu oleju. Kontrolka zapala się z dnia na dzień coraz częściej, i swieci coraz dluzej, w sumie nie ma reguły kiedy zapali się i jak długo będzie świecić. Oczywiście poziom oleju prawie max, patent z otwieraniem maski i zamykaniem w moim przypadku nie działa. Po za tą kontrolka z autem wszystko ok. W jaki sposób mogę sprawdzić czy to napewno padł czujnik? Czy poprostu muszę wymienic i tyle.

Gdzieś wyczytałem że powodem może być też odma ale u mnie była wymieniana 2 lata temu i do tej pory wszystko ok. Olej motul 5w40 zmieniony w marcu, misa i smok czyszczony  2 lata temu.

Lekko poci się wokół śruby od spuszczania oleju ale to chyba nie.ma znaczenia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poci sie przy śrubie, bo ktoś przy wymianie nie dał nowej podkładki. Błąd to oznaka padniętego czujnika poziomu oleju (i temperatury) w misce olejowej. Tylko Ori lub Hella, chyba że zamienniki nie posiadające sensora temperatury oleju Cię interesują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20220614_201325.thumb.jpg.7373559eac6fbd0a14b07ed607bb53b8.jpgPost wyżej czytałem ale nie prowadzi on niestety do rozwiązania problemu. 

Jak już to ori kupię czujnik.

Przed chwilą włączyłem zapłon standardowo na fis wyskoczyło Ok odpaliłem auto i na wolnych obrotach przy otwartej masce:) zapaliła się kontrolka na 10 sekund i znikła.

Zgasiłem auto sprawdziłem i od razu sprawdziłem stan oleju a tu na miarce jakieś bąbelki?co to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne, zaraz przy odpaleniu dużo jeszcze nie rozgrzanego i gęstego oleju wraca do miski, co powoduje pęcherzyki powietrza. Nie musisz brać z ASO, oryginalny jest z Hella.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Langista napisał:

Normalne, zaraz przy odpaleniu dużo jeszcze nie rozgrzanego i gęstego oleju wraca do miski, co powoduje pęcherzyki powietrza. Nie musisz brać z ASO, oryginalny jest z Hella.

Ufffffffffff?? chociaż jedna dobra wiadomość. Nigdy wcześniej nie widziałem takiego czegoś. 

Ten czujnik Hella jutro gdzieś spróbuję namierzyć mam nadzieje ze pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to sprawdź wiązkę ze szczególnym uwzględnieniem okolic wtyczki/gniazda przy czujniku, może tam coś nie styka albo jest przerwane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pelonek1 napisał:

Na początek to sprawdź wiązkę ze szczególnym uwzględnieniem okolic wtyczki/gniazda przy czujniku, może tam coś nie styka albo jest przerwane.

Sprawdzałem na pierwszy rzut oka wszystko ok. Wtyczkę potraktowałem dodatkowo spray-kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maniek1983 napisał:

Sprawdzałem na pierwszy rzut oka wszystko ok. Wtyczkę potraktowałem dodatkowo spray-kontakt

Jutro jeszcze raz zarzuce okiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maniek1983 napisał:

Sprawdzałem na pierwszy rzut oka wszystko ok. Wtyczkę potraktowałem dodatkowo spray-kontakt

A zalej oleju powyżej max na zimnym, tak z 5 mm, tylko powyżej zgięcia na bagnecie a nie powyżej zakropkowanego pola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję tak zalac ale wcześniej jeździłem ze stanem do końca zakropkowanego pola bądź poniżej i nic się nie dzialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maniek1983 napisał:

Spróbuję tak zalac ale wcześniej jeździłem ze stanem do końca zakropkowanego pola bądź poniżej i nic się nie dzialo

Nikt nie wymieniał rurki bagnetu oleju? Czasem mechanicy wymieniają uszkadzając ją przy jakichś naprawach i kupują byle co, nie mówiąc nawet właścicielom aut o tym. Może jest ciut krótka u Ciebie i stąd problem. U mnie przy montażu LPG też została połamana, gazownik wymienił nie mówiąc mi o tym. Doszedłem do tego że wymienił bo po montażu LPG "ubyło" dużo oleju na bagnecie, okazało się że nie wcisnął do końca tej rurki.

Spróbuj na początek zalać tyle co Ci pisałem, silnikowi nic się nie stanie, sam jeżdżę z takim poziomem ponad 80 k km.

Jak nie pomoże to sprawdź jeszcze okablowanie a w ostateczności wymień czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka była wymieniona 3 lata temu jak kupiłem auto i do tej pory wszystko ok było. Większość rzeczy robię sam. 

Tak sobie myślę że jeśli czujnik działał by prawidłowo to co mogło by mieć wpływ  na takie zachowanie kontrolki czyli to że zapali się a po chwili gaśnie (na chłopski rozum: stan oleju jest za chwilę nie ma go i po chwili znów jest). Ten czujnik podobno jest też od temp oleju a więc może coś z temp się dzieje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czujnik oprócz poziomu oleju bada również jego jakość?  kiedy wymieniałeś olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bada jego jakości a temperaturę, są znane właśnie z takich awarii.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to wykodowac, tylko wtedy trzeba częściej sprawdzać olej. 

Edytowane przez Rob@k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20220702_110517.thumb.jpg.6950488e3cd933b8bf9be5407e0af712.jpgDokanczam temat.

Czujnik kupiłem od chłopaków ze Szczecina  za 205 zł hella. Czujnik wymieniony i kontrolka się już nie zapala.

Temat do zamknięcia.

Dziekuje wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...