Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klekotanie przy 2100rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Posiadam a4 b6 3.0 asn w LPG rok 2001 w skrzyni tip., 240tys przebiegu (przynajmniej tyle jest na liczniku) W moim posiadaniu od miesiaca. Mam pewien problem a mianowicie klekotanie przy dokładnie 2100rpm czy to podczas jazdy czy na N. Silnik zimny czy rozgrzany klekot ten sam.  Powyżej tych obrotów ustaje aż do 3200rpm, w tym momencie też słychać klekotanie.Dodam że przy odpalaniu zaklekota na 2 sek ale ten dźwięk jest już inny. Na rozgrzanym silniku po zgaszeniu i ponownym odpaleniu np. po 5min też zaklekocze.Olej wymieniony na Shell 5w30. Rozrząd Ina założony rok temu 30tys km w wstecz. (Tak twierdzi poprzedni właściciel ale mam faktury i stare części więc możliwe że jest to wiarygodne) No i teraz wisienka na torcie. Podczas jazdy przy tych 2100rpm podczas tego klepania zaczyna migać check. Vcds pokazuje ,, wykryto przerwy w zapłonie i wypadanie zapłonu cyl 1,2,3, a czasem ,4,5,6.Ciezko mi powiedzieć w którym miejscu w silniku dokładniej słychać ten dźwięk ponieważ zauważyłem to dzisiaj podczas jazdy do Hamburga i nie miałem z kim tego sprawdzić.  A moje pytanie do forumowiczów to czy ktoś miał moze taki przypadek albo jakieś sugestie od czego zacząć i co może być przyczyną. Z góry przepraszam jesli był już taki temat ale nie znalazłem nigdzie połączonego przypadku klepania i kontrolki check a myślę że może a raczej na pewno jest to z czymś powiazane.Pozdrawiam :)

 

 

 

 

 

Edytowane przez massielo1221
Opublikowano

Czy jest to samo na benzynie i LPG?

Opublikowano

Tak jest tak samo

 

Opublikowano

Na jakim paliwie jeździsz? Masz auto z 2001 roku, możliwe że masz stare, wadliwe cewki i nie były wymieniane przy akcji serwisowej. Zadzwoń do ASO i sprawdź, czy Twoje auto było na akcji serwisowej z wymianą cewek.

Opublikowano

Jak wrócę do Polski będę chciał wymienić cewki i świece zapłonowe. Być może rozwiąże to problem z wypadaniem zapłonu ale bardziej mnie martwi ten dźwięk wychodzący z silnika.

 

Opublikowano

Co do klepania mozna sprobowac odlaczyc podcisnienie od gruszek kolektora ssacego, jak ustanie to pewnie walek.

Wypadanie zaplonow zacznij od spr rozrzadu, gr93, 92, 91, juz nie pamietam dokladnie i sprawdz czy nastawniki trzymaja.

No i czy ma katy i w jakim stanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...