Krzysztof_G6X Opublikowano 24 Czerwca 2022 Opublikowano 24 Czerwca 2022 Witam Kolegów, mam usterkę polegającą na braku hamulca postojowego(zdjęcie). Komunikat na kokpicie: Hamulec postojowy: usterka! Proszę udać się do serwisu (zdjęcie). Po podłączeniu do programu diagnostycznego jest informacja C100C . Wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego (EPB)-usterka(zdjęcie). Z góry dziękuję za każdą sensowną pomoc w tej sprawie.
Muskel1 Opublikowano 24 Czerwca 2022 Opublikowano 24 Czerwca 2022 (edytowane) W najlepszym wypadku przycisk hamulca do wymiany, w najgorszym któryś z przewodów od przycisku do BCM1 jest uszkodzony i trzeba będzie znaleźć który i albo naprawić albo (co prostsze) zastąpić innym. Edytowane 24 Czerwca 2022 przez Muskel1 1
Krzysztof_G6X Opublikowano 25 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2022 BCM1 -tutaj chodzi prawdopodobnie o sterownik (główny?) układu elektrycznego -czy dobrze czytam?. Z tego wnioskuję, że włącznik hamulca ręcznego to jest część elektryczna , która komunikuje się ze sterownikiem za pomocą magistrali CAN lub coś w tym rodzaju. Czy wymiana kabelka między włącznikiem i sterownikiem to jest trudne zadanie?. Czy taki kabelek jest łatwy do zdobycia?
Muskel1 Opublikowano 25 Czerwca 2022 Opublikowano 25 Czerwca 2022 (edytowane) BCM1 to moduł centralnej elektryki ale widzę właśnie, że nie masz u siebie Auto Hold i tylko 1 przewód idzie do BCM1. Reszta idzie do sterownika ABS oraz na masę i bezpiecznik. Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika nr. 6 (fotka poniżej) w rzędzie B. W tym celu musisz odkręcić podstopnicę, pod nią znajdują się bezpieczniki (w poniższym) linku znajdziesz info jak. W tym samym temacie/linku jest też opisane jak dobrać się do przycisku hamulca ręcznego i podstopnicy itd Może zacznij od jego wymiany, jak to nie pomoże, to będziesz musiał każdy przewód zmierzyć czy przewodzi. Czerwona wtyczka przycisku hamulca ręcznego ma 8 przewodów: Pin 1 - szaro-czarny idzie na pin 16 wtyczki sterownika ABS Pin 2 - czerwono-szary idzie na pin 15 wtyczki sterownika ABS Pin 3 szaro-żółty idzie na pin 32 wtyczki sterownika ABS Pin 4 - szaro-brązowy idzie na pin 31 wtyczki sterownika ABS Pin 5 szaro-niebieski idzie do głównej wiązki łączy się z innymi szaro niebieskimi i idzie na sterownik BCM1 na pin 37 pierwszej od lewej wtyczki 54ro pinowej w BCM1 Pin 6 brązowy (masa) idzie do wiązki i łączy się z innymi przewodami masowymi. Masę możesz wźiąć z obojętnie którego miejsca masy/karoserii, gdyby okazało się, że to ten przewód jest przerwany. Pin 7 - biało-czerwony idzie na bezpiecznik nr. 6 w rzędzie B podstopnicy Pin 8 - zielono-fioletowy idzie na pin 25 wtyczki sterownika ABS Edytowane 25 Czerwca 2022 przez Muskel1
Krzysztof_G6X Opublikowano 25 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2022 Jestem pod wrażeniem twojej odpowiedzi (MUSKEL1). Myślę że problem zostanie teraz rozwiązany
Muskel1 Opublikowano 25 Czerwca 2022 Opublikowano 25 Czerwca 2022 20 minut temu, Krzysztof_G6X napisał: Jestem pod wrażeniem twojej odpowiedzi (MUSKEL1). Myślę że problem zostanie teraz rozwiązany przynajmniej w tym kierunku ja bym szukał.
wuPiotrek Opublikowano 27 Czerwca 2022 Opublikowano 27 Czerwca 2022 To praktycznie niemożliwe żeby przewód się uszkodził, raczej to przycisk, nawet mam gdzieś taki przycisk jak byś nie mógł znaleźć to możesz się odezwać 510916234
Muskel1 Opublikowano 27 Czerwca 2022 Opublikowano 27 Czerwca 2022 Niestety ale bywają przypadki uszkodzeń wiązek, najczęściej na węzłach gdzie kilka przewodów łączy się ze sobą.
Krzysztof_G6X Opublikowano 1 Lipca 2022 Autor Opublikowano 1 Lipca 2022 Witam Kolegów, Po takich świetnych informacjach byłoby szkoda nie podjąć próby wykonania naprawy samodzielnie. Ale mam jednak dodatkowe pytania: 1. Jak dostać się do drugich końców tych przewodów które są podłączone do wtyczki przycisku hamulca ręcznego, gdzie znajduje się BCM1 to moduł centralnej elektryki oraz sterownik ABS? 2. Czy muszę jakoś specjalnie przygotować się do wykonania tej naprawy oprócz oczywistego wyłączenia kluczykiem zasilania samochodu?
Muskel1 Opublikowano 1 Lipca 2022 Opublikowano 1 Lipca 2022 (edytowane) BCM1 to moduł centralnej elektryki. Znajduje się pod plastikową osłoną, na której jest umocowana dźwignia otwierania maski. W temacie, który Ci podwiesiłem ( u góry) jest opisane jak dostać się do BCM1. Sterownik ABS jest na pompie ABS pod maską. Drugie końce napisałem także już u góry dokąd biegną. Edytowane 1 Lipca 2022 przez Muskel1
Serghio Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października (edytowane) Witam wszystkich! Mam tą samą usterkę, hamulec ręczny włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika, ale nie z przycisku. Dodatkowo nie działa tempomat ACC. Bezpiecznik 6 jest w porządku. Proszę o informację czy wymiana przycisku pomogła? Log-WAUZZZF41GA073598-271297km-168576mi.txt Edytowane 22 Października przez Serghio
Muskel1 Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października Najprawdopodobniej przycisk hamulca ręcznego ma usterkę, ewentualnie wiązka.
Serghio Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października 11 minut temu, Muskel1 napisał(a): Najprawdopodobniej przycisk hamulca ręcznego ma usterkę, ewentualnie wiązka. Dziękuje za radę! Zamówiłem przycisk, po wymianie napiszę o efekcie, przez ostatnie 3 dni przy wyłączaniu silnika auto wydawało dźwięk jakby błędu (ale na zegarze nic się nie pojawiało). Natomiast dzisiaj wyskoczył mi błąd hamulca ręcznego i ACC się wyłączył.
Muskel1 Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października Bo sterownik ACC otrzymał błędną wiadomość z przycisku EPB
Serghio Opublikowano 23 Października Opublikowano 23 Października 13 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Bo sterownik ACC otrzymał błędną wiadomość z przycisku EPB Dzięki za odpowiedź! Ciekawe, że dioda na przycisku miga, więc myślę, że jest zasilany.
Serghio Opublikowano 24 Października Opublikowano 24 Października W dniu 22.10.2024 o 18:30, Muskel1 napisał(a): Bo sterownik ACC otrzymał błędną wiadomość z przycisku EPB W moim przypadku problem był w przycisku, po jego wymianie, zgodnie z krokami powyżej wszystko zadziałało. Sprzedawca przysłał mi lustrzany przycisk od anglika, bez problemu udało mi się przełożyć górny klawisz z wadliwego przycisku. Całkowity koszt naprawy 45zł. @Muskel1 bardzo dziękuje za pomoc! 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się