Skocz do zawartości
IGNOROWANY

P0171, P0411 - check engine, wypada z zapłonu, brakuje mocy


MuDzYn.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent: A4 B6 1.8T BFB, PB+LPG

Od jakiegoś czasu lubi sobie zgubić zapłon. Szczególnie czuć to na wolnych obrotach, ale czasami tez zdarzy się pojedyncze szarpnięcie podczas jazdy. Na początku, gdy problem się pojawił sypało mi błędy wypadania z zapłonu, nawet zdarzyło się 2-3 krotnie, że migała kontrolka Check Engine. Moja pierwsza myśl - cewki. Dla potwierdzenia mojej teorii zamieniałem 2 sąsiednie cewki miejscami i o dziwo sytuacja znacznie się poprawiła, ale jednak dalej nie było do końca jak powinno. Dlatego zdecydowałem się wymienić cewki na nowe (Beru). Po wymianie kolejna poprawa, błędów wypadania nie ma, ale jednak dalej nie jest do końca tak jak powinno być. Dodam, że cewki wymieniłem tydzień temu przed trasą do Niemiec (1300 km). Na trasie pojawił się kolejny problem. Jadąc autostradą po wciśnięciu gazu +/- nic się nie działo, wiadomo auto lekko przyśpieszało, ale to było kompletnie nie to co powinno być. Raz podczas jazdy zaświecił mi się check. Sprawdzałem co się dzieje i miałem 2 błędy (sory za oznaczenia błedów, pod ręką akurat miałem tylko ELM):

Spoiler

- P0171 (Confirmed) System too lean, bank 1

- P0411 (Pending) Secondary air injection (AIR) system - incorrect flow detected (z czego ten jeden pojawiał się już wcześniej, ale do tej pory go ingorowałem)

Skasowałem błędy i kontynuowałem trasę. Po ok. 600 km dziś znowu zaświecił mi się check i znowu mam dokładnie te 2 błędy.

Czyli na szybko podsumowując: auto na biegu jałowym wypada z zapłonu, obroty lekko falują, dodatkowo raz na jakiś czas czuć szarpnięcie podczas jazdy. Czasami po dobrym rozgrzaniu praktycznie zerowa reakcja na gaz. No i do tego oczywiście te błędy. Warto też dodać, że to raczej nie wina paliwa (wypadanie na wolnych jest na PB jak i na LPG).

I teraz pytanie, co to takiego może być? Nieszczelność w dolocie, a może przepływka. Z chęcią zrobię jakieś logi i je wrzucę, ale ni uja nie wiem jakie grupy zlogować. Aha i na koniec mi się przypomniało, że przy okazji montażu i strojenia LPG gazownik mi mówił, że nie jest do końca jak powinno być i najpewniej właśnie jakaś nieszczelność ://

// Jak dostanę info jakie grupy zlogować, to jutro na powrocie z pracy postaram się wszystko ogarnąć.

Edytowane przez MuDzYn.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że chodzi o to? Czyli ogarnąć to co tam jest i będzie wszystko jasne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jasne to się okaże jak zrobisz logi. Na pewno będzie coś więcej wiadomo niż teraz. Uboga mieszanka i lpg to zazwyczaj wina regulacji gazu, a pewnie jeszcze jakieś kwiatki wyjdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, pogoda zaskoczyła kierowców. Deszcz + duży ruch i na autobahu 100-120 :// Nie udało mi się zrobić wszystkiego. Z dynamicznych mam tylko 002 + 033. Jutro w drodze do pracy, albo po pracy postaram się ogarnąć resztę. Teraz dam co mam. Logi oczywiście na PB95.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że statyczny 32 jest przed kasowaniem błędów po dotychczasowej jeździe?

Na pb jest ok więc wychodzi, że lpg robi burdel. Zapraszam na regulację ale będzie widać jak zrobisz 115+118 i jeszcze na lpg 2+33, tylko na tym gazie zrób do odciny i z normalnej jazdy tego loga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy kasowałem wczoraj od razu jak mi się check zaświecił. Od tamtej pory było czysto, czyli podczas logów też. Jutro ogarnę resztę. A co do regulacji, to można pomyśleć, bo daleko nie mam :D. Z tym, że z Niemiec wracam dopiero gdzieś w sierpniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, że tak odgrzewam temat, ale napisze co i jak. Okazało się, ze mocy brakowało przez wysokie temperatury na zewnątrz. Dodatkowo padłem ofiara zamiennika filtra paliwa (już siedzi ori), No i mam problem z lewym powietrzem. Wszystko wyszło podczas wizyty u gazownika. Ten twierdzi, ze wszystko leci odma (taki długi gumowy waż, który idzie po prawej stronie kolektora, mniej więcej od przodu, aż do końca), kazał mi wymienić jakis zaworek pod kolektorem. No i tu pytanie o jaki zaworek chodzi, bo szczerze powiem, ze nie mam pojęcia. I od razu pytanie z innej beczki: co może być przyczyna, niedziałających świateł przeciwmgielnych? Nie działa przód i tył :/// Przełącznik świateł jest sprawny, bo dzisiaj dla testu podmieniłem i było dokładnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie słyszałem, żeby od temperatury na zewnątrz wypadał zapłon.. musiałbyś po Saharze jeździć chyba a i tak nie wiem, czy to by miało wpływ.

 

Co do przeciwmgielnych, sprawdź błędy w MCE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...