Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 tdi AJM - falowanie obrotów i bujanie silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni,

 

borykam się, jak zapewne cześć z was, z bolączką typu falowanie obrotów i rzucanie silnikiem. Auto, gdy jest zimno, pracuje rewelacyjnie - nie faluje, chodzi równo, natomiast problem zaczyna się uaktywniać gdy na zewnątrz jest powyżej 20 stopni - gdy silnik się rozgrzeje, na jałowych biegach falują obroty, silnikiem rzuca. Czasem potrafi zgasnąć. Nie ma problemu z odpalaniem, auto ma moc i nie dymi. Spalanie również w normie. Zrobiłem sprawdzenie VAG-iem gdy autem telepalo i otrzymałem wyniki:

grupa 004 - wartość w polu 4 zmienna między 3.9 a 4.2

grupa 013 - tutaj już były zmienne wartości, w zależności od telepania - 1 cyl. 0.16 , 2 cyl. 0.54 , 3 cyl. 0.09 , 4 cyl. -0.87 . Te wartości zmieniały się na każdym cylindrze w zależności od „telepania”. Najwyższa wartość jaką widziałem to 1.09 lub -1.11

 

BIP-y mam w wartościach : 51.0, 40.0, 59.0, 81.0

 

dodatkowo sprawdziłem i mam ladowanie pod obciążeniem na poziomie 13.09v :/ i tu pytanie - czy w tym szukać przyczyny ?

Opublikowano

Update: ładowanie poprawione lecz silnikiem jak rzucało i falowalo tak dalej nim rzuca. Znalazłem dodatkowo poluzowany króciec przy pompie tandem - dokręcony. Ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny ? Dzisiaj sprawdzałem korekty paliwa to były dużo lepsze (podczas telepaniem silnika), na granicach 0.05,0.12 i -0.05, -0.15. Bipy 40 , 60, 30, 60.

 

podpowie ktoś gdzie jeszcze szukać ?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 15.08.2022 o 14:47, Jet_a napisał:

grupa 004 - wartość w polu 4 zmienna między 3.9 a 4.2

A nie za dużo masz tam ustawione? Tak było cały czas. Powinno być ok 0, +-1 jeszcze ok ale 4,2.

A EGR ok? Bo bym mu się przyjrzał.

Bip też duży.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano
14 minut temu, Pieterb napisał:

A nie za dużo masz tam ustawione? Tak było cały czas. Powinno być ok 0, +-1 jeszcze ok ale 4,2.

A EGR ok? Bo bym mu się przyjrzał.

Bip też duży.


dziękuje za wskazówki . To prawda, te wartości mam cały czas niezmiennie. Nadmienię tylko, ze auto odpala bez problemu, niezależnie od temperatury(otoczenia i silnika) - nawet jeśli zgaśnie podczas falowania. 
 

EGR jest zaślepiony ale poci się - zamierzam wymienić na nowy + odslepic. Pokrywa zaworów również do zdjęcia i czyszczenia odma przy tej okazji,aczkolwiek to rzucaniem silnika i falowanie obrotów jakby był missfire raczej nie do końca brałby się z egr… chyba, ze jestem w błędzie.

Opublikowano

To masz na pd'ekach?

9 godzin temu, Jet_a napisał:

aczkolwiek to rzucaniem silnika i falowanie obrotów jakby był missfire raczej

To wiązka głowicy do naprawy(podoginanie konektorow) lub wymiany. A błędów nie ma?

Opublikowano

Ustawiłem dzisiaj kąt synchronizacji wtrysków na 0 , -0.6 (lepiej trafić się chyba nie da :P) ale nie przyniosło to pożądanych rezultatów. Co prawda parametry wtrysków są lepsze a bipy nieco spadły ale rzucanie silnikiem i falowanie w dalszym ciągu występuje - dzisiaj już uaktywniło się to nawet na zimnym motorze (jeszcze przed regulacją kąta).

w sterowniku żadnych błędów nie ma i nie było. Wyjąłem i umyłem przepływke profilaktycznie. Wykluczałem dwumase (rzuca silnikiem i falują obroty nawet przy wciśniętym sprzęgle). Do wiązki jeszcze nie zaglądałem ale podczas falowania i rzucania silnikiem, majtalem tymi przewodami od wiązki i nie zauważyłem żadnej zmiany 

Opublikowano

Kolejny update :

- wymieniłem EGR na nowy + nowe węże podciśnienia. Upewniłem się również co do podłączenia i zaworu jednokierunkowego.

- Sprawdziłem wiązkę przy okazji czyszczenia odmy i wymiany uszczelki pod deklem - wtyczki siedzą ciasno, przewody nie uszkodzone.

- dodałem TEC 2000 do paliwa i zrobiłem +-300 km

 

w ciągu ostatnich 2 dniach , na zimnym motorze, zaraz po odpaleniu, po kilkunastu sekundach bujnelo silnikiem, potem już było ok. Jazda na ciepłym motorze tez była przyjemna, niestety objawy trzeciego dnia wróciły do pierwotnych.

 

ktos coś, jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ?

 

Ps. Zdjęcie egr-a :)

19C680D3-20CF-4398-B971-F09AF6F4BF08.jpeg

Opublikowano

Auto jak zgaśnie to w tym momencie odpala normalnie czy trzeba kilka sekund kręcić? Nie ma szarpania przy porządnym przyspieszaniu?

Opublikowano
7 godzin temu, nadybek napisał:

Auto jak zgaśnie to w tym momencie odpala normalnie czy trzeba kilka sekund kręcić? Nie ma szarpania przy porządnym przyspieszaniu?

Auto bez problemowo odpala nawet jak zgaśnie samoistnie. Nie ma żadnych problemów z przyspieszaniem, równo wkręca się na obroty, ma moc, nie dymi. Problem występuje tylko na niskich obrotach (czasem na drugim biegu podczas manewru potrafi zgasnąć i szarpnąć). Falowanie/telepanie silnikiem występuje tylko na jałowym biegu. Gdy ten objaw się uaktywnia to mimo wszystko auto reaguje poprawnie na dodawanie gazu, nie dławi się. Nie zmienia się również reakcja przy tych objawach jak włączę klimę czy odbiorniki. Teraz przez ostatnie dni auto działa ok, miał chwile telepania jak stałem w korku ale ustąpiło. Paliwo tez sprawdzałem na innej stacji i wymieniłem filtr paliwa profilaktycznie - bez sukcesu

Opublikowano

Dasz rade zrobic logi statyczne jak telepie silnikiem? Logi 001+004+013.

Jeździsz długie trasy? Pytam bo często jak auto gaśnie i nie ma błędów z tego powodu to przyczyną jest czujnik położenia wału a ten najczesciej przestaje działać jak się porządnie rozgrzeje silnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...