Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 2.0 TDI bpw po usunięciu dpf EGR dymi


Dominikmaniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam a4 b7 2.0 TDI bpw po usunięciu EGR i dpf i lekkim chipie na 170km
Po dodaniu gazu na 5/6 biegu czuć podszarpywanie a powyzej 2500 obr zaczyna również dymić na siwo/niebiesko nie są to duże ilości lecz widocznie w lusterku wstecznym. Jest się czym martwić ? 
Dorzucam logi

LOG-01-003-008-011.CSV LOG-01-003-013-011.CSV LOG-01-013-018-023.CSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuc te logi na jakis serwis typu tunezilla.

Jak chip na 170km to jest czym sie martwic bo to o 10 za dużo dla oryginalnych gratów. BPW ma tą samą turbinke co awx. W BPW juz jest ona wyzylowana i nie daje rady przy wyzszych obrotach silnika i dawce paliwa 70mg.

Zrob na porzadnie rozgrzanym silniku i pelnym bucie loga kanalu 001+011+ loga kanalu na ktorym jest temperatura spalin. - kanal 60-70 costam. Jak juz nie dopala paliwa a nie dopala bo dymi to temperatura moze byc powyzej 800*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nadybek napisał:

Wrzuc te logi na jakis serwis typu tunezilla.

Jak chip na 170km to jest czym sie martwic bo to o 10 za dużo dla oryginalnych gratów. BPW ma tą samą turbinke co awx. W BPW juz jest ona wyzylowana i nie daje rady przy wyzszych obrotach silnika i dawce paliwa 70mg.

Zrob na porzadnie rozgrzanym silniku i pelnym bucie loga kanalu 001+011+ loga kanalu na ktorym jest temperatura spalin. - kanal 60-70 costam. Jak juz nie dopala paliwa a nie dopala bo dymi to temperatura moze byc powyzej 800*C

Chip jest zrobiony pod turbo z brd czy to może być powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nadybek napisał:

Wrzuc te logi na jakis serwis typu tunezilla.

Jak chip na 170km to jest czym sie martwic bo to o 10 za dużo dla oryginalnych gratów. BPW ma tą samą turbinke co awx. W BPW juz jest ona wyzylowana i nie daje rady przy wyzszych obrotach silnika i dawce paliwa 70mg.

Zrob na porzadnie rozgrzanym silniku i pelnym bucie loga kanalu 001+011+ loga kanalu na ktorym jest temperatura spalin. - kanal 60-70 costam. Jak juz nie dopala paliwa a nie dopala bo dymi to temperatura moze byc powyzej 800*C

Dodam jeszcze że na zimnym silniku jest bardziej żwawszy a gdy się rozgrzeje potrafi przymulac i mieć nagły wystrzał, wałek szklanki nowe uszczelniacze zaworów nowe, czyli można postawić na turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program pod turbo BRD a obecnie jest turbo AWX?

Szary dym to nie do konca spalona mala ilosc paliwa. Moze byc za malo powietrza bo turbo nie wyrabia, moze byc za malo powietrza bo tuner za duzo podlal paliwa, moze nie dopalac bo zle ustawiona synchronizacja wałka, moze byc ze jest nie zmieniona mapa poczatku wtrysku przez co koniec wtrysku jest za pozny.

Zrob loga 001+011 to cos bedzie widac

 

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2022 o 05:21, nadybek napisał:

Program pod turbo BRD a obecnie jest turbo AWX?

Szary dym to nie do konca spalona mala ilosc paliwa. Moze byc za malo powietrza bo turbo nie wyrabia, moze byc za malo powietrza bo tuner za duzo podlal paliwa, moze nie dopalac bo zle ustawiona synchronizacja wałka, moze byc ze jest nie zmieniona mapa poczatku wtrysku przez co koniec wtrysku jest za pozny.

Zrob loga 001+011 to cos bedzie widac

 

Tuner program napisał że starannością i potwierdził że powinien być bez dym zero 

A turbo od awx tak 

Kąt wtrysku -0.5

Po dynamicznej jeździe ponad 150km zrobione dymienie tak jakby ustało lecz na zimnym nadal jest widoczne po wciśnięciu gazu a zwłaszcza później 2tys obr ale dynamicznie jest lepiej po rozgrzaniu dynamika się zmniejsza 

Edytowane przez Dominikmaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.09.2022 o 05:21, nadybek napisał:

Program pod turbo BRD a obecnie jest turbo AWX?

Szary dym to nie do konca spalona mala ilosc paliwa. Moze byc za malo powietrza bo turbo nie wyrabia, moze byc za malo powietrza bo tuner za duzo podlal paliwa, moze nie dopalac bo zle ustawiona synchronizacja wałka, moze byc ze jest nie zmieniona mapa poczatku wtrysku przez co koniec wtrysku jest za pozny.

Zrob loga 001+011 to cos bedzie widac

 

 

LOG-01-001-011-074.CSV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No temperatury juz za wysokie na turbo sa... Jak turbo ma nieoryginalny wirnik to jadac z pelnym butem pod konkretna gorke tego nie wytrzyma.

Powietrza jest za malo dla 70mg bez dymu. Powinien miec rzeczywiste cisnienie 2550+mBar. Tu nawet zadane takie nie jest. Ja bym przyspieszyl wtrysk o 2* dla dawki paliwa >55mg. Obnizy to temperature spalin i pozwoli na lepsze dopalenie paliwa. 

Program nie jest raczej pod turbo brd. W 2.0tdi mam to samo turbo co w awx i w oryginale to turbo ma pompowac 2380mBar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VideoCapture_20220919-181247.thumb.jpg.d89125f7b8ff6279f8965f7eca6a0472.jpg

W dniu 10.09.2022 o 20:07, nadybek napisał:

No temperatury juz za wysokie na turbo sa... Jak turbo ma nieoryginalny wirnik to jadac z pelnym butem pod konkretna gorke tego nie wytrzyma.

Powietrza jest za malo dla 70mg bez dymu. Powinien miec rzeczywiste cisnienie 2550+mBar. Tu nawet zadane takie nie jest. Ja bym przyspieszyl wtrysk o 2* dla dawki paliwa >55mg. Obnizy to temperature spalin i pozwoli na lepsze dopalenie paliwa. 

Program nie jest raczej pod turbo brd. W 2.0tdi mam to samo turbo co w awx i w oryginale to turbo ma pompowac 2380mBar.

Okazało się że był uszkodzony przepływomierz :) po wymienię czuć jakby drgania na wyższych obrotach zmalały i nie widać dymu już noi ma moc cały czas a nie w kratkę 

 

A co do temperatury spalin czy przyczyną może być pompa vacum, układ podciśnienia, zaworek n75?

Prawdopodobnie pompa vacum powoli kończy swój żywot ponieważ podłączając wakuometr niby jest w stanie wytworzyć podciśnienie -70psi( wakuometr Yato) lecz zajmuje to dobre 5 sekund a po naciśnięciu hamulca z -70 robi się -10/-20 i znów  nim wytworzy się podciśnienie mija te 5sek, hamulce niby są lecz bardziej dynamiczna jazda trochę po hamuje i tego hamulce zaczyna brakować noi mocy również ubywa. 

A jeszcze jedno temperatura podana w gr.74 to czujnik za dpf przed złączem elastycznym ? Ponieważ mam tylko ten a dowiadywałem się i niby są dwa czujniki temperatury spalin w 2.0 TDI bpw 

Edytowane przez Dominikmaniak
Błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bpw przeplywomierz steruje tylko egrem i wypalaniem dpfa. Nie ma wplywu na dawke paliwa. Ograniczenie dymienia jest po MAP.

Temperatura spalin jest spowodowana za mala iloscia dostarczonego powietrza/za duza iloscia paliwa ( za niski AFR) lub/i za poznym koncem wtrysku EOI

Temperatura przed turbo- czujnik w kolektorze wydechowym.

 

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, nadybek napisał:

W bpw przeplywomierz steruje tylko egrem i wypalaniem dpfa. Nie ma wplywu na dawke paliwa. Ograniczenie dymienia jest po MAP.

Temperatura spalin jest spowodowana za mala iloscia dostarczonego powietrza/za duza iloscia paliwa ( za niski AFR) lub/i za poznym koncem wtrysku EOI

Temperatura przed turbo- czujnik w kolektorze wydechowym.

 

Hmm miałbyś może numery tego czujnika ponieważ on jest ale wygląda mi to ma sondę nie czujnik temperatury spalin idzie od niego 6 kabelków 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kolektorze czujnik nie pomiedzy turbo a dpfem

Z lewej strony flanszy turbo jest wkrecony

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor. Takie żeliwne coś...

IMG_20220926_131142.jpg.4235db8d9866a12e14be6f9f18c31115.jpg

Fotka ukradziona z neta

Zobacz na wtyczke. 2 przewody.

 

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2022 o 06:03, nadybek napisał:

W kolektorze czujnik nie pomiedzy turbo a dpfem

Z lewej strony flanszy turbo jest wkrecony

Tak wiem co to kolektor lecz u mnie jest całkiem inny czujnik tam wkręcony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, nadybek napisał:

Kolektor. Takie żeliwne coś...

IMG_20220926_131142.jpg.4235db8d9866a12e14be6f9f18c31115.jpg

Fotka ukradziona z neta

Zobacz na wtyczke. 2 przewody.

 

A nie sprawdziłem i tak tam jest właśnie ten czujnik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...