lednom Opublikowano 1 Września 2022 Opublikowano 1 Września 2022 (edytowane) Witam Posiada ktoś schemat ustawienia rorządu i wałków balansujacych w a4b8 2.0tfsi CDNC. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie informacje. Edytowane 1 Września 2022 przez lednom
Pawel8815 Opublikowano 3 Września 2022 Opublikowano 3 Września 2022 (edytowane) Witaj, temat przerabiałem nie tak dawno poprzez błąd P3054 (wg kompa rozrusznik zatrzymany , usterka elektryczna, błąd stały a się okazał zatarty w 3d. wałek wyrównoważający ) poniżej masz zdjęcie oraz opis (mam nadzieję że jest w miarę widoczne) górny wymiar oznaczony numerem 5 pomiędzy zewnętrzną krawędzią nadlewu na górnej szynie prowadzącej i znakiem ustawienia na wałku rozrządu po stronie ssania wynosi 61 - 64 mm (w moim przypadku wyszło 62mm) a później całościowy wymiar pomiędzy znakiem ustawienia wałka rozrządu po stronie ssania i znakiem ustawienia koła wałka rozrządu po stronie wydechu wynosi 124 - 126 mm, Dodatkowo lepiej się zaopatrzyć też w zestaw do ustawiania rozrządu ,mianowicie blokady wałków oraz teflonową podkładkę pod śrubę wału ,jeżeli mimo zdjęć ciężko będzie Ci to przyswoić (nie piszę ,że akurat tak musi być) to tutaj masz jeszcze film na ,którym widać wszystko bardzo ładnie (fakt faktem jest on po angielsku ale wymiary i inne rzeczy pokazuje w ten sposób ,że nie idzie nic zrobić nie tak ) https://www.youtube.com/watch?v=B-nQ9nj-C0M&t=1061s tak więc życzę powodzenia. Edytowane 3 Września 2022 przez Pawel8815
lednom Opublikowano 4 Września 2022 Autor Opublikowano 4 Września 2022 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź. Mi też zawarło wałek balansowy od strony ssącej, ale ktoś nie załozyl sitek. Mam pytanie 61-64 ma być mierzone od środka spornika do znaku na wałku ? Edytowane 12 Grudnia 2022 przez lednom
Pawel8815 Opublikowano 4 Września 2022 Opublikowano 4 Września 2022 (edytowane) w moim przypadku padł od strony wydechu ten grubszy wałek , sitka były zatarł się poprzez zużycie napinacza od łańcucha rozrządu i wyrzeźbił w dolnej osłonie sobie troszkę co za skutkowało zatarcie , ale wracając do owych wymiarów pierwszy wymiar 61-64 wg zdjęcia poniżej , a wymiar 124-126 tak jak masz od jednego do drugiego znaku. Edit. podczas montażu wałka od strony ssącej musisz dokładnie zwrócić uwagę na montaż kółka od trzpienia ustalającego, (idzie go wyciągnąć i jest oring ,za nim masz magistralę olejową która na górę podaje na wałki ) dodatkowo jak już będziesz go wyciągał to na końcu tego wałka masz kółko zębate ,puki go nie odkręcisz wałka nie wydostaniesz /napęd na pompę wody , śruba lewy gwint , przed dostaniem się do tego kółka ,zdjęcie plastikowej osłony na torx 25 bodajże Edit2 dodatkowo patrząc na drugie zdjęcie jakie miałeś dodane coś mi się wydaje za duża przerwa od strony koła i łańcucha (zaznaczone na pomarańczowo) musiał byś sprawdzić napinacz (zaznaczony na czerwono) czy Ci czasem nie siadł ,ja miałem ten wyżej uszkodzony, dodatkowo płukanie silnika i zdjęcie pompy oleju będzie chyba również Ci potrzebne ,jeżeli się przytarł opiłkami , po zdemontowaniu pompy oleju jest tam również sitko (ni to trójkąt taki fikuśny) Edytowane 4 Września 2022 przez Pawel8815
kixi4 Opublikowano 7 Września 2022 Opublikowano 7 Września 2022 Balanse przewaznie zacieraja sie przez pekajace sitka wpadajace w lozyskowanie balansu..
Pawel8815 Opublikowano 9 Września 2022 Opublikowano 9 Września 2022 W dniu 7.09.2022 o 21:36, kixi4 napisał: Balanse przewaznie zacieraja sie przez pekajace sitka wpadajace w lozyskowanie balansu.. zgodzę się z Twoją opinią ,aczkolwiek przypadek jaki wystąpił u mnie przeczył temu dość mocno (auto miało kulnięte 202k km) po demontażu owych sitek z zafasowania ,które się tam znajduje aż wyciekały bardzo drobne opiłki metalu , poszedł duży wałek a wymiana obu zapobiegawczo a zastanawia mnie ciągle po co ta magiczna tuba na tym większym wałku po zabiegu auto śmiga pięknie i już 15k km nakręcone od wymiany
lednom Opublikowano 21 Września 2022 Autor Opublikowano 21 Września 2022 Mam przyczynę zatarcia wałka balansujacego. Łancuch ocierał po obudowie rorządu ?. Tylko zastanawia mnie dlaczego, obudowa obtarta od strony sztywnego ślizgu.
Pawel8815 Opublikowano 21 Września 2022 Opublikowano 21 Września 2022 (edytowane) 8 godzin temu, lednom napisał: Mam przyczynę zatarcia wałka balansujacego. Łancuch ocierał po obudowie rorządu ?. Tylko zastanawia mnie dlaczego, obudowa obtarta od strony sztywnego ślizgu. Padł Dokładnie od tej samej przyczyny co w moim przypadku na 99% winowajcę masz tutaj : zapewne jest jeszcze ori. z dziurką na ciśnienie olejowe (chyba że interwał olejowy przeciągnięty i coś go przykleiło) , podczas pracy silnika się zaczynał chować do 1cm co robiło luz na łańcuchu efektem przecieranie się dolnej obudowy od rozrządu , można to sprawdzić naciskając go swobodnie do jakiego momentu miał opór ,jeżeli jeszcze rozrząd masz założony Kwestia płukania układu i czyszczenie pompy oleju i pozostanie Ci złożenie go tylko nie zapomnij nowego uszczelniacza w moim przypadku dwa razy zrzucać musiałem dolną pokrywę przez brak dostępności części za granicą podczas montażu Edytowane 21 Września 2022 przez Pawel8815
lednom Opublikowano 23 Września 2022 Autor Opublikowano 23 Września 2022 (edytowane) Ok Dzięki. Edytowane 23 Września 2022 przez lednom
lednom Opublikowano 16 Października 2022 Autor Opublikowano 16 Października 2022 winowajcę masz tutaj : zapewne jest jeszcze ori. z dziurką na ciśnienie olejowe. O jaka dziurke Ci chodzi? W nowych już tego nie ma?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się