Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania podczas przyśpieszania w Quattro


DubixPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

Mam problem w swojej B7 2.0T Quattro Tiptronic. Podczas dynamicznego przyśpieszania czuć wibracje na wysokości tunelu środkowego. Sprawdziłem wał i okazało się, że podpora wału jest rozerwana i wał lata dookoła po obudowie bez dużego przykładania siły. Postanowiłem zdemontować wał i zmienić podporę wału. Wiem że można kupić podporę wału na allegro ale ciężko znaleźć informację o jakości tych części. Dlatego zawiozłem wał do warsztatu w Krakowie gdzie regenerują wału napędowe. Wycena? 1050zł za podporę, wymianę i wyważenie. Z resztą podzespołów wału wszystko okej lecz zaproponowali jakiś chiński zamiennik NTY (czy jakoś tak) i do tego powiedzieli, że tego wału nie da się rozebrać nie uszkadzając obudowy przegubu przy podporze. A gdzieś na forum widziałem jak ktoś rozpinał wał bez rozchylania tej metalowej obudowy. Odpuściłem warsztat po tym jak usłyszałem odpowiedź na pytanie: Czy naprawią tą osłonę tak żeby woda i piasek tam się nie dostał zaraz? Odpowiedź: Powinno być dobrze, ale dają tylko pół roku gwarancji.

Koło Krakowa jest drugi serwis wałów napędowych. Na miejscu przy mnie pracownik sprawdził stan wału. Luz na przegubie środkowym. Stwierdził, że on nie wymieni samej podpory bo to nic nie da. I zaproponował mi że zrobi mi ten wał po swojemu używając oryginalnego wkładu podpory od Audi, nowych przegubów zewnętrznych GKN, a środkowy przegub wytnie i zastąpi krzyżakiem. Oczywiście wszystko wyważone, wyosiowane itd. Można powiedzieć full opcja. Czekam jeszcze na wycenę ale minimum 2000 zł na gotowo (części + robocizna).

Jak myślicie robić wał na nowo czy szukać używki, lecz nie wiadomo co się trafi i na ile to pomoże, a ceny używek wahają się od 400 zł do 1000 zł.

Może ktoś ma inne pomysły?

 

Nr wału: 8E0521101AB

 

Edytowane przez DubixPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj używki wału, który będziesz mógł sam sprawdzić pod kątem luzów. Chociaż 2000 za kompletnie zregenerowany wał to inwestycja, jak masz zamiar długo tym autem polatać to warto, o ile gościu faktycznie tak kompleksowo to robi.

Co do środka podpory - nic innego jak wymiana łożyska w podporze na oryginalne z FAG, bo w tej podporze NTY siedzi łożysko NTN (też dobre ale zawsze lepsze były chociażby SKF).

Ogólnie można to zrobić samemu taniej ale trzeba mieć narzędzie na patencie, którym uda się na nowo zarobić osłony przegubów wewnętrznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko u mnie najgorszym problemem jest przegub przy podporze, którego wymienić się nie da. Planuję zostać z autem na dłużej tym bardziej że silnik mam już ogarnięty, a z tym przebiegiem w Polsce nie sprzedam. 370kkm na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, DubixPL napisał(a):

z tym przebiegiem w Polsce nie sprzedam. 370kkm na liczniku.

Kwestia ceny.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Kardan Białystok, robili mi pełną regeneracje wału z przeróbka na krzyżak dla wzmocnienia, śmiga jak marzenie w mocnym TDI, rok temu za całą robotę wału płaciłem 1500 na fakturę. 

Mam też wał do automatu w git stanie(źle opisany przez sprzedawce i tak już został, podpra w stanie 3/5, moge podesłać fotki jakbyś był zainteresowany, oddam za bezcen bo i tak leży..).

 

Edytowane przez Aleksandrooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekam na końcową wycenę i przedzwonie do tej firmy którą podałeś. Mówisz że po przeróbce na krzyżak żadnych problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jest jakaś opcja wymiany tego przegubu na środku? On jest chyba wspawany tam?
Powiedz jeszcze co warto sprawdzić w aucie żeby nie okazało się że nowy wał zaraz padnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest wspawany, normalnie założony na wieloklin ale tego przegubu zwyczajnie nie ma nowego, nie produkował ich nigdy nikt bo ASO nie przewidziało takiej możliwości. To co teraz serwisy wymieniają przy regeneracji wałów jest dobrane z innych marek samochodów, bo jakoś to względnie pasuje. Mnie ostatnio serwis regeneracji wałów powiedział, że on jakoś zacieśnia ten przegub i kasuje tym samym luz na środkowym przegubie ale jak to robi - nie wiem.

 

Co sprawdzić w innym aucie? Podporę wału, ona pada pierwsza przez co wał lata na boki i wywala przeguby. Jakieś upocone miejsca świadczące o rozszczelnieniu osłon przegubów, bez smaru też szybko się zużyją. Wał notabene nie idzie prosto pod podwoziem a pod kątem (pojęcia nie mam dlaczego nie zrobili tego na wprost..).

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to jakie elementy na aucie prócz wału i podpory mają wpływ na jego szybsze zużycie. Bo zakładając że zrobię remont wału to nie chce żeby zaraz padł przez jakąś wybitą tuleje w moście. Dlatego pytam co może mieć wpływ na uszkodzenie wału? Czy to tylko wina uszkodzonej podpory, która uszkodziła przeguby?

Jestem laikiem w tej kwestii więc wolę dopytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko uszkodzony dwumas, poduszka skrzyni, poduszka mostu, częsta jazda po polnych drogach, strzały ze sprzęgła (te wały nie są do wyścigów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam automat więc ciężko strzelić ze sprzęgła :D

Ale sprawdzę poduszki i tuleje dla pewności. Dzięki za poradę :drinks:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj sobie wału od innej Audi z przegubem bez luzu i dobra podporą. 

Najważniejsze aby średnica rur była ta sama, oddaj do dobrego zakładu skrócą Ci pod wymiar twojego. Ja tak zrobiłem do swojej "Balbiny". 

Mam skrócony od A6 C6, jak założysz z podporą od A6 to wał idzie prawie prosto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie ale chyba od A4 B8 będzie dobry lub A5 tylko jedną końcówkę przegubu o skrzyni trzeba przerobić i resztę pod wymiar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używki szukałem i do 1000 zł nie ma nic w mojej okolicy. A nie będę jeździł po kilkaset km żeby zobaczyć wał w takim stanie jak mój. Regeneracja może nie tania ale wał ma być wtedy idealny.

Koleś składa na przegubach GKN, oryginalnych wkładach do podpory Audi z łożyskiem FAG i krzyżak firmy Spicer (czy jakoś tak). Czytałem opinie i już nie jeden wał z Audi przerobił na krzyżak i ludzie chwalą. Więc dla mnie bez sensu płacić za używkę ponad 1000 zł i wydać na paliwo drugie tyle jak za niewiele więcej mam nowy wał i to na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...