Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komunikat Ad Blue i brak możliwości odpalania A4 B8 2.0TDI za 1000km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam możliwości sprawdzenia części po VINie. 

W B8 jest inny sterownik. 

 

Opublikowano
W dniu 22.03.2023 o 08:04, Użytkownik007 napisał(a):

Jak sytuacja na dziś, błąd powraca ?

Mógłbyś opisać te "myki" z jazdą na odpowiednich obrotach itd?

 

 

Hmm.. żeby Cie nie skłamać to jakoś na początku marca komunikat o Adblue powrócił i zaczęło się to odliczanie, ale błędu żadnego nie pokazało. No nic, pojechałem w trasę i na nowo robiłem tą całą procedurę, porobiłem to kilkukrotnie i nie znikło. Po tych wszystkich próbach następnego dnia jadąc nie robiłem już tych prób. Jakoś pod koniec trasy prawie 100 kilometrowej całkiem przypadkiem przeciągnąłem na "trójce", tak do 4-5tyś. obrotów  i jechałem na nowo na spokojnie i nagle zniknęło. Nie wiem o co w tym biega...

 

No a co do tej procedury to tak:

- tyle paliwa, żeby rezerwa Ci się nie paliła

- silnik rozgrzany do 80 stopni minimum

No i jedziesz w trasę. Staraj się gdzieś znaleźć taki fragment drogi żebyś nie jechał w dół albo pod górkę, tylko po równej. Rozpędzasz się, wrzucasz na największy bieg, u mnie w manualu to "6" i musisz mieć obrotów nie mniej niż 1400 i nie więcej niż 2100. No to u mnie tak było ok. 100km/h. I jedziesz z tą stałą prędkością ( z tymi samymi obrotami ) przez kilka sekund coś koło 6-7 i i po tym gwałtownie przyśpieszasz w opór, gaz do dechy i lecisz przez kolejne 6-7s na tym przyśpieszeniu i nagle zdjemujesz nogę z gazu ( tylko nie hamuj, niech sobie na spokojnie sam zwalnia ). Wracasz do normalnej swojej jazdy i po chwili komunikat powinien zniknąć. U mnie to jak mówię raz zadziałało za pierwszym, a innym razem za piątą próbą, a jeszcze innym razem to po prostu tego nie robiłem tylko zrobiłem tak jak to opisałem wyżej.. 

 

Opublikowano

Mnie znowu nawiedzilo odliczanie.... jutro trasa na mazury z Berlina?  moze byc ciekawie...

Ale do rzeczy  zamówiłem sobie jakiś środek forte przeciwkrystalizacji  adblue.  Ma ktoś jakieś doświadczenia z ww środkiem ?

Opublikowano

Błędy sczytałeś? Na usterkę Ci żadne cudo nie pomoże.

 

Opublikowano

Blad taki czy taki bez znaczenia  ponieważ  już z 10 razy się pojawił i znikal... naprawiać tego nie będę tylko wylacze. Pytanie było czy ktoś używał tego czy podobnego środka i jakie były rezultaty... 

Ps .jak dojadę na mazury to doleje tego eliksiru i podzielę się info czy coś się ciekawego wydarzylo?

Opublikowano
1 godzinę temu, lukas1920 napisał(a):

naprawiać tego nie będę tylko wylacze.

Czyli druciarstwo.

Opublikowano (edytowane)

Witam może to przypadek albo i nie...ale po wyjeździe na autobahne zrobilem  "przyspieszanie na 6 biegu " gdzies to jest opisane w necie...

I po jakis 30km  kontrolka z odliczaniem zgasła.

Druciarstwo jest poki co niepotrzebnie ? . Dzisiaj zaleje ten specyfik forte , zobaczymy kiedy kolejny  raz nawiedzi mnie ta "awaria"

pozdro

 

Edytowane przez lukas1920
Opublikowano

Takie szybkie pytanie w temacie AdBlue. Może się jakoś ten płyn "zepsuć" jeśli auto stało ponad rok czasu na placu?

Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Nie może.

A jakiej pojemności zbiornik tam jest wiesz może? Nie mam pojęcia ile tego płynu jest i nie wiem czy lepiej dolać do pełna i mieć spokój czy czekać aż pokaże się komunikat żeby dolać i wtedy mu zapodać "świeży".

Opublikowano
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

W B9?

Tak

Opublikowano

Wszystkie 3.0 TDI mają 24l. 

2.0 TDI mają w standardzie 12l, za dopłatą 24l.

Poziom AdBlue możesz odczytać programem diagnostycznym (np. VCDS) w rozszerzonych blokach pomiarowych.

Opublikowano
26 minut temu, Muskel1 napisał(a):
27 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wszystkie 3.0 TDI mają 24l. 

2.0 TDI mają w standardzie 12l, za dopłatą 24l.

Poziom AdBlue możesz odczytać programem diagnostycznym (np. VCDS) w rozszerzonych blokach pomiarowych.

No u mnie 3.0. Ogarnę kogoś z VCDS i sprawdzę. Dzięki Mistrzu ????

 

Opublikowano

No i po kilku miesiącach  wracam do was dalej z tym samym problem. 

Otóż to:

Z 4 miesiące temu znowu to samo się pojawiło "brak możliwości uruchomienia za 1000km". Sprawdziłem czy jakiś błąd się pokazał no i tak było. Wyskoczył błąd P204F. Nie skasowałem go. AdBlue w tamtym czasie też nie dolewałem. Pojechałem w trasę i próbowałem kilka razy 2 metodami zresetować go:

 

1 metoda:

1. Musimy zwrócić uwagę, że nie jesteśmy w trakcie wypalania DPF. Jeśli zdarzy się że tak, czekamy aż się wypali i dopiero przechodzimy do kroku 2.

2. Wybieramy w miarę prostą i płaską trasę.

3. Silnik ma być już zagrzany. Jedziemy 40km/h. Przełączamy skrzynię DSG na manualny wybór biegów (+-), bo to na manualu wykonujemy cały proces. 

4. Ze względów bezpieczeństwa zważamy, żeby nikt za nami nie jechał.

5. Jadąc 40 km/h ustawiamy bieg 3. Nabieramy prędkości do np. 100 km/h i jedziemy ze stałą(!ważne!) prędkością przez 1 kilometr, po czym wciskamy szybko/mocniej (ale nie stawiamy samochodu dęba) hamulec, zmniejszając znacząco prędkość (nie musimy hamować do 0). 

Jak za pierwszym razem nie pomogło, to wydłużamy odcinek na którym samochód jedzie na wysokich obrotach (bo to wysokie obroty tu chodzi) i powtarzamy proces hamowania. 

 

2 metoda:
Bardzo ważne jest to by obroty silnika były wyższe niż 1400 obr/min, ale poniżej 2100 obr/min.
Instrukcja mówi by robić to  na najwyższym biegu przy tych obrotach. 
Jechać na prostej drodze i równej ani pod górkę ani z górki.
Prędkość i obroty powinny być bezwzględnie utrzymywane na stałym poziomie przez 5-6 sekund! Najlepiej na tempomacie
Następnie należy momentalnie i gwałtownie wdepnąć szybko gaz w podłogę do końca! Przyspieszać tak z gazem w podłodze minimum 5-6 sekund. 6-7 sekund spokojnie wystarczy, więcej nie ma sensu (instrukcja mówi o minimum 5 sekundach)
Samochód zacznie gwałtownie przyspieszać redukując biegi na niższe. Należy w tym przypadku mieć na uwadze bezpieczeństwo innych uczestników ruchu i siebie samego rzecz jasna.
Po 5-6 sekundach spuścić nogę z pedału gazu bardzo szybko!

 

No i po kilkunastych próbach przejechaniu z 200km dałem sobie spokój. Nic nie pomagało. Dodam, że wtedy jak wyskoczył komunikat, AdBlue nie dolewałem. I tak dystans się skracał przy jeździe, że doszło już do momentu 300km. I wtedy nagle, podczas jakiejś tam podróży komunikat znikł 😮 Tak sam z siebie. Po podróży jak dojechałem do domu, sprawdziłem czy dalej jest błąd P204F. I go nie było, sam też się "wykasował, usunął".

 

No od tamtego czasu jeździłem zadowolony bez tego komunikatu. Jakoś 2tyg temu komunikat jak i błąd wróciły. Wtedy pojechałem na stację, dolałem z dystrybutora dokładnie 10l AdBlue, do pełna, bo pistolet już odbijał i po tym jak próbowałem jeszcze dolać to zaczęło się wylewać. Po dolaniu przed odpaleniem auta, tak jak jest w instrukcji żeby odczekać na zapłonie z 30s żeby komputer mógł zaktualizować dane. No to chyba tak odczekałem nawet z minute na stacji. Odpaliłem, komunikat dalej był. Po kilku dniach jadąc gdzieś dalej na trasie spróbowałem kilka razy zrestartować AdBlue, pierwszą metodą 2 razy i później 2 razy tą drugą metodą. Nic nie pomogło. Aż przyszła kolejna trasa do zrobienia, odliczało 800km na komunikacie. Spróbowałem kolejny raz tymi 2 metodami coś zdziałać. Nie pomogło. Po tym wszystkim miałem jeszcze z 40km trasy do zrobienia do celu, jadąc sobie na spokojnie na autostradzie nagle komunikat zgasł tak sam z siebie. Po powrocie do domu sprawdziłem też błędy i tego błędu już nie było, tak jak wcześniej sam znikł. 

 

Naprawdę nie wiem o co tutaj chodzi... 

Macie może jakieś inne rady z własnego doświadczenia? Jest to problem jednak.. Daje przykład jak ktoś robi trasy i np. chce wyjechać za granice i nagle podczas takiej podróży komunikat się włączy i nie wiesz tego czy uda się go skasować czy on sam z się zrestartuje... Powoli zastanawiam się czy nie wywalić po prostu tego AdBlue..

 

 

 

 

Opublikowano

pewnie postępująca korozja w płytce sterownika

Opublikowano
20 minut temu, Lukaa5 napisał(a):

pewnie postępująca korozja w płytce sterownika

W B8 jest inny sterownik, inna pompa i wszystko inne niż w B9. Tam nie ma problemu z wilgocią w sterowniku. W B8 najczęściej pompy siadają.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak koledze wyzej znowu mi odlicza... już jestem na etapie 350km do celu😅.

Ignorowałem ten temat bo zawsze się kasowało samo, ale już wystarczy!

Jest tutaj jakiś magik co mi to umiejętnie wyprogramuje?

Najlepiej z lubuskiego czy ze Szczecina ,, bo dalej już nie dojade🙆🤣.

Pozdro

Opublikowano

Grzebie szukam, moze się czegoś doszukam😁 

Te Aktualizacje  w Aso są płatne??? 

Robil ktoś może???

Screenshot_20240122-171600_Chrome.jpg

Screenshot_20240121-184233_VAG DPF.jpg

Opublikowano (edytowane)

Wszystkie naprawy związane z jakąś usterką są odpłatne. Nawet jeżeli chodzi o aktualizację sterownika. 

Jedynie akcje przywoławcze są bezpłatne.

 

Wykasowałeś wartość popiołu olejowego w sterowniku?

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...