Muskel1 Opublikowano 22 Marca 2023 Opublikowano 22 Marca 2023 Nie mam możliwości sprawdzenia części po VINie. W B8 jest inny sterownik.
jarekbrylu Opublikowano 29 Marca 2023 Opublikowano 29 Marca 2023 W dniu 22.03.2023 o 08:04, Użytkownik007 napisał(a): Jak sytuacja na dziś, błąd powraca ? Mógłbyś opisać te "myki" z jazdą na odpowiednich obrotach itd? Hmm.. żeby Cie nie skłamać to jakoś na początku marca komunikat o Adblue powrócił i zaczęło się to odliczanie, ale błędu żadnego nie pokazało. No nic, pojechałem w trasę i na nowo robiłem tą całą procedurę, porobiłem to kilkukrotnie i nie znikło. Po tych wszystkich próbach następnego dnia jadąc nie robiłem już tych prób. Jakoś pod koniec trasy prawie 100 kilometrowej całkiem przypadkiem przeciągnąłem na "trójce", tak do 4-5tyś. obrotów i jechałem na nowo na spokojnie i nagle zniknęło. Nie wiem o co w tym biega... No a co do tej procedury to tak: - tyle paliwa, żeby rezerwa Ci się nie paliła - silnik rozgrzany do 80 stopni minimum No i jedziesz w trasę. Staraj się gdzieś znaleźć taki fragment drogi żebyś nie jechał w dół albo pod górkę, tylko po równej. Rozpędzasz się, wrzucasz na największy bieg, u mnie w manualu to "6" i musisz mieć obrotów nie mniej niż 1400 i nie więcej niż 2100. No to u mnie tak było ok. 100km/h. I jedziesz z tą stałą prędkością ( z tymi samymi obrotami ) przez kilka sekund coś koło 6-7 i i po tym gwałtownie przyśpieszasz w opór, gaz do dechy i lecisz przez kolejne 6-7s na tym przyśpieszeniu i nagle zdjemujesz nogę z gazu ( tylko nie hamuj, niech sobie na spokojnie sam zwalnia ). Wracasz do normalnej swojej jazdy i po chwili komunikat powinien zniknąć. U mnie to jak mówię raz zadziałało za pierwszym, a innym razem za piątą próbą, a jeszcze innym razem to po prostu tego nie robiłem tylko zrobiłem tak jak to opisałem wyżej..
lukas1920 Opublikowano 25 Maja 2023 Autor Opublikowano 25 Maja 2023 Mnie znowu nawiedzilo odliczanie.... jutro trasa na mazury z Berlina? moze byc ciekawie... Ale do rzeczy zamówiłem sobie jakiś środek forte przeciwkrystalizacji adblue. Ma ktoś jakieś doświadczenia z ww środkiem ?
Muskel1 Opublikowano 25 Maja 2023 Opublikowano 25 Maja 2023 Błędy sczytałeś? Na usterkę Ci żadne cudo nie pomoże.
lukas1920 Opublikowano 25 Maja 2023 Autor Opublikowano 25 Maja 2023 Blad taki czy taki bez znaczenia ponieważ już z 10 razy się pojawił i znikal... naprawiać tego nie będę tylko wylacze. Pytanie było czy ktoś używał tego czy podobnego środka i jakie były rezultaty... Ps .jak dojadę na mazury to doleje tego eliksiru i podzielę się info czy coś się ciekawego wydarzylo?
Muskel1 Opublikowano 25 Maja 2023 Opublikowano 25 Maja 2023 1 godzinę temu, lukas1920 napisał(a): naprawiać tego nie będę tylko wylacze. Czyli druciarstwo.
lukas1920 Opublikowano 27 Maja 2023 Autor Opublikowano 27 Maja 2023 (edytowane) Witam może to przypadek albo i nie...ale po wyjeździe na autobahne zrobilem "przyspieszanie na 6 biegu " gdzies to jest opisane w necie... I po jakis 30km kontrolka z odliczaniem zgasła. Druciarstwo jest poki co niepotrzebnie ? . Dzisiaj zaleje ten specyfik forte , zobaczymy kiedy kolejny raz nawiedzi mnie ta "awaria" pozdro Edytowane 27 Maja 2023 przez lukas1920
miko0905 Opublikowano 28 Maja 2023 Opublikowano 28 Maja 2023 Takie szybkie pytanie w temacie AdBlue. Może się jakoś ten płyn "zepsuć" jeśli auto stało ponad rok czasu na placu?
miko0905 Opublikowano 28 Maja 2023 Opublikowano 28 Maja 2023 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Nie może. A jakiej pojemności zbiornik tam jest wiesz może? Nie mam pojęcia ile tego płynu jest i nie wiem czy lepiej dolać do pełna i mieć spokój czy czekać aż pokaże się komunikat żeby dolać i wtedy mu zapodać "świeży".
miko0905 Opublikowano 28 Maja 2023 Opublikowano 28 Maja 2023 2 godziny temu, Muskel1 napisał(a): W B9? Tak
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2023 Opublikowano 28 Maja 2023 Wszystkie 3.0 TDI mają 24l. 2.0 TDI mają w standardzie 12l, za dopłatą 24l. Poziom AdBlue możesz odczytać programem diagnostycznym (np. VCDS) w rozszerzonych blokach pomiarowych.
miko0905 Opublikowano 28 Maja 2023 Opublikowano 28 Maja 2023 26 minut temu, Muskel1 napisał(a): 27 minut temu, Muskel1 napisał(a): Wszystkie 3.0 TDI mają 24l. 2.0 TDI mają w standardzie 12l, za dopłatą 24l. Poziom AdBlue możesz odczytać programem diagnostycznym (np. VCDS) w rozszerzonych blokach pomiarowych. No u mnie 3.0. Ogarnę kogoś z VCDS i sprawdzę. Dzięki Mistrzu ????
jarekbrylu Opublikowano 20 Września 2023 Opublikowano 20 Września 2023 No i po kilku miesiącach wracam do was dalej z tym samym problem. Otóż to: Z 4 miesiące temu znowu to samo się pojawiło "brak możliwości uruchomienia za 1000km". Sprawdziłem czy jakiś błąd się pokazał no i tak było. Wyskoczył błąd P204F. Nie skasowałem go. AdBlue w tamtym czasie też nie dolewałem. Pojechałem w trasę i próbowałem kilka razy 2 metodami zresetować go: 1 metoda: 1. Musimy zwrócić uwagę, że nie jesteśmy w trakcie wypalania DPF. Jeśli zdarzy się że tak, czekamy aż się wypali i dopiero przechodzimy do kroku 2. 2. Wybieramy w miarę prostą i płaską trasę. 3. Silnik ma być już zagrzany. Jedziemy 40km/h. Przełączamy skrzynię DSG na manualny wybór biegów (+-), bo to na manualu wykonujemy cały proces. 4. Ze względów bezpieczeństwa zważamy, żeby nikt za nami nie jechał. 5. Jadąc 40 km/h ustawiamy bieg 3. Nabieramy prędkości do np. 100 km/h i jedziemy ze stałą(!ważne!) prędkością przez 1 kilometr, po czym wciskamy szybko/mocniej (ale nie stawiamy samochodu dęba) hamulec, zmniejszając znacząco prędkość (nie musimy hamować do 0). Jak za pierwszym razem nie pomogło, to wydłużamy odcinek na którym samochód jedzie na wysokich obrotach (bo to wysokie obroty tu chodzi) i powtarzamy proces hamowania. 2 metoda: Bardzo ważne jest to by obroty silnika były wyższe niż 1400 obr/min, ale poniżej 2100 obr/min. Instrukcja mówi by robić to na najwyższym biegu przy tych obrotach. Jechać na prostej drodze i równej ani pod górkę ani z górki. Prędkość i obroty powinny być bezwzględnie utrzymywane na stałym poziomie przez 5-6 sekund! Najlepiej na tempomacie Następnie należy momentalnie i gwałtownie wdepnąć szybko gaz w podłogę do końca! Przyspieszać tak z gazem w podłodze minimum 5-6 sekund. 6-7 sekund spokojnie wystarczy, więcej nie ma sensu (instrukcja mówi o minimum 5 sekundach) Samochód zacznie gwałtownie przyspieszać redukując biegi na niższe. Należy w tym przypadku mieć na uwadze bezpieczeństwo innych uczestników ruchu i siebie samego rzecz jasna. Po 5-6 sekundach spuścić nogę z pedału gazu bardzo szybko! No i po kilkunastych próbach przejechaniu z 200km dałem sobie spokój. Nic nie pomagało. Dodam, że wtedy jak wyskoczył komunikat, AdBlue nie dolewałem. I tak dystans się skracał przy jeździe, że doszło już do momentu 300km. I wtedy nagle, podczas jakiejś tam podróży komunikat znikł 😮 Tak sam z siebie. Po podróży jak dojechałem do domu, sprawdziłem czy dalej jest błąd P204F. I go nie było, sam też się "wykasował, usunął". No od tamtego czasu jeździłem zadowolony bez tego komunikatu. Jakoś 2tyg temu komunikat jak i błąd wróciły. Wtedy pojechałem na stację, dolałem z dystrybutora dokładnie 10l AdBlue, do pełna, bo pistolet już odbijał i po tym jak próbowałem jeszcze dolać to zaczęło się wylewać. Po dolaniu przed odpaleniem auta, tak jak jest w instrukcji żeby odczekać na zapłonie z 30s żeby komputer mógł zaktualizować dane. No to chyba tak odczekałem nawet z minute na stacji. Odpaliłem, komunikat dalej był. Po kilku dniach jadąc gdzieś dalej na trasie spróbowałem kilka razy zrestartować AdBlue, pierwszą metodą 2 razy i później 2 razy tą drugą metodą. Nic nie pomogło. Aż przyszła kolejna trasa do zrobienia, odliczało 800km na komunikacie. Spróbowałem kolejny raz tymi 2 metodami coś zdziałać. Nie pomogło. Po tym wszystkim miałem jeszcze z 40km trasy do zrobienia do celu, jadąc sobie na spokojnie na autostradzie nagle komunikat zgasł tak sam z siebie. Po powrocie do domu sprawdziłem też błędy i tego błędu już nie było, tak jak wcześniej sam znikł. Naprawdę nie wiem o co tutaj chodzi... Macie może jakieś inne rady z własnego doświadczenia? Jest to problem jednak.. Daje przykład jak ktoś robi trasy i np. chce wyjechać za granice i nagle podczas takiej podróży komunikat się włączy i nie wiesz tego czy uda się go skasować czy on sam z się zrestartuje... Powoli zastanawiam się czy nie wywalić po prostu tego AdBlue..
Lukaa5 Opublikowano 20 Września 2023 Opublikowano 20 Września 2023 pewnie postępująca korozja w płytce sterownika
Muskel1 Opublikowano 20 Września 2023 Opublikowano 20 Września 2023 20 minut temu, Lukaa5 napisał(a): pewnie postępująca korozja w płytce sterownika W B8 jest inny sterownik, inna pompa i wszystko inne niż w B9. Tam nie ma problemu z wilgocią w sterowniku. W B8 najczęściej pompy siadają. 1
lukas1920 Opublikowano 21 Stycznia Autor Opublikowano 21 Stycznia Jak koledze wyzej znowu mi odlicza... już jestem na etapie 350km do celu😅. Ignorowałem ten temat bo zawsze się kasowało samo, ale już wystarczy! Jest tutaj jakiś magik co mi to umiejętnie wyprogramuje? Najlepiej z lubuskiego czy ze Szczecina ,, bo dalej już nie dojade🙆🤣. Pozdro
lukas1920 Opublikowano 22 Stycznia Autor Opublikowano 22 Stycznia Grzebie szukam, moze się czegoś doszukam😁 Te Aktualizacje w Aso są płatne??? Robil ktoś może???
Muskel1 Opublikowano 22 Stycznia Opublikowano 22 Stycznia (edytowane) Wszystkie naprawy związane z jakąś usterką są odpłatne. Nawet jeżeli chodzi o aktualizację sterownika. Jedynie akcje przywoławcze są bezpłatne. Wykasowałeś wartość popiołu olejowego w sterowniku? Edytowane 22 Stycznia przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się