Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Komunikat Ad Blue i brak możliwości odpalania A4 B8 2.0TDI za 1000km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki, czyli lepiej podjechac do Tunera by to zaktualizowal

Wymienialem chlodnice spalin I dpf byl  przy okazji czyszczony . Pewnie Mechanik wyzerowal .

Opublikowano

Nie wiem czy runer będzie miał akurat ten soft, o którym mowa w TPI. Kto i jak czyścił dpf?

Opublikowano

Gdzieś w Szczecinie wodą czy tam jakąś chemia pod ciśnieniem . Napisz od razu do czego zmierzasz😅

Opublikowano

Chciałem tylko wiedzieć. Do niczego nie zmierzam. Wpadło mi tylko w oko, że ilość popiołu nijak nie pasuje do przebiegu, więc zapytałem. Wiem, że są "specjaliści" resetujący ilość popiołu w sterowniku nie czyszcząc/wymieniając dpf. Mogło  być tak, że poprzedni właściciel albo handlarz mogli wyzerować, ale skoro oddałeś do czyszczenia, to wszystko jest tak, jak powinno.

Opublikowano

https://vwts.ru/articles/tpi-audi/tpi-audi-2040064_10.html

 

Wrzucam tutaj żeby nie zgubić,  moze komuś się kiedyś przyda. 

Dzwoniłem do Audi w Szczecinie,  rozmawialem z gościem  serwisu i on o takiej usterce nie słyszał 🤦.  Mimo wszystko kontrola , aktualizacja 800zl  termin po 12.02. 

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli o moj samochód chodzi jest to aktualizacja  8473 , tylko czy jest do zdobycia poza ASO...

Screenshot_20240125-010804_Chrome.jpg

 

Dorzucam filmik z wymiany pompy ad blue co prawda chodzi o inny błąd  - 28653   ale kto wie czy się nie przyda...

 

 

Edytowane przez lukas1920
Nowe informacje
Opublikowano (edytowane)

Czescy naukowcy😉 powiązali błędy ad blue z czyszczeniem dpf chemią...

U mnie chyba by pasowalo...

https://www.fcd.eu/story/15778

Edytowane przez lukas1920
Nowe informacje
Opublikowano
VAG-FLASHINFO.DE

VAG Flashfiles Informations - Version check of VAG ECUs - Update check for Audi, Seat...

kolejna przydatna strona... 

Odis Się sciaga ,Vas5054a licytuje 

Może sam ogarnę aktualizacje ecu😅

 

Opublikowano
17 godzin temu, lukas1920 napisał(a):

 

Chyba znalazłem . Podejrzewam że każdy lepszy tuner to ogarnia

 

Raczej mało prawdopodobne , "tunerzy" używają innego oprogramowania .

 

Opublikowano

Te kanaliki maja być otwarte??? Czy tak już jest ok?

20240128_152716.jpg

Opublikowano
W dniu 25.01.2024 o 01:39, lukas1920 napisał(a):

Czescy naukowcy😉 powiązali błędy ad blue z czyszczeniem dpf chemią...

U mnie chyba by pasowalo...

https://www.fcd.eu/story/15778

 

Mogę potwierdzić powiązanie czyszczenia DPF z błędem adBlue, u mnie również zaczeły wyskakiwać te błędy chwilę po praniu filtra (obecnie mam spokój gdzieś od wakacji). U jednego kolegi z formum z takim samym silnikiem również zaczeło sypać odliczaniem tuż po praniu filtra.. Przypadek? nie sądzę 

Opublikowano
W dniu 25.01.2024 o 00:39, lukas1920 napisał(a):

Czescy naukowcy😉 powiązali błędy ad blue z czyszczeniem dpf chemią...

U mnie chyba by pasowalo...

 

Czyli tak w skrócie :

 

Tym samym zidentyfikowano, że oskarżonym o nieefektywność P204F jest sam SCR DPF/KAT, który nie jest zdolny do reakcji chemicznej NOx + NH3 -> N + H2O (w uproszczeniu).
Element ten został wyczyszczony chemicznie tuż przed wystąpieniem usterki P204F, która może być jedną z przyczyn. Warstwa SCR na DPF mogła ulec degradacji z powodu środków chemicznych.

 

Chodzo tu o jaka specyficzná chemie ?

Opublikowano

Witam.

Czytając od początku ten wątek wnioskuję że problem ablue i unieruchomienie silnika za 1000km są powiązane z DPF.

Dlaczego mogę tak stwierdzić. 

Miesiąc temu w swoim A4 B8 wymieniłem chłodniczke spalin i przy okazji prałem dpfa.

Odkąd mam auto nie było problemów z Adblue. Dopiero od dwóch tygodni auto zaczęło fiksować z tym komunikatem, pojawiał się po czym znikał a od wczoraj ponownie już jest. Auto jeszcze nie było podłączone pod komputer.

Czyli może nie potrzebna jest wymiana pompy adblue?

Jestem na urlopie 1300km od domu a wedlug komunikatu za 800km nie uruchomię auta 😞

Opublikowano

Witam. Dotarłem z urlopu do domu. Samochód odliczał kilometry i w pewnym  momencie gdy pokazywał że za 500km nie uruchomię silniak- komunikat zgasł.

Mechanik ma miejscu skasował błędy które wskazywały na problem z układem adblue. Jeżdżę już ponad miesiąc i błąd się nie pojawił. Tam sobie myślę może adblue który wlałem jakiś czas temu był felerny. Będę obserwował,  dam znać za jakiś czas co z tego wynikło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...