Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drganie przy przełączeniu na LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy wykrywa wypadanie zapłonu? Jeżeli tak to na którym cylindrze?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.01.2023 o 14:16, przem8 napisał(a):

To po co w ogóle filtry w takim razie? Piszę jak jest, a nie teorie wyssane z palca. 


Jak to po co? Jakie "teorie wyssane z palca"? I co ty niby piszesz "jak jest", bo nie widzę tej treści? Nie bardzo wiem do czego się odnosisz ale spróbuję zgadnąć pisząc ogólnie. Filtry są potrzebne -ale nie przesadzajmy z tymi "wymianami co 10 000". To BZDURA. Podsycana legendami forumowymi, gdzie mitomani chcą pokazać jak to rzekomo dbają i wymieniają wszystko co chwilkę. I nie opieram się na teorii jak tu mi bez uzasadnienia wytykasz, lecz na rozległej, wieloletniej praktyce. Oczywiście marketing i sprzedawca powiedzą "wymieniać. CO CHWILĘ. Najlepiej co 20 minut". Te gównienka Czaja nic w sumie nie zatrzymują i auta jeżdżą latami. Co najwyżej wtryski się lepią częściej ale jak pisałem -ze względu na rozwój instalacji(sekwencje są delikatniejsze niż miksery czyż nie?) coraz rzadziej spotyka się w butlach na stacjach skrajne bełty.

To co lano za czasów, gdy o sekwencjach mało kto słyszał polepiło by wtryski zanim by do tej mitycznej wymiany filtrów "co momencik" doszło. Zaczynałem jak gaz był po 78 gr więc coś tam znam temat... Poziomu serwisowania instalacji też zresztą. 
Problem właśnie w tym, że ludzie snują mity oparte na teorii i domysłach nie mając praktyki albo rojąc sobie, że ją mają. A jak zaczną się ścigać w opisach własnej rzekomej dbałości podkręcają atmosferę i zaczyna się rozbijanie na atomy z wyolbrzymianiem tychże włącznie. Logika ginie, a głos rozsądku wobec samonapędzającego się stada jest niczym ;)
W sumie mi to nawet nie przeszkadza ale napisz może "jak jest", bo mi to jakoś umyka w twoich wypowiedziach.


 

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano
2 godziny temu, pulpecik napisał(a):


Jak to po co? Jakie "teorie wyssane z palca"? I co ty niby piszesz "jak jest", bo nie widzę tej treści? Nie bardzo wiem do czego się odnosisz ale spróbuję zgadnąć pisząc ogólnie. Filtry są potrzebne -ale nie przesadzajmy z tymi "wymianami co 10 000". To BZDURA. Podsycana legendami forumowymi, gdzie mitomani chcą pokazać jak to rzekomo dbają i wymieniają wszystko co chwilkę. I nie opieram się na teorii jak tu mi bez uzasadnienia wytykasz, lecz na rozległej, wieloletniej praktyce. Oczywiście marketing i sprzedawca powiedzą "wymieniać. CO CHWILĘ. Najlepiej co 20 minut". Te gównienka Czaja nic w sumie nie zatrzymują i auta jeżdżą latami. Co najwyżej wtryski się lepią częściej ale jak pisałem -ze względu na rozwój instalacji(sekwencje są delikatniejsze niż miksery czyż nie?) coraz rzadziej spotyka się w butlach na stacjach skrajne bełty.

To co lano za czasów, gdy o sekwencjach mało kto słyszał polepiło by wtryski zanim by do tej mitycznej wymiany filtrów "co momencik" doszło. Zaczynałem jak gaz był po 78 gr więc coś tam znam temat... Poziomu serwisowania instalacji też zresztą. 
Problem właśnie w tym, że ludzie snują mity oparte na teorii i domysłach nie mając praktyki albo rojąc sobie, że ją mają. A jak zaczną się ścigać w opisach własnej rzekomej dbałości podkręcają atmosferę i zaczyna się rozbijanie na atomy z wyolbrzymianiem tychże włącznie. Logika ginie, a głos rozsądku wobec samonapędzającego się stada jest niczym ;)
W sumie mi to nawet nie przeszkadza ale napisz może "jak jest", bo mi to jakoś umyka w twoich wypowiedziach.


 

Jak dbasz tak masz... Wszystko mity i legendy nie chcesz nie wymieniaj filtrów, albo raz na 100kkm. Na Twój ból d...py dodam, że mam 2 bo zasilanie wtrysków mam z dwóch stron i oba wymieniam przy wymianie oleju silnikowego. Nie wiem może jesteś mechanikiem, który traci klientów przez to, że dbają za dobrze o swoje samochody. Taniej wymienić filtr za 10 zł niż wrazie "w" wtryskiwacze. To że jakość lpg jest lepsza niż x lat temu nie znaczy, aby wymieniać je bardzo rzadko.

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, tass napisał(a):

Jak dbasz tak masz... Wszystko mity i legendy nie chcesz nie wymieniaj filtrów, albo raz na 100kkm. Na Twój ból d...py dodam, że mam 2 bo zasilanie wtrysków mam z dwóch stron i oba wymieniam przy wymianie oleju silnikowego. Nie wiem może jesteś mechanikiem, który traci klientów przez to, że dbają za dobrze o swoje samochody. Taniej wymienić filtr za 10 zł niż wrazie "w" wtryskiwacze. To że jakość lpg jest lepsza niż x lat temu nie znaczy, aby wymieniać je bardzo rzadko.


Ale po co dopowiadasz sobie jakieś domysły, dorabiasz jakieś teorie? 
Z marszu mała uwaga -odwal się od mojej d..y. Serio nie wiem czemu cię interesuje(ani mnie to obchodzi) i skąd jej "obecność" w wątku czy wmawianie mi jakiejś jej bolesności... Ani w tym kultury nie ma ani sensu w tym wątku. Mnie nic nie boli czyjeś wydawanie czy wyrzucanie w błoto kasy. Trzymajmy się tematu.

Cóż, wbrew insynuacjom nie jestem mechanikiem, ani nie wymieniam co 100 000 filtrów. Gdybanie-wmawianie, standard sieciowy. A to co ty wymieniasz po 10 pln to kupy nie filtry. Zwykłe namiastki "tanio ma być" o czym możesz poczytać np. w miejscu, gdzie się tym ludzie zajmują i zawodowo i z pasji -na forum LPG. I mają tam DOŚWIADCZENIE.

Kolejna nadinterpretacja -"wymieniać je bardzo rzadko". Skąd to wysnułeś i ile to w kilometrach jest? Mnie chodzi o to, by nie wpadać w paranoję wymieniania co 10 000(a i tak lwia część ludzi łże pisząc o takim wymienianiu), ponieważ...

 ..to co ty wymieniasz (10pln od sztuki)może w aucie siedzieć bez ruszania i 100 000km czy więcej, bo całe G to filtruje. Nie -nie jest to tańsze rozwiązanie, jest droższe i nieuzasadnione. 20pln bez sensu wydane co zmiana oleju. Widziałem i robiłem auta, gdzie NIKT takich nie wymienił NIGDY, mimo, że auto jeździło latami(i w czasach brudniejszego gazu!) i nic się nie zapychało -a teoretycznie powinno, bo przecież takie to "acne" filtry. Aż tak  zbierają, że je co wymiana oleju "trzeba" wymieniać, bo... no właśnie -bo jak nie to co? Zapchają się i to zapchane puszczą więcej syfu? Im węższe drzwi tym więcej przez nie przeleci? :grin:

Ba -regenerowałem reduktory, które były zalepione syfem w 1/3 około(regulacja napięcia membrany/ciśnienia zero-jedynkowa), a te "filtry" wciąż były drożne i ledwo zakurzone w środku. To gdzie się ten syf podział? ;) 

I właśnie przez to, że te substytuty są nadal dość powszechne(taniość!) wtryski mają mniejsze przebiegi niż mogłyby mieć chociaż tu właśnie poprawa jakości gazu ratuje sytuację i niestety podkręca ułudę skuteczności "gąbczaków". Nie tyle poprawa jakości może ale czystości. 
 Mimo ich obecności wtryskiwacze jak gaz był dawniej gorszy, bardziej zasyfiony(lano przykładowo olej do zbiorników jak pompy zaczynały rzęzić, by oddalić ich zgon w czasie) padały, kleiły się i ludzie kombinowali z myjkami(wymuszony obieg/otwieranie. Ultradźwiękowe wanienki). Miałeś już prawko wtedy? Pamiętasz to? Te dyskusje i pomysły czym czyścić? Ile masz lat doświadczenia z gazem? 
Rozbierałeś/regenerowałeś/przerabiałeś reduktory? Przerabiałeś instalacje? Montowałeś?  Regulowałeś? Rozcinałeś takie alupuszki filtrujące sprawdzając co to warte? Pamiętasz może okres, że nawet elektrozawory w reduktorach lepiło i zatrzymywało taki gnój sprzedawali z gazem? Gdy co kilkanaście tysięcy trzeba było membranę oczyścić i gdy z reduktora co kilka tankowań śrubą upustową spuszczało się wymierne i niebagatelne ilości śmierdzącej mazi? Masz to wszystko za sobą -tę praktykę, czy po prostu urazę poczułeś i tak po prostu krytykujesz, bo śmiem mieć złe zdanie o sposobie serwisowania jaki uprawiasz?

Dlatego, że były problemy POMIMO serwisowania o jakim piszesz ludzie szukali rozwiązania(bo nie bez powodu!), znaleźli je i dzisiaj już nawet od początku montażu w instalacjach można spotkać porządne filtry z wymiennym wkładem i ogólnie w typie tzw. twistera. I nie uwierzysz pewnie ale są i takie co pasują na "zasilanie z dwóch stron"(też mam w dwóch autach. Akurat Audi ma pojedyncze -rzekłbym "centralne", bo między parami wyjść na wtryski. I ma... twistera).
Tutaj już REALNIE można co jakiś czas znaleźć nieco mazi i syfu na dnie, bo po to jest odstojnik( z zapasem dużym zrobiony). Mniej niż przed laty ale nadal bywa. Plus wkład, który... a co ja tu szkolenia będę robił. Google jest to się szuka jak interesuje... W skrócie -te są skuteczniejsze. A do tego w czystości gazu zaszła mocna poprawa -mam wieeeele lat z LPG za sobą, mogę to zdecydowanie stwierdzić. I się to wszystko sumuje.
Dbać? No pewnie. Jestem za. Ale z głową i wiedzą, a nie w oparciu o slogany. One fajnie brzmią i można nimi zakrzyczeć prawdę w zmasowanym ataku ale w realnym świecie wobec realnego doświadczenia całe g..o znaczą.
Wiesz coś merytorycznego -wal śmiało. Nie wiem nawet 1/10 tego co chciałbym wiedzieć więc chętnie poczytam.

 

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, pulpecik napisał(a):


Ale po co dopowiadasz sobie jakieś domysły, dorabiasz jakieś teorie? 
Z marszu mała uwaga -odwal się od mojej d..y. Serio nie wiem czemu cię interesuje(ani mnie to obchodzi) i skąd jej "obecność" w wątku czy wmawianie mi jakiejś jej bolesności... Ani w tym kultury nie ma ani sensu w tym wątku. Mnie nic nie boli czyjeś wydawanie czy wyrzucanie w błoto kasy. Trzymajmy się tematu.

Cóż, wbrew insynuacjom nie jestem mechanikiem, ani nie wymieniam co 100 000 filtrów. Gdybanie-wmawianie, standard sieciowy. A to co ty wymieniasz po 10 pln to kupy nie filtry. Zwykłe namiastki "tanio ma być" o czym możesz poczytać np. w miejscu, gdzie się tym ludzie zajmują i zawodowo i z pasji -na forum LPG. I mają tam DOŚWIADCZENIE.

Kolejna nadinterpretacja -"wymieniać je bardzo rzadko". Skąd to wysnułeś i ile to w kilometrach jest? Mnie chodzi o to, by nie wpadać w paranoję wymieniania co 10 000(a i tak lwia część ludzi łże pisząc o takim wymienianiu), ponieważ...

 ..to co ty wymieniasz (10pln od sztuki)może w aucie siedzieć bez ruszania i 100 000km czy więcej, bo całe G to filtruje. Nie -nie jest to tańsze rozwiązanie, jest droższe i nieuzasadnione. 20pln bez sensu wydane co zmiana oleju. Widziałem i robiłem auta, gdzie NIKT takich nie wymienił NIGDY, mimo, że auto jeździło latami(i w czasach brudniejszego gazu!) i nic się nie zapychało -a teoretycznie powinno, bo przecież takie to "acne" filtry. Aż tak  zbierają, że je co wymiana oleju "trzeba" wymieniać, bo... no właśnie -bo jak nie to co? Zapchają się i to zapchane puszczą więcej syfu? Im węższe drzwi tym więcej przez nie przeleci? :grin:

Ba -regenerowałem reduktory, które były zalepione syfem w 1/3 około(regulacja napięcia membrany/ciśnienia zero-jedynkowa), a te "filtry" wciąż były drożne i ledwo zakurzone w środku. To gdzie się ten syf podział? ;) 

I właśnie przez to, że te substytuty są nadal dość powszechne(taniość!) wtryski mają mniejsze przebiegi niż mogłyby mieć chociaż tu właśnie poprawa jakości gazu ratuje sytuację i niestety podkręca ułudę skuteczności "gąbczaków". Nie tyle poprawa jakości może ale czystości. 
 Mimo ich obecności wtryskiwacze jak gaz był dawniej gorszy, bardziej zasyfiony(lano przykładowo olej do zbiorników jak pompy zaczynały rzęzić, by oddalić ich zgon w czasie) padały, kleiły się i ludzie kombinowali z myjkami(wymuszony obieg/otwieranie. Ultradźwiękowe wanienki). Miałeś już prawko wtedy? Pamiętasz to? Te dyskusje i pomysły czym czyścić? Ile masz lat doświadczenia z gazem? 
Rozbierałeś/regenerowałeś/przerabiałeś reduktory? Przerabiałeś instalacje? Montowałeś?  Regulowałeś? Rozcinałeś takie alupuszki filtrujące sprawdzając co to warte? Pamiętasz może okres, że nawet elektrozawory w reduktorach lepiło i zatrzymywało taki gnój sprzedawali z gazem? Gdy co kilkanaście tysięcy trzeba było membranę oczyścić i gdy z reduktora co kilka tankowań śrubą upustową spuszczało się wymierne i niebagatelne ilości śmierdzącej mazi? Masz to wszystko za sobą -tę praktykę, czy po prostu urazę poczułeś i tak po prostu krytykujesz, bo śmiem mieć złe zdanie o sposobie serwisowania jaki uprawiasz?

Dlatego, że były problemy POMIMO serwisowania o jakim piszesz ludzie szukali rozwiązania(bo nie bez powodu!), znaleźli je i dzisiaj już nawet od początku montażu w instalacjach można spotkać porządne filtry z wymiennym wkładem i ogólnie w typie tzw. twistera. I nie uwierzysz pewnie ale są i takie co pasują na "zasilanie z dwóch stron"(też mam w dwóch autach. Akurat Audi ma pojedyncze -rzekłbym "centralne", bo między parami wyjść na wtryski. I ma... twistera).
Tutaj już REALNIE można co jakiś czas znaleźć nieco mazi i syfu na dnie, bo po to jest odstojnik( z zapasem dużym zrobiony). Mniej niż przed laty ale nadal bywa. Plus wkład, który... a co ja tu szkolenia będę robił. Google jest to się szuka jak interesuje... W skrócie -te są skuteczniejsze. A do tego w czystości gazu zaszła mocna poprawa -mam wieeeele lat z LPG za sobą, mogę to zdecydowanie stwierdzić. I się to wszystko sumuje.
Dbać? No pewnie. Jestem za. Ale z głową i wiedzą, a nie w oparciu o slogany. One fajnie brzmią i można nimi zakrzyczeć prawdę w zmasowanym ataku ale w realnym świecie wobec realnego doświadczenia całe g..o znaczą.
Wiesz coś merytorycznego -wal śmiało. Nie wiem nawet 1/10 tego co chciałbym wiedzieć więc chętnie poczytam.

 

Przepraszam, że uraziłem Twoją osobę. Z instalacjami lpg mam styczność około 20 lat, nie raz poprawiałem i stroiłem na korekty po pseudo gazownikach sterowniki lovato, kme i staga. Tak nie jestem z zawodu mechanikiem, ani monterem instalacji gazowych, wnętrza od filtrów widziałem rożne, od tych na wkłady, po porozcinane puszkowe i duże ma znaczenie na jakich stacjach kto tankuje lpg, a to że jeden filtr lepszy od drugiego, lub od trzeciego to raczej nic nadzwyczajnego. Tak widziałem pozaklejane syfem elektrozawory i reduktory lpg.

 

Przepraszam ale na "ty" to sie tramwaj zatrzymuje.... filtry mam obecnie bulprenowe, nie wiem co jest magicznego w tych odstojnikowych czy tzw twiser, słyszałem o nich różne opinie, wiec testuje to na co mam ochotę.

 

Czemu "cię" (czytaj ja) wyraziłem spoją opinie na tym forum, bo mogę? Nie jest to grupa zamknięta i każdy, zarejestrowany na forum może wyrazić swoje zdanie i opinie na dany temat, a jak ktoś ma inne zdanie i nie może się z tym pogodzić to już nie moja wina.

Edytowane przez tass
Opublikowano
W dniu 6.02.2023 o 18:17, tass napisał(a):

 

 

Czemu "cię" (czytaj ja) wyraziłem spoją opinie na tym forum, bo mogę? Nie jest to grupa zamknięta i każdy, zarejestrowany na forum może wyrazić swoje zdanie i opinie na dany temat, a jak ktoś ma inne zdanie i nie może się z tym pogodzić to już nie moja wina.


A wyrażaj co chcesz -nic mi do tego i nie widzę wypowiedzi, którą bym próbował ci tego w jakikolwiek sposób bronić. Niemniej proponowałbym, żebyś to robił w sposób merytoryczny. Nie wmawiając innym(konkretnie mnie) jakiś bóli d*py czy sugerowaniu szufladkowania wszystkiego jako mitów i legend. 
Nie wiem o co ci chodzi z tym "na ty" -to jest forum, zwyczajowo się na "ty" tutaj do siebie zwracamy. Jeżeli zaś chodzi o brak dużej litery w formach grzecznościowych.. bez urazy -to nie list na papierze czerpanym, nie ma tu jakiś zapisów ortograficznych dotyczących forum. A poza tym warto zerknąć na własną ortografię/stylistykę/gramatykę zanim się zacznie kogoś poprawiać.

Skracając -nie mam nic przeciwko dyskusji ale nie skazuj nikogo na jakieś stany przez ciebie z góry ustalone -czy emocjonalne, czy intelektualne.
Podobnie nie szafujmy "amerykanizmami" typu "magiczne" -nie użyłem takiego słowa sugerującego otaczanie jakimś nimbem tych filtrów "twister". Są bezsprzecznie lepsze niż te podstawowe, standardowo montowane i w dłuższej eksploatacji tańsze. To zresztą nie jest trudne, bo te puszkowce są po prostu kiepskie i nadają się pewnie do czegoś, bynajmniej nie do filtrowania.

Daleki jestem szczerze od urazy i jeżeli ja ciebie uraziłem to przepraszam. Tylko pomyśl jak ty reagowałbyś na jakieś uwagi o byciu mitomanem i o bólach d*py. 
Mam od cholery praktyki przy LPG, nie wszystko jednak wiem i daleko mi do tego ale o tym jak wyżej -mogę pogadać merytorycznie i najwyżej jak pobłądzę merytorycznie polec.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...