Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drganie przy przełączeniu na LPG


Driverro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
czy drganie 1 sekundowe przy przełączaniu z benzyny na LPG jest normalne? Potem wydaje się, że pracuje normalnie. Obroty nie spadają, lecz drganie pojawia się. Wyczuwalne tylko na postoju, podczas jazdy przełączenie jest niezauważalne.

Edytowane przez Driverro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ogarnięcia jeśli to nie wina wtryskiwaczy. Jeśli masz staga to sprawdź firmware, bo na którejś aktualizacji, chyba 2.13, działy się takie rzeczy i żadne ustawienia nie pomagały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przem8 napisał(a):

Do ogarnięcia jeśli to nie wina wtryskiwaczy. Jeśli masz staga to sprawdź firmware, bo na którejś aktualizacji, chyba 2.13, działy się takie rzeczy i żadne ustawienia nie pomagały. 

A może być cewka zapłonowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, przem8 napisał(a):

Nie. Długie masz wężyki między wtryskiwaczami, a kolektorem? 

Krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pieterb napisał(a):

Z dnia na dzień tak się zrobiło? A nie po jakiejś operacji.

Nawet nie wiem... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8@Pieterb Do problemów doszło jeszcze coś takiego, że np. jak wrzucę 3 i zejdę dajmy na to do 1500 obrotów i wcisnę dynamicznie gaz to samochód na LPG czasami przerywa przy rozpędzaniu. Na benzynie bez problemu przyspiesza, gładko. Czy to i te drgania na niskich obrotach mogą być spowodowane wadliwą cewką zapłonową czy jednak regulacja gazu? Świece wymienione, kable zapłonowe też sprawdzone. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjedź na diagnostykę to Ci powiem. Szklanej kuli nie mam. Mogę się tylko domyślać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, przem8 napisał(a):

Przyjedź na diagnostykę to Ci powiem. Szklanej kuli nie mam. Mogę się tylko domyślać. 

A domyślasz się, że...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się koluniu ot tak stwierdzić.

A kiedy robiłeś jakiś przegląd instalacji LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pieterb napisał(a):

Nie da się koluniu ot tak stwierdzić.

A kiedy robiłeś jakiś przegląd instalacji LPG?

W ostatnim czasie. Cały czas walczę żeby zaczęła poprawnie działać. Pozostała tylko cewka zapłonowa albo regulacja. Jedna z tych rzeczy musi być winna, wszystko wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Driverro napisał(a):

Cały czas walczę żeby zaczęła poprawnie działać

No to coś źle idzie.

4 minuty temu, Driverro napisał(a):

Pozostała tylko cewka zapłonowa albo regulacja

Regulacja tak możliwe, cewka hmm raczej nie.

I 3 możliwość zakładasz podzespoły źle dobrane lub wadliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pieterb napisał(a):

No to coś źle idzie.

Regulacja tak możliwe, cewka hmm raczej nie.

I 3 możliwość zakładasz podzespoły źle dobrane lub wadliwe.

Generalnie problemy teraz są takie:

- 1 sekundowe mocne drganie przy przełączaniu na LPG (prawie zawsze obecne)

- drgania na postoju na niskich obrotach (zawsze jakieś drgania są lecz bardzo często lekkie, a tylko czasami mocniejsze)

- przerywanie przy przyspieszaniu na niskich obrotach na danym biegu np. dynamiczne wciśnięcie gazu na 3 biegu przy 1500 obrotach (czasami obecne, czasami jest dobrze)
 

Edytowane przez Driverro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Pieterb napisał(a):

No to coś źle idzie.

Regulacja tak możliwe, cewka hmm raczej nie.

I 3 możliwość zakładasz podzespoły źle dobrane lub wadliwe.

A czemu wykluczałbyś cewkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Driverro napisał(a):

A czemu wykluczałbyś cewkę?

A dlaczego nie? A na poważnie skoro na bp jeździ ok to dla mnie jest ok. A problem jest w instalacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Pieterb napisał(a):

A dlaczego nie? A na poważnie skoro na bp jeździ ok to dla mnie jest ok. A problem jest w instalacji LPG.

Ponieważ przeanalizowałem to w internecie porównując objawy i wychodziłoby na to, że cewka zapłonowa ma ponoć charakterystyczny objaw - gdy się przyspiesza od niskich obrotów to przerywa. Reszta tych objawów - porównując objawy uszkodzonej cewki ze złą regulacją LPG, są wspólne.

Edytowane przez Driverro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Pieterb napisał(a):

A dlaczego nie? A na poważnie skoro na bp jeździ ok to dla mnie jest ok. A problem jest w instalacji LPG.

Ponoć LPG stanowi wyzwanie dla układu zapłonowego i na benzynie może być wszystko dobrze, a po instalacji LPG może się okazać, że masz coś z układu zapłonowego do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary temat ale może warto napisać -tak, wady instalacji WN mogą się objawić ładne tysiące kilometrów wcześniej na LPG niż na Pb. Cewki, kable, świece -wszystko da objawy wcześniej. Miałem sytuację, gdy auto rwało normlanie na PB, a między 3.5-4.5tyś.rpm na gazie jakby przepychało moc przez wąski otwór. Wrażenie normalnie zatkanego wydechu. Oporność kabli(bo to było Audi klasycznie zasilane z r5) była w kosmosie wręcz. Zmieniłem, okazjonalnie świece i od razu inne auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...