Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wariujące ładowanie


tkamicki5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu borykam sie z problemem ładowania. Zdarza sie to nie zawsze ale jednak jest a nie powinno tak być . Sytuacja wygląda tak,że z 2 tygodnie mam ładowanie takie jakie powinno być a wczoraj właśnie zaczeło falować,dodam że na alternatorze jest ponad 14V cały czaś ,zaś na klemach już 13V i faluje to mniej to więcej ,tak samo na zegarach na wskaźniku. Akumulator nowy,alternator regenerowany. Ewentualnie zostają masy do sprawdzenia ale jeśli byłoby coś nie tak to cały czas byłby problem myśle a nie raz na jakiś czas.Czy jest jakiś przekaźnik odpowiedzialny za ładowanie jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź spadek napięcia między + aqu a + altka. Być może winny jest przewód 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawałęm jjuż osobny nowy przewód prosto z plusa altka do plusa aku i to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w tym samym momencie na altku napięcie jest ok a na aqu faluje?

Sprawdź przewód masowy od klemy do budy. Lubi tam korodować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,na altku ok a na aku faluje. Właśnie czyściłem ostatnio tam masę z dwa tygodnie temu i też tyle czasu był spokój i myślałem że zaradzilem temu a jednak nie,i problem wczoraj sie pojawił spowrotem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dzisiaj to samo...może coś tak mocno pobiera prąd i dlatego też tak?

20221202_182222.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to "falowanie" wygląda dokładnie? 

Jesteś pewien, że przewód plusowy od alternatora do aqu jest ok? Ten nowy przewód ma prawidłowy przekrój?

 

Przy spadku napięcia słychać załączenie przekaźnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faluje czasami wskazówka jak od obrotomierza,ale dźwięku niskiego bądź braku ładowania jeszcze nigdy nie było, poniżej 12v nie spadło.  Teraz znowu jest ok póki co. Tak przekrój tego przewodu jest prawidłowy. Ztlreszta mierzyłem miernikiem w trakcie tego objawu i plus na altku ponad 14v a na aku już 13v. Przekaznika żadnego właśnie jeszcze nie usłyszałem,muszę to wybadać bo jak jest tak jak teraz ok to człowiek już nie zwraca zbytnio uwagi a dzieje się to w takim momencie że poprostu człowiek przypadkiem spojrzy na wskazówki i wodzi już nie takie ladowanie. Przekaznik od świec wiem kiedy sie załącza i wyłącza i jaki wtedy jest pobór, tutaj całkiem coś innego aczkolwiek może jakiś przekaznik bałaganić i poborem prądu tylko jaki ?? Zresztą dzieje się to czy to silnik zimny czy w pełni rozgrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przekaźnik od świec podgrzewacza wody ale to byś też go słyszał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2023 o 21:01, Michal980301 napisał(a):

Cześć kolego, rozwiązałeś ten problem. Borykam się z tym samym problemem i nie wiem co zrobić.

Witam. Właśnie nie rozwiązałem problemu,nadal borykam sie z tym ale ostatnio dało mi do myślenia bo usłyszałem cyknięcie jakiegoś przekaznika i ładowanie odrazu przy tym właśnie spadło i zaczeło wariować.także może to być problem któregoś z przekazników,pytanie tylko którego teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Langista napisał(a):

Fazii wyżej napisał który przekaźnik.

Widziałem,tylko to sie dzieje w warunkach,w których raczej podgrzewacz by sie nie wlączał.bynajmiej tak mi sie wydaje. ale zobacze,jeśli mam na podmiane taki to podmienie i zobacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też przekazniki od podgrzewacza są w skrzynce ECU to czy możliwym byłoby je słychać w środku w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki są ok. Ale podłączając miernik do akumulatora przy odpalonym aucie (ok 13v) zauważyłem ,że gdy podam przewodem masę z silnika auta naprzyklad z kolektora dolotowego do minusa na aku to ladowanie odrazu wskakuje na prawidłowe. Czyżby coś z masą karoseri było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć przewód masowy od budy i sprawdź jak to wygląda. Często to miejsce jest przegnite. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Fazii napisał(a):

Odkręć przewód masowy od budy i sprawdź jak to wygląda. Często to miejsce jest przegnite. 

Zapewne ten od spodu co  łączy gdzieś koło łapy silnik z budą? Bo tez jak podałem mase z silnika na karoserie (śrube która trzyma obudowe filtra powietrza)to tez ładowanie wskakuje na prawidłowe wartośći.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź połączenie przewodu od aqu do budy. Znajduje się zaraz przy aqu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Fazii napisał(a):

Najpierw sprawdź połączenie przewodu od aqu do budy. Znajduje się zaraz przy aqu

Tamten czysciłem już wcześniej ale zobacze jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa przeczyszczona,ta co łączy silnik z budą  i póki co ładowanie jest ok i mam nadzieje ze juz tak zostanie.. Różnica między alternatorem a akumulatorem to jakieś 0.1v.

Edytowane przez tkamicki5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...