Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena stanu DPF i korekty wstryskiwaczy


snejkusek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dzisiaj po rozgrzaniu silnika postanowiłem sprawdzić poprzez obd eleven parametry wtryskiwaczy i DPFa. Jak oceniacie stan filtra i wtrysków ? aktualny przebieg samochodu to 275tys, samochód przez ostatnie 3 lata był eksploatowany na odcinkach 10km, plus 6 razy do roku trasa 800km do Polski. Aktualnie w moim posiadaniu od tygodnia, do pracy autostradą 20km codziennie robię. mam w planach zamówić urządzenie z diodą która wskazuje moment wypalania DPF aby moja narzeczona nie przerywała tego procesu :D. Czy jest się czym martwić, podjąć już teraz jakieś środki w stosunku do filtra DPF czy normalnie eksploatować ? Jeżeli są jakieś parametry które warto jeszcze sprawdzić przy tym silniku to proszę o poradę, z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Screenshot_20221205_184241_com.voltasit.obdeleven.jpg

Screenshot_20221205_184308_com.voltasit.obdeleven.jpg

Screenshot_20221205_185357_com.voltasit.obdeleven.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

DPF już dawno do czyszczenia. 

Po czym to stwierdzić? Po zawartości popiołu w oleju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Górna granica dla tego silnika to 175 ml, Ty masz już 210ml.

Sprawdź sobie wskazania z czujnika różnicy ciśnień na wolnych obrotach na jałowym oraz przy 2500 obr/min na jałowym.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli to nie problem prosze o info w ktorym miejscu w VCDS mozna sprawdzic parametry DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w sterownik silnika 01,  następnie w rozszerzone bloki pomiarowe i po prawej stronie pojawia się okno. Albo scrolujesz i wybierasz z długiej listy tego czego szukasz, albo na samej górze jest okno wyszukiwania, w którym wpisujesz wyraz, którego szukasz, np: popiół lub filtr...

20221205_113321.jpg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel no ja to juz nie wiem jak dziekowac :) Dzieki bardzo. Sprawdze i tu wkleje z prosba o ocene :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Wyszukaj wartości:

obroty silnika

popiółu

sadzy mierzonej

sadzy wyliczonej

różnicy ciśnienia (przy pracującym silniku, raz na biegu jałowym na wolnych obrotach i raz przy 2500 obr/min też na jałowym)

czas od ostatniej regeneracji

kilometry od ostatniej regeneracji

 

Wszystkie te wartości musisz w prawym oknie zaznaczyć (zaptaszkować) aby pojawiły się w lewym oknie.

Maksymalnie można 12 wartości na raz przedstawić (jeżeli dobrze pamiętam).

 

20221206_093313.jpg

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdzę i wstawię wyniki

20 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

DPF już dawno do czyszczenia. 

 

7 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Tak. Górna granica dla tego silnika to 175 ml, Ty masz już 210ml.

Sprawdź sobie wskazania z czujnika różnicy ciśnień na wolnych obrotach na jałowym oraz przy 2500 obr/min na jałowym.

 

Dzisiaj sprawdzę i wstawię wyniki. A można cokolwiek powiedzieć o wtryskach? Warto często kontrolować korekcje czy raz na kilkanaście tys km wystarczy? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje nic nie mówią o stanie injektorów i służą do wyrównywania różnic kompresji w cylindrach. U Ciebie dają sumę 0 więc wygląda na wszystko w porządku. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Tak. Górna granica dla tego silnika to 175 ml, Ty masz już 210ml.

Sprawdź sobie wskazania z czujnika różnicy ciśnień na wolnych obrotach na jałowym oraz przy 2500 obr/min na jałowym.

 

Rozgrzałem silnik do 90 stopni, na biegu jałowym tak jak na screenach 10hPA, drugi creen na postoju z butem w podłodze 55hPa, trzeci wynik 42hPa uzyskałem jadąc na 2 biegu z lekkiej górki przy 2400-2600 obrotów. 

Screenshot_20221206_181138_com.voltasit.obdeleven.jpg

Screenshot_20221206_181209_com.voltasit.obdeleven.jpg

Screenshot_20221206_181408_com.voltasit.obdeleven.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

A na biegu jałowym przy 2500 obr/min tak jak napisałem wyżej?

Tak jak na drugim screenie, 55hPa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tragedia, ale warto oddać w najbliższym czasie filtr do czyszczenia.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Nie jest tragedia, ale warto oddać w najbliższym czasie filtr do czyszczenia.

Trochę mnie uspokoiłeś... pierwszy samochód z DPF a mam zamiar nastukać ze spokojem tym samochodem 400-450k :P Ostatnie pytanie, w polsce będę na przełomie stycznia/lutego i wtedy oddam do profesjonalnego czyszczenia. Czy po takim zabiegu muszę resetować jakieś wartości dotyczące DPF poprzez obdeleven ? Czy automatycznie po czyszczeniu DPF wartości się skorygują poprzez odczyt z czujników ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu dpfa zaleca się także wymianę czujnika różnicy ciśnień (na nowy (tylko oryginalny).  Po tym zabiegu należy zaadoptować czujnik RC oraz przypisać nową wartość popiołu (bliską 3-5g) w sterowniku silnika. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Po czyszczeniu dpfa zaleca się także wymianę czujnika różnicy ciśnień (na nowy (tylko oryginalny).  Po tym zabiegu należy zaadoptować czujnik RC oraz przypisać nową wartość popiołu (bliską 3-5g) w sterowniku silnika. 

Dziękuję bardzo za rzetelne informacje, osób które bezinteresownie dzielą się wiedzą to ze świecą szukać :D Serdecznie pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, snejkusek napisał(a):

Dziękuję bardzo za rzetelne informacje, osób które bezinteresownie dzielą się wiedzą to ze świecą szukać :D Serdecznie pozdrawiam !

:hi:Możliwe, że w Twoim silniku nie będzie dało się wpisać pewnej nowej wartości popiołu. W takim przypadku wystarczy wejść w sterownik silnka w adaptacje, następnie wyszukać adaptacji :inizjalizacja dpf i ją aktywować. Wyzeruje to wtedy wartość popiołu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, snejkusek napisał(a):

urządzenie z diodą która wskazuje moment wypalania DPF

Tak z ciekawości - o jakim "urządzeniu" piszesz ? (link)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie wtyczki obd2 z diodą, która świeci się w czasie regeneracji. Pewnie to ma kolega na myśli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...