Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 16885 (czujnik prędkości)


Giorgi98

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Panie i Panowie pytanie jest. Przestał mi działać prędkościomierz, wariuje wskaźnik paliwa i szarpie furą przy zmianie biegów. Vag wypluwa błąd czujnika prędkości. Kupiłem ten czujnik i wymieniłem. Dalej to samo. Sprawdziłem ciągłość przewodu tej dwupinowej wtyczki i normalnie jest przejście. Czujnik kilka razy wsuwałem do skrzyni. Normalnie zablokuje się i siedzi. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie patrzeć jeszcze? Bezpieczniki też wszystkie przetrzepane i są git.

A9C7CA36-91DB-421D-B62E-60544C04F369.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Fazii napisał(a):

A sprawdziłeś czy nie ma zwarcia między pinami przewodu czujnika?

Hmm. Sprawdziłem to w ten sposób że dałem jeden pin wtyczki  do aku minus a drugi pin zwierałem z przewodem miernika plus i wyszło przejście ( ciągłość obwodu ). Tylko w sumie nie wiem czy to dobrze czy źle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś sprawdzić czy przewód idący z czujnika do licznika ma ciągłość i czy nie ma zwarcia do masy czyli do drugiego przewodu czujnika (kolor brązowy). Następnie sprawdzasz czy przewód brązowy ma ciągłość do masy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Fazii napisał(a):

Powinieneś sprawdzić czy przewód idący z czujnika do licznika ma ciągłość i czy nie ma zwarcia do masy czyli do drugiego przewodu czujnika (kolor brązowy). Następnie sprawdzasz czy przewód brązowy ma ciągłość do masy. 

Okej czyli dobrze rozumiem? Sprawdzam miernikiem wtyczkę przy skrzyni czy dwa piny nie mają przejścia między sobą. Następnie biorę brązowy z wtyczki i drugi koniec do minusa aku. Od tego zacznę może. Sprawdzenie ciągłości przewodu od czujnika do licznika chyba najcięższe, bo trzeba cały licznik zdejmować. Dobrze się zrozumieliśmy ? Ewentualnie jak sprawdzę dam znać co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej tak jak napisałeś. Jaki masz licznik to Ci powiem który pin z której wtyczki odpowiada za sygnał prędkości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Fazii napisał(a):

Mniej więcej tak jak napisałeś. Jaki masz licznik to Ci powiem który pin z której wtyczki odpowiada za sygnał prędkości 

Zerknę jutro. Pech że nie mam żadnego zdjęcia z widocznym licznikiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2023 o 22:46, Fazii napisał(a):

Zegarek analogowy czy cyfrowy w liczniku?

Analogowy. Sorrki że temat ucichł ale nie było czasu kiedy grzebać przy aucie. Dziś się zabieram za pomiary ciągłości wiązki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2023 o 22:46, Fazii napisał(a):

Zegarek analogowy czy cyfrowy w liczniku?

Więc tak sprawdziłem wszystko. Jest przejście pomiędzy licznikiem pin 28 niebieska kostka do brązowego w czujniku prędkości. Jest przejście pomiędzy przewodami we wtyczce czujnika tylko przy włączonym zapłonie więc w porządku. Nie ma zwarcia masy z pinem brązowym wtyczki przy skrzyni. Głupieje już kompletnie i nie wiem co dalej zrobić. Masz jakiś pomysł ? Spróbuje przełożyć licznik z drugiej a4 żeby jego wykluczyć może. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że zrobiłem test licznika vagiem i wskazówki normalnie pracują. Za to w bloku prędkości pojazdu nie pokazuje w programie nic czyli czujnik nie działa.  Niestety przekładka licznika nic nie dała, bo przecież immo blokuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Giorgi98 napisał(a):

Nie ma zwarcia masy z pinem brązowym wtyczki przy skrzyni

A powinno być. Zwarcia z masą nie może mieć jedynie pin na przewodzie brązowo czerwonym. 

Brązowo czerwony to sygnał do licznika (niebieska pin 28). Brązowy to masa więc musi mieć "zwarcie" z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2023 o 21:44, Fazii napisał(a):

A powinno być. Zwarcia z masą nie może mieć jedynie pin na przewodzie brązowo czerwonym. 

Brązowo czerwony to sygnał do licznika (niebieska pin 28). Brązowy to masa więc musi mieć "zwarcie" z masą.

Źle to ująłem. Miałem na myśli właśnie przewód brązowo czerwony który na przejście z plusem aku, a brązowy ma tylko z minusem aku. Zamotałem się pisząc to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik to VDO tak dodam. Masz może pomysł co jeszcze sprawdzić ? Dodam iż wtyczkę rozebrałem, wyczyściłem. Chodzi o tą od czujnika przy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VDO z analogowym czy cyfrowym zegarkiem?

Oscyloskopu pewnie nie masz żeby się wpiąć w czujnik i sprawdzić sygnał?

Może po prostu uszkodzone jest te koło pod flansza, które daje sygnał do czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fazii napisał(a):

VDO z analogowym czy cyfrowym zegarkiem?

Oscyloskopu pewnie nie masz żeby się wpiąć w czujnik i sprawdzić sygnał?

Może po prostu uszkodzone jest te koło pod flansza, które daje sygnał do czujnika.

Z analogowym zegarkiem. Oscyloskopu nie mam ale myślisz że nowy czujnik byłby uwalony. Kupiłem nowy „Hella” na samym początku bo zacząłem od jego wymiany. Koło masz na myśli element z którego czujnik zbiera obroty skrzyni tak? Kurde brzmi to jak kupa roboty ewentualnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody przedzwoniłeś i jest ok więc pozostaje licznik, czujnik (podłącz miernik do czujnika i kręć półośką) lub koło pod flanszą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...