Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania tarcie podczas skrętu


Xant

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Jest to mój pierwszy post na tym forum, jeżeli zły temat to przepraszam bardzo

Mój problem polega na tym że podczas skrętu w prawo czy lewo, autko wpada w dziwny rezonans

Pierwszy raz mam quattro i czytałem o tym wypowiedzi że to normalne i tak działa torsen, ale mi się tak nie wydaje gdyż bardzo mocno czuć to na kierownicy 

Dzieje się to tylko jak samochód się rozgrzeje, a na zimnym jest okej,  na prostej jest okej, dzieje się to tylko na 1 i 2 biegu na 3 ustępuje, sprawdzałem też pokonując zakręt na sprzęgle to na wciśniętym nie drga a normalnie drga. 

Wymieniłem obie poduszki silnika bo były wylane i zapadnięte, ale to nic nie pomogło, vcds nie widzi żadnych błędów (znaczy widzi ale od pdc i braku czynnika klimy, nie ważne)

Mechanik sprawdzał przeguby i są okej 

Może być to wina zbieżności? Dwumasy ? Miał już ktoś podobnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria, luzy na wahaczach, łączniki stabilizatora wywalone, trzeba dokładnie zawieszenie sprawdzić, jak olej w skrzyni nie był wymieniany to tez warto to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na stacji  i mówią że zawieszenie jest okej, zmienię oleje w skrzyni i dyfrze i dam znać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, już w sumie 3 osoby sprawdzało, żadnych rezultatów tylko przyczyny podają kolejne, jutro jeszcze skoczę na geometrię bo dziś za późno, tam podaję się jakiś kod zawieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapytają to możesz podać o ile go znasz : 1BA/BE/BV, jak nie wiesz to powinni rozkodować z numeru VIN lub jest na wlepce pod kanapą albo we wnęce koła zapasowego.

 

Jak widziałeś, to w jaki sposób sprawdzali stan tulei?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1BE 
Tulei nie da się od tak sprawdzić niestety, jedynie co to sprawdzali czy nie ma pęknięcia jakiegoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie sprawdzili, bo tuleje sprawdza się wkładając łychę lub brechę między tuleje a sanki i próbuje się lekko nagiąć ją w stronę koła, aby sprawdzić czy tuleja nie jest zerwana. Jest na to wystarczająco miejsca aby to sprawdzić od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to mi chodziło, łapkę wsadzali. Myślałem że coś bardziej specjalistycznego się robi

Na geomietrii też nic nie wykazało jedynie co to wartość między przodem prawym a lewym różniła się kątem  -0.21/-0.53, zbieżność 0.03 /0.03 a tył już nie pamiętam ale nic szczególnego, mówili że jest dobrze, wszystko się w miarę pokrywa

Także dalej wymienię olej w skrzyni i zobaczę co się będzie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartości były na zielono? Jak tak to zostaje któryś z przegubów, który przy obciążeniu na zakrętach zaczyna przeskakiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiary opon takie same, zużyte równo? Przy quattro to bardzo ważne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy skręcaniu na postoju jakieś dźwięki lub coś innego niepokojącego. Na postoju kręcić lewo i prawo max i słuchać patrzeć. Podczas jazdy skąd dochodzą odgłosy. Podczas jazdy prosto nic się nie dzieje?

Na podnośnik kolumnowy do jakiegoś mechanika i jazda i słuchanie od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Sory że dopiero teraz odpisuję ale nie miałem w ogóle czasu na zabranie się za samochód ze względu na moją pracę, ale mniejsza o to

Ostatnio wymieniłem oleje w skrzyni i dyfrze, wymieniłem dwumasę sprzęgło i uszczelniacz, wszystko z tych rzeczy skończyło już dawno swój żywot, sprzęgło już nie miało nacięć, dwumasa przypalona, z uszczelniacza się lekko lało, a oleje czarne jak w dieslu, przynajmniej nie żałuję kasy wydanej na wymianę

Więc już zadowolony po wymianie i odpowietrzeniu nieszczęsnego wysprzęglika ruszam w trasę i znowu to samo, tarcie i rezonans po zmianie biegu,

Więcej nim pojeździłem niż w momencie kiedy pisałem pierwszy post o nim i jednak to nie dzieje się po skręcie ale po zmianie biegu (1,2,3) podczas przyspieszenia

Trudno zlokalizować mi z której części samochodu to dochodzi

Czyżby to był jednak przegub tak jak pisaliście?

A opony zmieniłem na lato 235/45/17 wszystkie nowe

Edytowane przez Xant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...